خانه / معرفی نقاط گردشگری جهان / چشمه های آب گرم ترکیه، سایت میراث جهانی یونسکو

چشمه های آب گرم ترکیه، سایت میراث جهانی یونسکو

حوضچه های سفید از سنگ تراورتن و براق و استخرهای گرم و مرطوب پاموکاله یکی از جاذبه های ترکیه است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. آبهای غنی از مواد معدنی این منطقه از بالای کوه همانند آبشاری به پایین کوه سرازیر می شوند و در بین راه حوضچه هایی را ایجاد می کنند که مکان مناسبی برای شنا هستند. نمای زیبای این کوه سفید رنگ از دره و روستای پاموکاله بسیار دیدنی بوده و هر گردشگری را جذب خود می کنند. حتی به حوضچه ای آبگرم پاموکاله ترکیه قلعه پنبه ای نیز می گویند. همچنین محل ویرانه های قابل توجه شهر یونان-رومی هیراپولیس هم در کنار این مجموعه قرار دارد. ترکیب منحصر به فردی از شگفتی های طبیعی و انسان ساخت اینجا، جای تعجبی نمی گذارد که چرا چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه و هیراپولیس  یک سایت میراث جهانی یونسکو باشد. این منطقه با بیش از دو میلیون بازدید کننده در سال، از جذاب ترین جاذبه های ترکیه است.

چشمه های آبگرم طبیعی و تراورتنی همانند پاموکاله در سراسر جهان، از چین گرفته تا ایران خودمان و حتی ایالات متحده تا افغانستان وجود دارند. تمام این چشمه های به عنوان پدیه ای طبیعی بازدید کننده و گردشگر دارند. با این وجود هیچ جایی در جهان به جز چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه نیست که چشمه های آهکی بزرگی داشته باشد و در کنارش آثاری باستانی و رومی هم باشد. گردشگران و توریست ها پس از آبتنی و شنا در چشمه های آب آهک مجموعه می توانند به دیدن شهری باستانی و رومی بروند. در خیابان های رومی با بناهای مذهبی، حمام ها، آمفی تئاتر ها به نام هیراپولیس قدم بزنند. در نهایت نیز در استخری که در کف آن بقایای ستون ها و بناهای رومی افتاده است با دمایی حدود ۳۶ درجه سانتیگراد شنا کنند. اگر وارد این مجموعه شدید، پیشنهاد می دهیم که حتما در ماین ستون های غرق شده قرون وسطایی بزرگ و آب های معدنی غنی شده آن شنا کنید.

جشمه آب گرم کجاست

پاموکاله و هیراپولیس در حاشیه غربی فلات وسیع آناتولی و در حدود ۱۲۰ مایلی شرق بندر اژه ای کوش آداسی واقع شده است. در نتیجه به افه‌سوس هم نزدیک است. اکثر بازدید کنندگان در سفرهای روزانه ای که ساحل دریای اژه و مدیترانه حرکت می کنند، به چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه وارد می شوند.

ساده ترین راه برای بازدید از مجموعه کرایه ماشین شخصی برای رسیدن به اینجاست. با وسیله شخصی حدود سه ساعت از کوش آداسی، چهار ساعت از سمت آنتالیا و مارماریس و پنج ساعت از بدروم در راه خواهید بود.

در عوض، اگر وسیله شخصی ندارید و می خواهید با اتوبوس وارد پاموکاله شوید، باید ابتدا خود را به شهر دنیزلی برسانید. شهر دنیزلی از تمام شهرهای دیگر به این مجموعه نزدیک تر بوده و اتوبوس هایی برای این سایت طبیعی و تاریخی دارد. این اتوبوس ها و مینی بوس ها به صورت مکرر مسافت ۴۰ دقیقه ای بین ایستگاه اتوبوس دنیزلی و پاموکاله را طی می کنند.

ترکیش ایرلاین (turkishairlines.com) و پگاسوس (flypgs.com) هر دو برای فرودگاه کارداک دنیزلی از استانبول پرواز دارند. قطار مابین ازمیر و دنیزلی نیز در طول روز چهار بار و در ساعت های مختلف حرکت دارد.

کجا اقامت داشته باشید

اگر قصد بازدید از این جاذبه گردشگری ترکیه را دارید، باید ابتدا بتوانید در مناطق نزدیک به آن، محل اقامت و استراحتی فراهم کنید. افرادی که یک روزه به این سفر می آیند نیازی به رزرو اتاق در هتل ندارند. با این وجود، شاید دلتان بخواهد در رستوران هتل کمی نشسته، قهوه ای سفارش دهید و با دیگر گردشگرانی که با شما تجربه مشترک شنا کردن در چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه را دارند، صحبت کنید. به هر صورت برای اقامت و رزرو هتل می بایست به روستای پاموکاله بروید. در این روستا می توانیم دو هتل را که از بهترین هتل های این منطقه هستند، به شما معرفی کنیم.

  • هتل ملروس | Melrose Hotel

این هتل بی نظیر محیطی بسیار خودمانی و دوست داشتنی دارد. همچنین تورهای متعددی برای لذت و تفریح مهمانان و گردشگرانش فراهم می کند. می توانید از هتل بخواهید تا شما را به تور بالن سواری بر بالای پاموکاله ببرند یا اینکه چتر بازی و پاراگلایدینگ کنید. پرواز با پاراگلایدینگ ۳۵ دقیقه طول می کشد. هزبنه ها در مجموع به یورو بوده که حدود ۸۰ یورو خواهد بود. در مجموع تورهای اصلی و فول آپشن چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه از این هتل حدود ۲۰ یورو برایتان تمام خواهد شد. اتاق های هتل امکانات مورد نیاز شما را دارند.

  • هتل در دیرر هال-تور | the dearer Hotel Hal-Tur

هتل ۴ ستاره هال-تور پاموکاله انواع اتاق های سینگل با نمای رو به باغ، اتاق های دو نفره، اتاق های تریپل و چهار نفره با نمایی رو به پاموکاله دارد. رستوران هتل در کنار استخر و باغ قرار گرفته و نمای دل انگیزی رو به کوه دارد. غذاهای ترکی محلی به همراه نوشیدنی های عالی در این رستوران سرو می شود. به جز تور چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه تور شهر باستانی نیز هم برگزار می شود که در صورت دلخواه می توانید در آن ها ثبت نام کنید.

مهلا نهاردانی

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

افرادی که عاشق ماجراجویی و طبیعت هستند، قطعا یک لیست از زیباترین جزایر دنیا در …