طبیعت گردی

پارک های زیبای ترکیه برای طبیعت دوستان

استانبول به خاطر پارک‌ها فضاها سبز انبوه، شهرت ندارد؛ این شهر بیشتر به دلیل داشتن بناهای تاریخی از ادوار گذشته به شهرت رسیده است. با این حال مناطق سرسبز باعث شده که افراد بتوانند با فرار از زندگی روزانه شهری، به جایی پر از درخت پناه ببرند و در آرامش آن، از دغدغه‌ها و ازدحام شهری فاصله بگیرند. کسانی که تور استانبول را در میان انواع تورهای خارجی انتخاب می‌کنند، شاید اصلا رفتن به پارک در این شهر را در برنامه سفرشان قرار ندهند، چون زمان برای بازدید از همه جاذبه‌های تاریخی استانبول محدود است؛ اما برخی از پارک‌ها به قدری زیبا هستند که می‌توانید برای آرامش روحی‌تان هم که شده، بر خی از بناها را از فهرست برنامه بازدیدتان خط بزنید و این پارک‌ها و فضاهای سبز را جایگزین‌شان کنید. در ادامه می‌خواهیم زیباترین پارک‌ها و فضاهای سبز استانبول را به شما معرفی کنیم تا حتما در برنامه‌ریزی سفرتان، این مکان‌ها را نیز مد نظر بگیرید.

Belgrad Forest

یکی از بهترین جاها برای سپری کردن لحظاتی پرنشاط در میان انبوهی از درختان سرسبز، جنگل بلگراد است؛ بلگراد به معنای واقعی کلمه یک جنگل است. این جنگل ۱۵ کیلومتر از شهر فاصله دارد و اگر با ماشین شخصی خود به استانبول سفر نکرده‌اید یا امکان اجاره خودرو ندارید، حتما از شنیدن اینکه اتوبوس‌هایی در میدان تکسیم مسافران را به جنگل بلگراد می‌برند، خوشحال می‌شوید.

اینجا مسیرهای پیاده‌روی، مناطقی برای پیک نیک و یک باغ گیاه‌شناسی وجود دارد که برای بازدید عموم باز است. پس از اخراج هزاران صربی از بلگراد در سال ۱۵۲۱، زمانی که این شهر به دست عثمانی‌ها افتاد، نام این جنگل را بلگراد گذاشتند. این پارک بزرگ دارای بیش از ۲ هزار گونه گیاهی خارجی و بومی است.

Macka Park

این پارک کوچک در محله اعیان‌نشین ماچکا و در ننزدیکی محله مدرن نیشان‌تاشی (Nisantası) قرار دارد. اینجا همان جایی است که می‌توانید مردم محلی را در حال قدم زدن، دویدن یا پیاده‌روی با سگ‌هایشان ببینید. مسیرهای داخلی کوچک مکانی فوق‌العاده برای دویدن در مسیرهای شیب‌دار و در میان درختان انبوه سرسبز محسوب می‌شود.

در پارک ماچکا، پارک سگ نیز وجود دارد و این می‌تواند برای کسانی که سگ دارند، خبر خوبی باشد؛ چون می‌توانند سگ خود را آزاد بگذارند تا در این پارک پرسه بزند. از پل کوچک پارک به بخش تپه‌ای پارک بروید. در تابستان اینجا پر از افرادی است که روی چمن‌ها دراز کشیده‌اند و از نوازش نور خورشید لذت می‌برند.

Yildiz Park

اینجا قبلا یک جنگل بود و بعدها در اواخر قرن ۱۸ میلادی، به زمین‌های شخصی شکار سلاطین عثمانی تبدیل شد. در دوران سلطنت سلطان عبدالحمید دوم، این زمین‌ها به پارک تبدیل شد؛ زمانی که وی تصمیم گرفت از دولماباغچه به کاخ ییلدیز نقل مکان کند. پارک ییلدیز امروزه یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری است و در تابستان، زمانی که گل‌ها شکوفه می‌دهند، زیبایی دوچندانی دارد.

با رفتن به پارک ییلدیز این شانس را خواهید داشت که از عمارت‌های کلاه فرنگی و ویلاهای کمتر شناخته دیدن کنید که توسط چند حکمران عثمانی در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ ساخته شده است.

Emirgan Park

پارک امیرگان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استانبول است که نام خود را اسم از محله‌ای که در آن واقع شده، گرفته است. این پارک زمینی به مساحت ۱۱۷ هکتار را دربر گرفته و مشرف بر تنگه بسفر است. با چنین چشم‌اندازی به علاوه تنوع گسترده‌ای از گونه‌های گیاهی و جانوری، عمارت‌های عمومی، مسیرهای پیاده‌روی و زمین‌های بازی، می‌توان تصور کرد که این پارک چقدر می‌تواند جذاب و زیبا باشد.

بهترین زمان بازدید از پارک امیرگان ماه آوریل است، زمانی که در پارک جشنواره و ضیافت لاله‌ها برگزار می‌شود و می‌توانید صحنه‌ای شگفت‌انگیز از گل‌های رنگارنگ لاله را به تماشا بنشینید.

Sahilyolu

اینجا در واقع پارک نیست؛ ساحل یولو که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد، از فنرباغچه تا بوستانجی امتداد یافته است. اینجا بهترین مکان برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است. در تعطیلات آخر هفته، زمین پوشیده از چمن این منطقه (به‌خصوص در اطراف Caddebostan و بعد از آن) پر از مردمی است که روی نیمکت‌ها نشسته‌اند و به موسیقی گوش می‌دهند.

ساحل مودا در کادیکوی (که اینجا نیز در بخش آسیایی قرار دارد) یکی دیگر از بهترین جاها برای قدم زدن در کنار آب است. اینجا همچنین می‌توانید در روی صخره‌های ساحلی بنشینید و از تماشای مناظر فوق‌العاده لذت ببرید و از این مناظر شگفت‌انگیز عکس بگیرید.

مینا رهبری

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا