معرفی نقاط گردشگری جهان

هانوی؛ آمیزه ای از اعجاز شرق و هنر غرب

یک روز، ممکن است براى گردش در برخى از شهرها کافى باشد اما قطعا براى گشت و گذار در پایتخت سیاسى و فرهنگى ویتنام کم است، اما چه کنیم که عمر سفرها کوتاه است و زمان ما هم محدود، بنابراین بهتر است وقت را غنیمت شماریم.

هانوی که توسط چینی ها بنا نهاده شده بود و برای مدت زیادی نیز تحت سلطه فرانسویان بود، شهری با آمیزه ای از معماری شرقی و غربی است.

معابد و غذاهای این سرزمین یادآور دنیا شرق است، در حالی که سبک بسیاری از خیابان ها و ساختمان های آن، انسان را به یاد فرانسه می اندازد. وجود چندین دریاچه و عبور رود سرخ از این سرزمین، طبیعت سبز آن را سیراب کرده و مأمنی مناسب برای روح خسته انسان قرن بیست و یک ایجاد می کند.

هانوی شهری است که با وجود توسعه زیاد در سال های اخیر، هنوز فرهنگ اصیل ویتنامی در آن حفظ شده است، شهری که مردم آن هنوز با غرور از جنگ ویتنام و پیروزی در آن صحبت می کنند.

هانوی یکی از بهترین گزینه ها برای سفر در بین گردشگران حرفه ای انتخاب شده است. شهر هانوی به شهر ۱۸ دریاچه معروف است، دریاچه هایی که هرکدام برای خود می توانند یک سایت گردشگری در ویتنام به شمار بیایند.

علاوه بر دریاچه، موزه های بسیاری هم در این شهر وجود دارد که هر کدام نمایانگر تاریخ و سرگذشت این شهر ویتنامی هستند. هزینه ها در شهر هانوی بسیار پایین است و با توجه به استاندارهایی که در این شهر رعایت می شود به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد برای غربی ها به شمار می رود.

پیشنهاد جالبی برای گردش کوتاه مدت در این شهر زیبا به شما داریم:

پرسه در مثلث بزرگ:

 اگر قرار باشد هانوى را بشناسید، باید شیرجه بزنید و خود را در قلب شهر غرق کنید. ازدحام مردم، موتورسواران، دست فروشان و عابران را که حس کردید، بوهاى مختلف که به مشامتان خورد، آن وقت است که مى توانید بگویید گام اول را براى شناخت شهر برداشته ام. با پیاده روى کوتاهى از دریاچه  مى توانید خودتان  را به «هوئانکیم» محله قدیمى و مرکزخرید شهر برسانید؛ جایى که کوچه ها، باریک و خیابان ها پرپیچ وخم است و اگر اهل خرید خرت و پرت باشید، دستفروش هاى این محل بهترین ها هستند. این محله مانند یک مثلث بزرگ است و مغازه هاى آن انواع و اقسام اجناس چینى را، از پارچه هاى ابریشم گرفته تا ظروف مسى مى فروشند. فروشنده هاى محله قدیمى بسیار سمج هستند و حواستان باشد سرتان کلاه نرود. محله قدیمى بهترین مکان براى شروع گشت و گذار شماست.

دریاچه هوئانکیم:

همان طور که گفتیم، این دریاچه تاریخى و افسانه اى در نزدیکى محله قدیمى در لغت به « هوئانکیم» قرار دارد معناى دریاچه اى است که شمشیر را برگرداند و دلیل این نامگذارى به افسانه اى برمى گردد که در آن امپراتور آینده یک شمشیر جادویى را از لاک پشت سحرآمیز دریاچه مى گیرد و با کمک آن چینى ها را از ویتنام بیرون مى کند. امروز این دریاچه یک مرکز اجتماعى و فرهنگى براى مردم شهر است و صبح ها به محل تمرین ورزشکاران و بعدازظهرها به پاتوق زوج های جوان براى گرفتن عکس هاى عروسى تبدیل می شود. پل قرمز چوبى رنگ این دریاچه راهى براى دسترسى به معبد شهر است که حدود هزارسال قدمت دارد.

معبد ادبیات:

معبد ادبیات یک معبد هزارساله است که از قدیمى ترین دانشگاه هاى شهر هم به شمار مى آید. این معبد تقریبا در جنگ هاى قرن بیستم از بین رفته اما بازسازى هاى بسیارى براى بازگشت شکوه آن انجام شده است. معبد ادبیات سال ۱۰۷۶ توسط پادشاهى که عاشق ادبیات بود، تاسیس شد و امروز هم یکى از زیباترین مکان هاى تاریخى هانوى است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا