خانه / اخبار / هشدار های پلیسی برای پیشگیری از سرقت در سفر

هشدار های پلیسی برای پیشگیری از سرقت در سفر

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت نکاتی را برای جلوگیری از سرقت عنوان کرد، این نکات برای شهروندانی که قصد سفر با وسایل نقلیه عمومی علی الخصوص در پایانه های مسافربری دارند، حائز اهمیت خواهد بود.
سرهنگ جلیل موقوفه ای، در تشریح این نکات بیان داشت: شهروندانی که قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها در پایانه های مسافربری دارند، باید مراقبت های لازم از اشیا و مدارک هویتی خود را به عمل آورند. با توجه به بررسی های صورت گرفته همکاران بنده در کلانتری های مربوط به پایانه های مسافربری در تهران، نکاتی در پیشگیری از سرقت حائز اهمیت خواهد بود.
وی ادامه داد: به هنگام منتظر بودن برای رسیدن اتوبوس، به شدت مواظب اموال، گوشی، کیف و محموله باری خود باشید چراکه سارقان در کمین هستند تا با استفاده از حواس پرانی اموال مسافران را به سرقت ببرند. نکته ای که در این زمینه حائز اهمیت است، سارقان به شیوه ها و شگردهای متفاوت به مسافر نزدیک شده و کنارشان می نشینند و در حالیکه همدستی نیز دارد که منتظر فرصت مناسب است، شما را سرگرم می کند و آن نفر دوم در لحظه مناسب اقدام به سرقت بار وئ محموله مسافر می کند.
وی افزود: دستگاه ها و پریزهایی در پایانه های تعبیه که برای شارژ گوشی مسافران در نظر گرفته شده است. شهروندان عزیز حتما در نظر داشته باشند که هنگام شارژ زدن گوشی کنار گوشی شان باشند. سارق در یک لحظه اقدام به سرقت می کند و تا مسافر به خود بجنبد کار از کار گذشته است.
این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به شیوه سریالی یک سری از سارقان که با استفاده از آشامیدنی و خوراکی مسموم اقدام به سرقت می کنند تصریح کرد: به هیچ عنوان از افراد غریبه خوراکی یا نوشیدنی نپذیرید که این ها می تواند خواب آور یا مسموم باشد. نکته حائز اهمیت در این مورد نیز این است که سارقان برای تعارف خوراکی یا نوشیدنی مسموم به مسافر، ابتدا اعتماد او را جلب می کنند و بعد از بیهوش کردن مسافر با موارد مسموم مورد نظرشان، اقدام به سرقت وسایل می کنند.
وی در ادامه گفت: در زمان نشستن در اتوبوس مواظب کیف تان که شامل مواردی مانند مدارک هویتی یا اموال ارزشمند است باشید و به هیچ عنوان آن را در قسمت بالای صندلی که محفظه ای در این زمینه در اتوبوس ها در نظر گرفته شده است قرار ندهید چراکه امکان دارد سارقان به هر شیوه ای وارد اتوبوس شوند و اقدام به سرقت اموالتان در لحظه مناسب کنند. البته در طول سفر نیز امکان دارد سارق در پوشش مسافر سوار اتوبوس شود و به طرق گوناگون باز هم باعث خواب آلودگی مسافر شود تا بتواند وسایل او را به سرقت ببرد.
وی در خاتمه مطلب با توصیه اکید به شهروندان در به کار بردن مراقبت های لازم برای هدف سرقت قرار نگرفتن افراد بزهکار، اضافه کرد: همچنین در بین راه و یا حتی در خود پایانه ها نیز مراقبت های لازم را در هنگام استفاده از سرویس های بهداشتی به عمل آورید و از بیرون گذاشتن کیف یا کت خود که می تواند شامل مدارک هویتی یا پول نقد باشد خودداری کنید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

یلدا توکلی

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

بازگشت الواح هخامنشی به ایران

معاون میراث‌ فرهنگی کشور از اعلام آمادگی موسسه شرق شناسی شیکاگو برای تحویل الواح هخامنشی …