خانه / معرفی نقاط گردشگری جهان / آتشفشان ال تیدی در بهشت جزایر قناری

آتشفشان ال تیدی در بهشت جزایر قناری

آتشفشان ال تیدی (El Teide) یک آتشفشان فعال در جزیره تنریف در جزایر قناری اسپانیا است. قله ۳ هزار و ۷۱۸ متر (۱۲ هزار و ۱۹۸ فوتی)  بلندترین نقطه در اسپانیا و بلندترین نقطه بالاتر از سطح دریا در جزایر اقیانوس اطلس است.

اگر از کف اقیانوس اندازه‌گیری شود، در ۷ هزار و ۵۰۰ متر (۲۴ هزار و ۶۰۰ فوت) بلندترین کوه آتشفشان در خارج از جزایر هاوایی است و توسط یونسکو و ناسا به عنوان سومین ساختمان بلند آتشفشانی توصیف شده‌ است.

فوران اخیر آن در سال ۱۹۰۹ از شمال غربی سانتیاگو رخ داد. احتمال فوران آن در آینده‌ای نزدیک، بسیار بالا است به طوری که قدرت ویرانگری آن را می توان با آتشفشان وزوو مقایسه کرد.

این آتشفشان در پارک ملی تیدی قرار دارد که مساحتی به وسعت ۱۸ هزار و ۹۰۰ هکتار (۴۷ هزار هکتار) دارد و در ۲۸ ژوئن ۲۰۰۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

از آن به عنوان بزرگ‌ترین شگفتی طبیعی اسپانیا نام برده می شود که بیشترین بازدید از پارک ملی اسپانیا و اروپا را دارد و تا سال ۲۰۱۵ هشتمین پارک بازدیدکننده در جهان با حدود ۳ میلیون بازدیدکننده سالانه لقب گرفت. در سال ۲۰۱۶، ۴میلیون و ۷۹ هزار و ۸۲۳ نفر بازدید کردند و با این میزان توریست‌ به یک رکورد تاریخی رسید. رصدخانه تیدی، یک رصدخانه بزرگ نجومی بین‌المللی است که در دامنه‌های کوه واقع شده‌ است.

پارک ملی ال تیدی راه های زیادی را برای گشت و گذار در اختیار توریست ها می گذارد. شما می توانید با خودرو یا از طریق پیاده روی، به داخل کالدرا رفته و از سطح مخروطی شکل ال تیدی بالا بروید، اگرچه امکان استفاده از تله کابین هم موجود است و می توانید از بالاترین نقطه ال تیدی، در یک روز آفتابی نمایی زیبا از مناطق اطراف و همچنین نمایی زیبا از جزایر قناری (Canary Islands) را ببینید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

افرادی که عاشق ماجراجویی و طبیعت هستند، قطعا یک لیست از زیباترین جزایر دنیا در …