خانه / معرفی نقاط گردشگری جهان / غار باتو، جولانگاه میمون ها

غار باتو، جولانگاه میمون ها

غارهای باتو، یکی از جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور، یک تپه سنگ آهکی است که از سه غار بزرگ و تعدادی کوچک‌تر تشکیل شده است.

این معبد ۱۰۰ ساله در حدود ۱۱ کیلومتری شمال کوالالامپور واقع شده و دارای بت ها و مجسمه هایی است که در داخل غارهای اصلی و اطراف آن ساخته شده اند.

 این معبد که دارای ساختار آهکی درونی است، گفته می‌شود حدود ۴۰۰ میلیون سال قدمت دارد، معبد در نظر هندوها یک نقطه برجسته مذهبی محسوب می‌شود.

جاذبه اصلی آن، مجسمه بزرگ خدای هندو در ورودی است، علاوه بر آن، باید ۲۷۲ پله بالا بروید تا بالاخره افق خیره‌کننده مرکز شهر را ببیند.

میمون‌ها در اطراف غارها جست‌وخیز می‌کنند و این یک مکان محبوب برای مشتاقان صخره نوردی است. نقاشی‌ها و صحنه‌های خدایان هندو نیز می‌توانند در غار رامایانا دیده شوند.

غارهای بوتا مکانی است که نباید در بازدید بعدی خود از مالزی از دست بدهید.

غار کلیسای جامع، بزرگترین و محبوب ترین غار در بین غارهای باتو است که خانه های متعددی از زیارتگاه های هندوستان را در زیر سقف انحصاری ۱۰۰ متری خود جای داده است. در پای باتو هیل دو معبد دیگر قرار دارد که مثل یک گالری پر از مجسمه و نقاشی های فراوان است. یک معبد ۱۱۳ ساله به همراه یک ارایه جالب از آثار هنری و مقبره‌ها.

غارهای باتو مرکز جشنواره سالانه هندوها در تایپوسم(جشن خدایگان هندوها) است که هزاران تن از مریدان و بازدیدکنندگان را جذب می‌کند. این مراسم معمولاً در پایان ژانویه برگزار می‌شود و مراسم جشن در شب قبل از فستیوال تایپوسم در مرکز شهر کوالالامپور آغاز می‌شود. مراسم معمولاً در غارهای بوتا برگزار می‌شود و در ساعات اولیه صبح، زمان شروع آن است. در گذشته، این جشنواره بیش از یک میلیون زائر را جذب کرده و آن را به یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات جهان تبدیل می کرده‌ است.

بسیاری از مریدان، هدایا و ظروف شیر خود را بر روی “کاوادیس” که بسیار تزیین می شود، حمل می‌کنند. کاوادیس دو قطعه بزرگ پر از چوب یا فولادی اند که خم و متصل به یک سازه عرضی هستند که می‌تواند بر روی شانه‌ها متعادل شود.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

افرادی که عاشق ماجراجویی و طبیعت هستند، قطعا یک لیست از زیباترین جزایر دنیا در …