اخبار

پیش بینی افزایش سفر نوروزی به شمال

در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز استان مازندران، افزایش سفرهای نوروزی به مازندران و ثبت جنگل‌های هیرکانی این استان مورد بررسی قرار گرفت.

سیف‌الله فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز اعلام کرد:

ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی از جمله برنامه‌ها است و از ۱۵ قطعه جنگل هیرکانی که قرار است به ثبت برسد، شش قطعه مربوط به مازندران است. جنگل‌های هیرکانی در تابستان ۹۸ ثبت جهانی می‌شوند و این مسئله برای حوزه گردشگری استان حائز اهمیت است.

فرزانه همچنین درباره پیگیری ظرفیت‌های گردشگری استان مازندران اظهار کرد که خوشبختانه شرح خدمات توسعه صنعت گردشگری استان با رای اکثریت مصوب شد و با تصویب طرح جامع گردشگری، از این پس طبق برنامه عمل می‌شود.

فرزانه در ادامه افزود:

تعداد گردشگران مقیم از ابتدای فروردین تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری ۵۳ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۷۳۸ نفر شب اقامت بوده است که نسبت به سال گذشته با رشد ۴ درصدی رو به رو بوده و همچنین میزان اقامت گردشگران به ۴ شب افزایش پیدا کرده است. ظرفیت اسکان در نوروز ۹۷ حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر شب اقامت بوده است.

علاوه بر آن، گرایش گردشگران خارجی نیز به سفر به مازندران رشد قابل توجهی داشته و در همین راستا در نوروز امسال برنامه‌های مختلف فرهنگی، نوروزخوانی و نمایشگاه‌های صنایع دستی در این استان برگزار خواهد شد.

در این جلسه، سید محمد انصار الحسینی، فرماندار سوادکوه نیز علاوه بر اشاره به سه سد زیبای این منطقه برای جذب گردشگر، از بهره‌برداری چهارمین سد نیز خبر داد. این سد به نام «لفور»، به زودی راه‌اندازی شده و بهترین نقطه گردشگری این منطقه محسوب می‌شود. او همچنین اظهار کرد:

علاوه بر به کارگیری قطار گردشگری نوروز شیرگاه، اتوبوس‌های دریایی نیز خریداری شده و اکنون منتظر مجوز برای به آن انداختن آن هستیم.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

نیکی قره گوزلویان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا