جاذبه های گردشگری ایرانیزد

کویر کاراکال یزد

کویر کاراکال یزد یکی از کویرهای زیبای ایران

یکی از کویرهای زیبای ایران کویر کاراکال یزد است که کویری است در نزدیکی شهر بافق و روستای صادق آباد است که برخی آن را زیباترین کویر یزد می دانند.

کویر کاراکال یکی از معروفترین و شناخته شده ترین زیستگاه های کاراکال، که یکی از گربه سانان ایران است و به همین دلیل با این نام خوانده می شود. نزدیکی این کویر به روستای صادق آباد باعث شده تا نام کویر صادق آباد را نیز به آن بدهند.

تماشای آسمان شب، تجربه تفریحاتی چون شترسواری، آفرود و …، اقامت در اقامتگاهی سنتی و زیبا و بهره بردن از آرامشی بی پایان، تجاربی است که در سفر به کاراکال نصیب تان می شود.

وجود کمپینگ تفریحی توریستی شهید برزگری در روستای صادق آباد نیز باعث شده تا گردشگران از نظر دسترسی به امکانات و تفریحات مشکلی نداشته باشند و بیشتر برای این سفر ترغیب شوند.

دلایل انتخاب کویر کاراکل به عنوان جاذبه گردشگری

از آن با عنوان زیباترین کویر یزد یاد می کنند.
امکانات اقامت در آن مهیاست و در سفر مشکلی از این بابت ندارید.
در اینجا تفریحات جذاب و هیجان انگیزی چون شترسواری، موتور چهارچرخ، آفرود و … در انتظارتان است.
در نزدیکی شهر قرار دارد و با طی کردن جاده ای آسفالته به راحتی به این کویر می رسید.

مناسب ترین زمان بازدید

به طور کلی سفر به کویر اوایل پاییز تا نیمه بهار صورت می گیرد و بهترین زمان برای این سفر پاییز و زمستان است که هوا حالت معتدلی در روزها دارد.

نحوه دسترسی به کویر کاراکال

برای رسیدن به کویر کاراکال، باید از بافق وارد جاده ای آسفالته شوید که تا روستای صادق آباد ادامه دارد. در حدود ۹ کیلومتری کویر کاراکال، قلعه ای دیده می شود که باقرآباد نام دارد؛ یکی از دژهای تاریخی یزد که یادگاری از دوره قاجار است.

این بنا را به دستور عبدالرحیم خان فرزند محمد تقی خان بافقی ساخته اند تا مردم به هنگام بروز خطرات به آن پناه ببرند و یا غلات را در آن ذخیره کنند. ۴۵ اتاق، ۲ برج نگهبانی، ۳ جایگاه سنگ اندازی و ۱۰ جایگاه تیراندازی بخش های مختلف این قلعه هستند.

با ماشین شخصی

در بزرگراه بافق – یزد، وارد جاده سنگ آهن مرکزی شوید، در این جاده به یک میدان می رسید که یکی از خروجی های آن به روستای باقرآباد می رود. این مسیر را در پیش بگیرید، باقرآباد را رد کنید و به سوی صادق آباد مسیر خود را ادامه دهید تا به کویر کاراکال برسید.

اگر ماشین شخصی ندارید…

۱- قطار تهران -کرمان تهران-بندرعباس، تهران-زاهدان و بافق–مشهد را سوار شوید و به ایستگاه بافق بروید. در این شهر می توانید از سرویس ها و تورهای گردشگری به مقصد کاراکال استفاده کنید.

۲- اتوبوس از مراکز استان ها به یزد می رود و در آنها اتوبوس یزد- بافق هم شما را به ترمینال بافق می رساند. در این شهر می توانید به سرویس ها و تورهای گردشگری دسترسی داشته باشید.

جاهای دیدنی اطراف کویر کاراکال

نخلستان ها و باغ های انار و پسته:

یکی از جاذبه های این کویر، نخلستان هایی است که در اطراف آن شکل گرفته اند. پیاده روی در میان این نخلستان ها تجربه ای جذاب برای شما خواهد بود. درختان انار و پسته هم از زیبایی های این منطقه هستند.

تپه‌ های شن‌ های روان:

این کویر میزبان تعدادی از بزرگترین تپه های شنی است که ارتفاع آنها به ۵۰ متر هم می رسد. با بالا رفتن از این تپه ها، منظره ای خیره کننده پیش روی تان قرار می گیرد.

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا