معرفی نقاط گردشگری جهان

رجا آمپات، یک کتابخانه زنده از جهان زیرآب

رجا آمپات طیف وسیعی از هزاران جزیره کوچک با جمعیت کم و مناظر عالی که مجموعه شگفت انگیزی را تشکیل داده است.

 سواحل پوشیده از جنگل، سواحل پوشیده از جنگل، دریاچه‌های مخفی، جزایر عجیب و غریب و آب‌های فیروزه‌ای درخشان، راجا آمپات را به منحصربه فردترین جزایر آسیا و یکی از زیباترین زنجیره‌های جزیره‌ای در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است.

هرچند زیبایی خالص و بی نظیر فقط چیزی نیست که مردم را در اینجا جلب کند.

راجا آمپات گونه های پرندگان ویژه ای دارد.

تا چند سال گذشته، تنوع حیات دریایی و منابع عظیم آن، عمدتاً دست‌نخورده و بکر باقی مانده‌ است. غواصی در زیر آب مثل شنا کردن در آکواریوم استوایی بسیار بزرگ است.

 تعداد و تنوع حیات دریایی در اینجا کم نظیر است تا جایی که دانشمندان اینجا را  به عنوان یک کانون زیستی بزرگ توصیف کرده‌اند.

رجا آمپات برای مشتاقان زیر آب، قطعاً برخی از تجربه های جدیدی از جهان را ارائه می‌دهد. قلمرو این جزیره چهار رودخانه بزرگ است و ۹.۸ میلیون هکتار زمین و دریا تا ۵۴۰ نوع مرجان‌، بیش از ۱۰۰۰ نوع ماهی مرجانی و ۷۰۰ نوع نرم تنان را در خود جای داده است. این بزرگ‌ترین کتابخانه زنده برای مطالعه مرجان ها و موجودات زنده زیر آب است.

به دور از آسمان‌خراش‌ها، جنگل‌های سیمانی متراکم، تابلوهای برقی لرزان، صداهای آزاردهنده بزرگراه ها و همهه شهرهای مدرن، اینجا یک بهشت بکر است که در آن همه شگفتی‌های استثنایی از شما استقبال می کنند. این جزایر زنجیره ای، واقعاً جایی است که کلمات زیبا، باشکوه و جذاب معنای فیزیکی واقعی آن را به دست می‌آورد.

نام راجا آمپات برگرفته از افسانه‌ای است که در آن زنی، هفت عدد تخم‌مرغ پیدا کرده، با چهار عدد دریچه باز می‌کند و به پادشاهان چهار جزیره اصلی تبدیل می‌شود، در حالی که سه تای دیگر تبدیل به یک زن، یک روح و یک سنگ شده‌اند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا