خانه / دانستنی های گردشگری / کشورهای جهان از لحاظ سلامتی

کشورهای جهان از لحاظ سلامتی

بهترین کشورهای جهان از لحاظ سلامتی کدامند؟

تحقیقی جامع بر روی ۱۶۳ کشور از لحاظ سلامتی انجام شده و با ارزیابی فاکتورهای متعددی از قبیل امید به زندگی، دسترسی به آب سالم و علل مرگ نتایج جالبی به دست آمده است. شیلی به عنوان سالم ترین کشور آمریکای لاتین شناخته شده است.از آنجایی که ما به شما، سلامت شما و سفرهایتان اهمیت می دهیم، در این مقاله هشت کشور برتر دنیا از نظر سلامتی را معرفی و علاوه بر این، دلیل سلامت زندگی آن ها را بررسی کرده و توصیه هایی برای سفر شما به این مناطق ارائه می شود.

۸. سوئد

سوئد یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است که بومیانی قد بلند، شاد و سلامت دارد. شیوه زندگی به سبک سوئدی ها ستودنی است، آن ها به طور مداوم دوچرخه سواری می کنند و تغذیه بسیار مناسبی شامل ماهی، نان چاودار و سبزیجات فراوان دارند. علاوه بر این، آن ها به فعالیت های دیگری چون کوه نوردی، ماهیگیری و کمپینگ نیز می پردازند و از انواع توت ها و قارچ ها به عنوان غذاهای سالم و مقوی بهره می برند و این سبک زندگی از گذشته بین آن ها رایج بوده.

۷. ژاپن

همانطور که می دانید خوردن ماهی خام برای بدن چقدر مفید است، بنابراین زیاد جای تعجب ندارد که خوردن سوشی در ژاپن یکی از عوامل اصلی سلامتی آن هاست، اما این عادت خوب غذایی تنها دلیل سلامتی نیست، نوشیدن چای به خصوص چای سبز، رعایت کردن نظافت به صورت عمومی و عادت به کوه نوردی در روزهای تعطیل از دیگر فاکتورهای موثر است. ژاپنی ها مردمی آگاه و مراقب سلامت و تندرستی هستند و این یکی از صدها دلیلی است که بخواهید به این کشور سفر کنید.

۶. اسپانیا

غذاهای مدیترانه ای یک بار دیگر کار خودشان را کردند. اسپانیایی ها از جمله سالم ترین افراد هستند، که دلیل آن ممکن است نور ملایم خورشید، سبک زندگی کنار دریا و غذاهای تازه باشد، حتی رقص فلامینگوی آن ها ممکن است در این امر موثر واقع شود. اگر شما هم دوست دارید مانند آن ها زندگی کنید، پیشنهاد می شود تاپاس بخورید و در شهر های زیبایی چون بارسلونا، مادرید و سویل قدم بزنید.

۵. استرالیا

موقعیت استرالیایی ها در این پژوهش، نشان می دهد زندگی همراه با تفریح و گشت و گذار در سلامتی بسیار موثر است. امید به زندگی در این کشور، یکی از بالاترین نرخ های دنیا را داراست و این امر به دلیل سیستم مراقبت بهداشتی خوب و شیوه زندگی همراه با تفریح و گردش مردمان این سرزمین زیبا و سرسبز است. اگر به استرالیا سفر کردید، صبحانه و قهوه های خوشمزه آن را از دست ندهید.

۴. سنگاپور

بله، سنگاپور چیزی فراتر از هتل های زیبا و فروشگاه های هیجان انگیز است، این نیروگاه جنوب شرقی آسیا آب و هوای استوایی گرمسیری، تنوعی باور نکردنی از غذاها و سالم ترین مردم دنیا را دارد. صبح های خیلی زود می توانید گل ها و گیاهان بسیار زیبا را ببینید و سپس متوجه خواهید شد که بیشتر مردم در حال ورزش، دویدن، تای چی و پیاده روی هستند، بعد از آن، یک وعده غذایی مناسب و مغذی انتخاب کرده و روز خود را آغاز کنید. در این صورت شما یک تجربه کامل از زندگی در سنگاپور خواهید داشت.

۳. سوئیس

سوئیسی ها معمولا به عنوان شادترین مردم جهان شناخته می شوند، یکی از قوی ترین اقتصاد های دنیا را دارند و کشورشان همیشه یکی از سالم ترین کشورهاست. سلامت سوئیس، شاید به دلیل هوای تازه کوهستانی و شاید به دلیل سیستم مراقبت های بهداشتی بسیار خوب و استثنایی آن هاست، چه کسی می داند؟ چیزی که واضح می باشد این است که اگر به کوه های آلپ سفر کنید، یا در شهرهای چون زوریخ و وین (که بسیار تمیز و زیبا هستند) گردش کنید، حس شادی و تندرستی خواهید کرد و از سبک زندگی سوئیسی ها لذت خواهید برد.

۲. ایسلند

ایسلند در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفته است و جای تعجبی هم ندارد، چرا که ماهی تازه از غذاهای اصلی مردم بوده و مناظر طبیعی بسیار زیبا و چشم نواز است، بنابراین مردم محلی تمام وقت خود را در طبیعت می گذارنند. ایسلندی ها عاشق کوه نوردی و ماهیگیری هستند که برای سلامتی نیز بسیار مفید است. به این کشور سفر کنید، بدون عذاب وجدان غذا بخورید و گردش کنید، چه چیزی از این بهتر؟

۱. ایتالیا

ایتالیا مقام اول را کسب کرد چرا که هم سالم ترین مردم و هم زیباترین مناظر طبیعی بر روی کره زمین را دارد. اگر شما فکر می کنید رژیم غذایی ایتالیایی ها فقط شامل کربوهیدارات ها و آب انگور است، کاملا در اشتباهید. طبق بررسی های انجام شده مردم این کشور سالم ترین رژیم غذایی مدیترانه ای، حاوی غذاهای تازه، میوه و سبزیجات، گوشت بدون چربی و ماهی و مقدار زیادی از انواع زیتون ها را دارند. ایتالیایی ها از سلامت خوبی برخوردارند و امید به زندگی در آن ها به راحتی به هشتاد سال می رسد. می توانید به آن جا سفر کرده و به سبک آن ها غذا بخورید و لذت ببرید.

منبع : سیری در ایران

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

گردشگری در عصر مدرنیته | میدان امام و کوه صفه

اهمیت گردشگری در روزگار مدرنیته با گریزی به میدان امام علی رفیعی وردنجانی | تحریریه …