دسته بندی نشدهمعرفی نقاط گردشگری جهان

قدیمی ترین فانوس دریایی جهان؛ قصه یک افسانه

برج هرکول، احتمالا تنها فانوس‌ دریایی قدیمی رومی است که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برج در ورودی یک بندر در بخش خودمختار گالیسیا واقع در شمال غربی اسپانیا قرار دارد.

براساس یک افسانه، این مکان جایگاه یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های هرکول را نشان می‌دهد.

گویی این ساختمان چند دهه پیش ساخته شده‌ است. ولی قدمت آن را که بدانیم تعجب می کنیم. این سازه در حدود قرن دوم ساخته شده‌ و در اصل به فانوس‌ دریایی معروف بوده ولی احتمالا تنها کار یک فانوس را نمی کرده است.

 این برج در بالای یک دماغه کوچکی قرار دارد که به احتمال زیاد معماران قدیم رومی آن را برای دید خود از دریا انتخاب کرده‌ باشند.

به عنوان بخشی از افسانه هرکول گفته می‌شود که پسر زئوس مقدس را با تیری که در خون هیدرا قرار دارد، کشته‌ است. سپس در یک حالت افسانه ای هرکول این غول را با سلاح‌های خود به خاک سپرد و دستور داد که شهری در بالای این گورستان بنا شود. در حالی که منطقه‌ای که این برج در آن ساخته شده‌، زمانی که در اصل بنا شده بود، ویران بوده است و شهر پیرامون آن، هزاران سال بعد برپا شد. در حالی که عملا استخوان‌های بزرگی در زیر برج وجود ندارد، این افسانه به قدری فراگیر است که تصویر برج بر روی جمجمه و استخوان محور نیم‌تنه شهر است.

امروزه برج هرکول هنوز به عنوان فانوس‌ دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در قرن ۱۸ نوسازی شد که شرایط آن خوب حفظ ‌شده در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

پیش از رفتن بدانید

شما می‌توانید از زیرزمین دیدن کنید، از جمله نمای اصلی رومی برج فانوس‌دریایی و سپس از ۲۳۴ پله به بالکن بروید. اگر باد بوزد آن را می بندند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا