طبیعت گردی

یخ چشمه، تجربه زمستان در تابستان

یکی از کم نظیرترین مناظر طبیعی کشورمان مربوط به استان مازندران است که از جاذبه های توریستی بی شماری برخوردار است و جاده های آن به مناظر چشم نواز و خاطره انگیزش مشهور است.

مازندران به خاطر شیب تندی که از سلسله جبال البرز دارد سر چشمه رودهای فراوانی است و آبشارهای کوچک و بزرگ متعددی دارد که از نواحی مختلف آن سرازیر می شوند.

به طور کلی آبشارها و چشمه های مازندران به دلیل شرایط طبیعی، هم در کوهستان وجود دارند و هم در بیشه ها و جنگل ها و در برخی نواحی نیز ترکیبی از مجموعه کوهستان و جنگل است.

آب این چشمه ها و آبشارها نیز از لحاظ بو، طعم و مزه با آب دیگر نواحی کشور متفاوت است. یخ چشمه جای بسیار زیبایی است و  شمه آن بسیار سرد و دارای آب یکنواخت در طول سال است در تابستان دمای هوای آن پایین و تقریبا بسیار خنک  است.

در کنار چشمه انتهای دره آب جاری است و با توجه به فصول سال کم و زیاد می شود. ادامه این دره به خوش دره و سپس رودخانه زیارت منتهی می شود.

یخ چشمه جای بسیار زیبایی است و چشمه آن بسیار سرد و دارای آب یکنواخت در طول سال و در تابستان دمای هوای آن پایین است.

صحنه‌های زیبا و خیال انگیز قرارگیری چشمه در دامنه کوهستان و چشم‌ اندازهای اطراف به هنگام طلوع و غروب خورشید تحسین برانگیز است که تلالو نور خورشید در حوضچه‌ ها و انعکاس نور آنها موهبت خداوندی را به جلوه می‌ گذارد و بارها و بارها طبیعت دوستان را به تماشای خود فرا می‌خواند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا