اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

راه اندازی واحد گردشگری در شهرداری نطنز

شهردار نطنز گفت: واحد گردشگری در شهرداری نطنز راه اندازی می شود. از آنجایی که باغشهر تاریخی نطنز دارای اماکن گردشگری و طبیعت گردی زیادی است واحد گردشگری در شهرداری نطنز راه اندازی می شود.

محمد اطیابی در این باره گفت:

این واحد برای شناسایی هر چه بهتر ظرفیت های گردشگری و همچنین شناسایی اقامتگاه های سنتی، بوم گردی و سایر اقامتگاه ها مانند هتل ها و مهمان پذیرها فعالیت خواهد کرد.

شهردار نطنز ادامه داد:

از آنجایی که شهر نطنز دارای ظرفیت های مناسب مذهبی، تاریخی، طبیعی و موقعیت مناسب اقامتی است، می‌توان از ظرفیت گردشگری شهرستان نطنز برای پویایی و رشد اقتصادی این شهر استفاده کرد.امیدواریم با راه اندازی این واحد در شهرداری نطنز شاهد پیشرفت هر چه بهتر وضعیت گردشگری در شهر نطنز باشیم‌.

شهرستان نطنز از نگاه سرسبز و کوهستانی بودن، به باغ شهر نامور بوده و سالیان دراز جایگاه امنی برای کاروانیانی بوده که برای گردش، زیارت و بازرگانی از این شهر می‌گذشتند و نعمت‌های خدادادی آن مانند چشمه‌سارهای روان، آب و هوای خوشایند و دلپذیر آن به همراه مهمان‌نوازی و خونگرمی مردم این سرزمین که ویژگی مشترک مردم ایران زمین می‌باشد زمینه‌های آسایش خاطر و آرامش گردشگران را در درازای تاریخ فراهم نموده‌است.

شهرداری نطنز

راه اندازی واحد گردشگری در شهرداری نطنز

زبان مردم نطنز یکی از گویش‌های کهن زبان‌های ایرانی است. لهجهٔ آن‌ها تا اندازه‌ای به لهجهٔ مردم اصفهان همانند است و درعین حال از نگاه روش تلفظ واژگان و جملات ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را نیز دارد.

در روستاهای نطنز و بخش‌های گوناگون آن می‌بینیم که مردم در تلفظ واژگان و بیان جملات هر کدام به گونه‌ای کش و قوس‌های ویژه در تلفظ واژگان می‌دهند و گاهی گویش برخی کهن سالان این شهرستان برای دیگران دریافتنی نیست. خوی و خیم مردم این شهر با مردم اصفهان و شهرهای اطراف کاملاً متفاوت است. هرچند در برخی محلات نطنز در قدیم گویش راجی را بکار می‌بردند.

در واپسین سال‌ها با افزایش کوچ، شمار بسیاری از نطنزی‌ها به شهرهای دیگر از جمله تهران کوچیده‌اند که این خود مایهٔ کاهش جمعیت بومیان منطقه و افزایش کوچ از اقوام دیگر به این شهر شده‌است. بیشینهٔ مردم نطنز که پشت در پشت در این شهر زاده شده‌اند پسوندهای نظری و نطنزی را در پایان نام خانوادگی خود ثبت می‌نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا