توصیه های سفر

گردشگری سلامت در ایران

گردشگری پزشکی به سرعت در سراسر جهان  در حال رشد است. در این بین، ایران پتانسیل بالایی برای این صنعت دارد. ترکیب منحصر به فرد تجربه، امکانات و منابع طبیعی، کلید موفقیت نظام سلامت ایران است.

ایران از طیف گسترده ای از بیمارستان های بسیار مجهز، حدود ۸۵۰ بیمارستان و مراکز توانبخشی با هزینه های معقول برخوردار می باشد.

تجزیه و تحلیل هزینه روش های مختلف نشان می دهد که هزینه های درمان در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار پایین تر است.  ایران نیز در مقایسه با رقبای منطقه ای خود، از جمله ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، بحرین و همچنین کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند تایلند، سنگاپور، مالزی، فیلیپین و هند، بسیار رقابتی است.
ایران ترکیبی منحصر به فرد از آب و هوای سالم و دلپذیر، مناظر فوق العاده، بناهای تاریخی و فرهنگی با شکوه و همچنین تکنولوژی پیشرفته و تجهیزات پزشکی پیشرفته دارد.

روشن است که صنعت گردشگری سلامت باید همه عوامل لازم مانند ارائه خدمات پزشکی، جاذبه های گردشگری و سفر، ایجاد روابط دولت و غیره را داشته باشد.

فاکتورهای گسترش خوشه های گردشگری پزشکی در ایران را می توان اینچنین طبقه بندی کرد: زیرساخت مناسب، محیط خوب، مردم و فرهنگ و سیاست کلیدی دولت.

همانطور که امروز می دانیم ایران به عنوان یک مقصدی برای درمان مسلمانان شناخته شده است و هزاران بازدید کننده از کشورهای خلیج فارس جذب می کند.

گردشگران از همه جا برای پیوند عضو، جراحی پلاستیک، جراحی چشم و تلقیح مصنوعی به ایران سفر می کنند؛ بیماران از همه جا، خاورمیانه و سایر نقاط آسیا برای دریافت خدمات وارد ایران می شوند.

ایران دارای نقاط قوت بسیاری از جمله پزشکان متخصص، فناوری های پیشرفته پزشکی و مناطق بهبود طبیعی برای جذب گردشگران بهداشتی است.

بیمارستان میلاد در تهران یکی از مشهورترین بیمارستان هایی است که آماده ارائه خدمات به بیماران در سراسر جهان و همچنین حمایت کارهای تحقیقی نوآورانه و ارائه آموزش های کیفی در زمینه پزشکی است.

بیمارستان میلاد از طریق سازماندهی سمینارهای مختلف تحقیقاتی، کنفرانس های پزشکی و برنامه های فرهنگی، مسافران بین المللی، مهمانان تجاری و نمایندگان را می پذیرد.

این بیمارستان دارای ۱۰۰۰ تخت، ۲۴ اتاق عمل، ۲۰ پیش از عمل جراحی و ۲۰ تختخواب پس از جراحی است.

بیمارستان همچنین شامل بخش خدمات عمومی برای بیماران و بازدیدکنندگان از جمله ۴۳۰ صندلی و ۱۹۰ صندلی کنفرانس، دو کلاس ۱۲۰ صندلی، داروخانه، نگهداری روزانه و رستوران است.

مترجم مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

منبع: karvanik.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا