معرفی نقاط گردشگری جهان

پل موسی!در میان آب قدم بزنید!

ساختن پل دایمی بر روی خندق دفاعی یک دژ ممکن است پیام اشتباهی را به ارتش مهاجم ارسال کند.

بنابراین مهندسان هلندی زیرک در قرن هفدهم، با یک روش هوشمندانه برای پنهان کردن، کوره راه پیدا کرده‌اند – ساختن پل زیر خط آب!

قطعاً می دانیم هنگام جنگ، ساختن پل‌ها در طول خندق‌های دفاعی، به خصوص در سمت قلعه‌ای که انتظار می‌رفت دشمن در آن ظاهر شود، بسیار کار غیر عقلانی است. به همین دلیل بود که در این منطقه نظامی، مهندسان پل نامریی را طراحی کردند. ساخت آن به طور کامل از چوب ساخته شده‌ است، چوب هایی ضدآب که با فویل پوشش یافته است.

این پل مانند یک گودال در دژ و خندق‌ها قرار دارد و به شکل ترکیبی با خطوط منظره ترکیب می‌شود. پل از دور دیده نمی‌شود چون زمین و آب تا لبه آن بالا می‌رود. وقتی نزدیک‌تر شوید، دژ از طریق یک گودال باریک به سمت شما باز می‌شود. آن وقت است که داستان حضرت موسی (ع) به ذهن انسان متبادر می شود.

گویی آب شکافته شده و افراد در میان آن راه می روند. نام این پل هم دقیقاً به همین داستان اشاره دارد. شکافته‌ شدن دریای سرخ توسط حضرت موسی (ع) که راه را برای عبور بنی‌اسرائیل و فرار از چنگ فرعون باز کرد.

با عبور از میان این پل شما به پیشواز شاهکارهای معماری هلندی می‌روید. این خندق اکنون نه تنها جلوی ورود افراد را نمی‌گیرد، بلکه با ظاهر فعلی ممکن است پیامی اشتباه نیز برای مهاجمان در برداشته باشد.

این قلعه اکنون دارای امکانات جدید تفریحی است و چندین مسیر برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی دارد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا