خانه / دسته بندی نشده / پلیس راه استان اصفهان در آماده باش کامل

پلیس راه استان اصفهان در آماده باش کامل

 در طرح زمستانه امسال بیش از ۸۰۰ دوربین نظارت تصویری به منظور ثبت تخلفات رانندگان توسط پلیس راه استان به خدمت گرفته شده و همه ماموران نیز در آماده باش کامل به سر می برند تا هموطنان راه های استان را به صورت ایمن و بدون هرگونه حادثه ای طی کنند.

این گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان است که در آئین آغاز به کار طرح زمستانه پلیس راه و راهور استان اصفهان عنوان کرد.

سردار مهدی معصوم بیگی عنوان کرد: این طرح به مدت ۳ ماه به اجرا گذاشته می شود و علاوه بر نیروی انتظامی سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان نیز با آمادگی کامل در این طرح حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۳ مؤلفه جاده، خودرو و راننده بر وقوع تصادف مؤثرند تصریح کرد: با این حال تحقیقات پلیس نشان داده که “راننده” همیشه در وقوع تصادف نقش محوری و تاثیر گذار داشته است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: کارشناسان معتقدند به میزانی که رانندگان، قوانین و مقررات مرتبط با رانندگی را رعایت کنند بی تردید به همان میزان شاهد کاهش تلفات و تصادفات خواهیم بود.

به گفته سردار معصوم بیگی، علی رغم تلاش ها و توفیقات به دست آمده در طرح زمستانه سال گذشته استان اصفهان متاسفانه ۱۶۲ نفر جان خود را براثر وقوع تصادف از دست دادند، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز مجروح و مصدوم شده و بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ تصادف خسارتی رخ داد.

فرمانده انتظامی استان گفت: بخشی از این مجروحان و مصدومان مجبورند مدت ها تحت درمان باشند و اینها پیامد عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی توسط رانندگان است.

سردار معصوم بیگی با طرح این سوال که آیا نمی شود شاهد این اتفاقات تلخ و ناگوار نبود؟ گفت: مطمئناً اگر باز هم رانندگان قوانین و مقررات را رعایت نکنند شاهد این گونه حوادث خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و مردمان این استان می توانند برای دیگران الگو باشند خاطرنشان کرد: این مردم بیشترین رشادت، فداکاری و ایثار را در دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشتند و این استان در حوزه دینداری و فرهنگ سرآمد کشور است و مطمئناً در زمینه رانندگی صحیح نیز می تواند الگوی کشور شود به شرطی که مردم استان از امروز در این خصوص تصمیم جدی گرفته و آن را عملیاتی کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: براساس پژوهش های انجام شده رانندگانی که قوانین را رعایت می کنند آسیب نمی بینند یا اینکه حداقل با کمترین آسیب در حوادث مواجه می شوند.

وی افزود: امروز همه دستگاه ها به میدان آمدند و اولویت اول در طرح زمستانه پلیس نیز این است که اتفاق ناگواری برای هیچ راننده ای رخ ندهد و همه برنامه های دستگاه های خدمات رسان متمرکز بر امر پیشگیری است اما اگر اتفاقی هم رخ داد ملاحظات لازم برای کمک رسانی به حادثه دیدگان و مصدومان پیش بینی شده است.

سردار معصوم بیگی، در خصوص معاینه فنی خودروها نیز گفت: معتقدم در کلانشهر اصفهان که هر سال با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند بایستی رانندگان هر سه ماه یک بار نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

وی از برخورد قاطع پلیس راهور اصفهان با خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: رانندگانی که نسبت به انجام معاینه فنی اقدام نمی کنند بدانند که حق الناس بر گردن آنان است و در تشدید بیماری شهروندان که ناشی از آلودگی هوا رخ می دهد سهیم هستند به دلیل اینکه آنها وظیفه اجتماعی و شهروندی خود را به درستی انجام ندادند.

فرمانده انتظامی استان گفت: علی رغم تلاش های صورت گرفته در توسعه حمل و نقل عمومی استان، آمارهای به دست آمده حاکی از تردد ۵۰ درصد خودروها به صورت تک سرنشین در کلانشهر اصفهان است که این وضعیت به تشدید آلودگی هوا منجر می شود و بایستی همه احساس مسئولیت کرده و برای جلوگیری از بروز آلودگی هوا تلاش کنیم.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

یلدا توکلی

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

تعریف گردشگری در قالب‌های متفاوت

تعریف گردشگری؟ گردشگری شامل فعالیت هایی است برای افرادی که در حال سفر هستند و …