خانه / غذاهای محلی ایران / کباب زردک، غذای سنتی اصفهان
کباب زردک اصفهان

کباب زردک، غذای سنتی اصفهان

کباب زردک، کباب سنتی اصفهان

کباب زردک از جمله کباب‌های ساده و در عین حال خوش مزه سنتی اصفهان است. یک غذای سنتی با طعم بیشترشیرین که امعمولا با نان خورده می شود. کباب زردک اصفهان که با نام کباب مشتی هم شناخته می شود یکی از انواع کباب‌های سنتی شهر اصفهان است. اصفهانی ها این غذا را با گوشت چرخ ‌کرده، آرد نخودچی، شیره، زردک ،ادویه‌ های خوش‌عطر، پیاز و سرکه درست می کنند. زردک شباهت بسیار زیادی به هویج دارد و با نام هویج ایرانی هم شناخته می شود. البته زردک فصل مشخصی دارد و در همه فصل ها موجود نمی باشد.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
شیره انگور۳ قاشق غذاخوری
سرکه قرمز۵ قاشق غذاخوری
زردک۲ عدد
آرد نخودچیبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کباب زردک، کباب سنتی اصفهان

کباب زردک یا کباب مشتی

دستور پخت کباب زردک

ابتدا پوست زردک ها را می گیریم، سپس رنده می کنیم.  پیاز را نیز با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی اش را با دست می گیریم و در ادامه گوشت چرخ کرده را به ظرف پیاز و زردک اضافه می کنیم.

مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا حالتی چسبناک و منسجم پیدا کنند.

کمی آرد نخودچی اضافه کنید وبه مایه کباب استراحت کند.

سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم، در ادامه به اندازه یک مشت از مایه کباب بر می داریم و با دست حالت می دهیم.

در ادامه کباب ها را داخل روغن داغ سرخ می کنیم. پس از اینکه تمام مایه کباب را سرخ کردیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و سرکه را به همراه شیره و نصف لیوان آب به تابه اضافه می کنیم.

پس از اینکه مخلوط سرکه و شیره به نقطه جوش رسید، حرارت زیر تابه را ملایمتر می کنیم و کباب های سرخ شده را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم به مدت یک ساعت بپزند تا مخلوط سرکه و شیره به خورد کباب ها برود.

پس از اینکه سس موجود در تابه غلیظ شد و کباب ها به طور کامل پختند، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم، سپس کباب ها را به همراه باقیمانده در تابه داخل ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

بیشتر بخوانید : دستور پخت انواع غذاهای محلی ایران

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

کله جوش اصفهانی

کله جوش، غذای خوش عطر اصفهانی ها

دستور پخت کله جوش اصفهانی | یکی از غذاهای محلی ایران و اصفهان کله جوش …