اصفهان گردی

کویر آباد نمی شود مگر به عشق…

گستره وسیع کویر با آسمان پرستاره و بی انتها و رمل های نرم و لغزنده آن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. کویر، این مکان پر رمز و راز که دل هر رهگذری را به وجد می آورد و به خلسه ای ناب فرو می برد…

در سال های اخیر خیل گردشگرانی که در جستجوی هیجان و لحظاتی فراموش نشدنی، کویر را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند افزایش چشمگیری داشته است. غافل از آن که طبیعت شکننده کویر، نیازمند توجهی دوچندان است و به عنوان میراث گرانبهای این مرز و بوم باید برای نسل های آینده هم حفظ شود.

منطقه نمونه گردشگری متین آباد نخستین اکو کمپ ایران، در حاشیه کویر مرکزی ایران و ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان، با هدف توسعه گردشگری پایدار و مسئولانه و حفاظت از زیست بوم منطقه احداث شد. این مجموعه در سال ۲۰۱۴ از سوی سازمان ملل (UN DESA) به عنوان یکی از ۱۸ سایت برتر جهان در زمینه فعالیت های اکوتوریستی شناخته شد و در سال ۲۰۱۵، جایزه صلح و محیط زیست دکتر تقی ابتکار به آن تعلق گرفت.

امکانات تفریحی کمپ

در این کمپ اتاق، چادر و همچنین کومه هایی برای اقامت در نظر گرفته شده است که برخلاف کاروانسراهای کویری، نوساز و مدرن است، بنابراین خیلی راحت تر می‌توانید به تجربیاتی از قبیل راه رفتن روی رمل های لغزنده، تماشای ستارگان در آسمان شب و شترسواری دست پیدا کنید.

در این اکو کمپ برای رفاه حال مسافران و گردشگران شتر سواری و دوچرخه سواری از ساعت ۹- ۶ و ۲۰- ۱۶ با توجه به فصل در نظر گرفته شده است.

همچنین لازم است گروه های گردشگری از روز قبل نسبت به درخواست تعداد متقاضیان شترسواری، دوچرخه سواری و رصد ستارگان با مسئول کمپ هماهنگی نمایند. امکانات رصد ستارگان بر روی تراس کاروانسرای اکو کمپ و از ساعت ۲۲ به بعد برقرار است.

اکو کمپ متین آباد جهت بازدید از سایت های گردشگری همچون قلعه کرشاهی، روستای باستانی ابیانه و شهر تاریخی نطنز، مینی بوسی با ظرفیت ۱۷ نفر برای رفاه حال مسافران گرامی اکو کمپ تهیه نموده است. بدین ترتیب مسافران گرامی می توانند در بدو ورود جهت شرکت در تورهای یک روزه به قسمت پذیرش اکو کمپ رفته و ثبت نام به عمل بیاورند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا