معرفی نقاط گردشگری جهان

یک فنجان قهوه، روی مرز

برخی مرزها به نوعی متفاوت دو کشور را از هم جدا می کند.

یکی از این مرزها، مرز میان کشور هلند و بلژیک است که از میان شهر بارلی (Baarle) می گذرد و این شهر را به دو بخش بارلی هرتوگ (Baarle-Hertog) و بارلی ناسائو ( Baarle-Nassau) تقسیم می کند.

این مرز به قدری عجیب است که برخی خانه ها را به دو قسمت تقسیم می کند.

در تصویر بالا، کافی شاپی را می بینید که می توانید درکشور هلند وارد آن شوید و در کشور بلژیک از آن خارج شوید.

بارلی ناسائو یک شهرداری در هلند است که مرزی عجیب با شهرداری بارلی هرتوگ در کشور بلژیک دارد. تعداد ۲۶ قطعه زمین مجزا که متعلق به بارلی هرتوگ است توسط بارلی ناسائو احاطه شده اما برخی از قسمت‌های بارلی هرتوگ هم ناحیه‌هایی در خود دارند که متعلق به بارلی ناسائو است. کوچک‌ترین زمینی که متعلق به کشور بلژیک است تنها یک چهارم هکتار مساحت دارد. مرز بین این دو ناحیه به قدری پیچیده است که بعضی از خانه‌ها هم به دو قسمت تقسیم شده‌اند.

حدود ۲۱ کیلومتری جنوب شرق بردا، شهر بارل-ناسائو قرار دارد که با بارل-هرتوگ دوقلو است و یک بلژیکی تحت محاصره قلمرو هلند بود که از قرن ۱۵ از بارل ناسائو جدا شد. این مکان جای بسیار دیدنی است و تجربه های منحصر به فردی برای شما به وجود می آورد؛ مثل استراحتی برای صرف قهوه در هلند و بعد دیدار از اتاق قهوه شویی در فاصله چند قدمی آنجا در بلژیک (بدون این که حتی از ساختمان خارج شوی).

علامت هایی که به جای مرزهای گیج کننده نشانی می دهند در هر دو شهر قرار دارند و جاده ها، خانه ها، رستوران ها را از هم جدا می کنند و اینکه بفهمی این ملک متعلق به کدام کشور است فقط یک راه دارد: ببینی درب ورودی اش در کدام کشور است. (با همه اینها ۲۱ ساختمان محاصره شده در هلند و ۸ ساختمان این چنینی در بلژیک هستند).

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا