معرفی نقاط گردشگری ایران

۵ مکان دیدنی پایتخت گردشگری اسلامی

تبریز، شهر اولین‌ها و یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایران، شهری است که قدمت آن به ۵ هزار و ۵۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. تبریز در گذشته در چند دوره از حکمرانی پادشاهان، پایتخت ایران بوده است. تبریز یکی از مدرن‌ترین شهرهای ایران و قطب اقتصادی، بازرگانی و صنعتی شمال غرب ایران است. تبریز با داشتن موزه‌ها و بناهای تاریخی قدیمی، طبیعت و مناظر چشم‌نواز منطقه آذربایجان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است. در این مقاله ۵ مورد از جاهای دیدنی تبریز را به شما معرفی خواهیم کرد.

مسجد جامع تبریز

مسجد جامع یکی از جاهای دیدنی تبریز است که در انتهای غربی بازار تبریز قرار دارد. این مسجد در دوران سلجوقیان ساخته شده است. اما به‌دلیل اینکه تبریز در طول قرن‌ها، زلزله‌های شدیدی به خود دیده است، این مسجد بارها تخریب و سپس بازسازی شده است.

بنابراین بنای این مسجد، ترکیبی از هنر معماری قدیمی و معاصر است. بیشترین قسمت این مسجد که جلب توجه می‌کند، مناره‌های بلند سه‌بخشی آن است. البته بخش ورودی این مسجد که به زیبایی موزاییک شده‌اند هم بسیار زیباست.

آدرس: تبریز، خیابان جمهوری، انتهای غربی بازار تبریز

پارک ایل گلی

این پارک که با نام پارک ملی هم شناخته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی تبریز است که در سابق پارک شاه‌گلی نامیده می‌شد. بازدیدکنندگان می‌توانند سبدهای پیک‌نیک خود را به این پارک بیاورند و در فضای باز آن غذا بخورند.

همچنین می‌توانند از یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های کنار دریاچه‌ پارک، غذا بخرند. محبوبیت این پارک آن‌قدر زیاد است که افراد بسیاری هر روز به این فضای سرسبز می‌آیند. حتی آنهایی که دوست دارند، شبی را بیرون از خانه بگذرانند، چادر برپا کرده و تمام شب را در پارک می‌گذرانند.

آدرس: تبریز، محله‌ی ایل‌ گلی.

بازار ادویه

بازار ادویه به‌دلیل داشتن بیشترین تنوع در ادویه‌ها، به یکی از بهترین بازارهای ایران تبدیل شده است.

خوش‌خوراک‌ها از گشتن در غرفه‌های بازار و تماشای گیاهان و ادویه‌های گوناگونی که می‌توانند برای خوش‌طعم کردن غذایشان تهیه کنند، لذت می‌برند.

همچنین در این بازار، انواع گیاهان درمان طبیعی و حنا به فروش می‌رسد.

آدرس: تبریز، خیابان جمهوری، بازار بزرگ تبریز

روستای کندوان

روستای کندوان که یکی از جاهای دیدنی تبریز است، منطقه‌‌ مسکونی کوچکی است که هر کدام از خانه‌های واقع در آن، مانند غارنشینان، درون صخره‌های کوه‌ها کنده‌کاری شده است.

حدود ۱۰۰ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند. روستای کندوان تقریبا به‌اندازه‌ یک ساعت رانندگی، از تبریز دور است. اگر زمستان و در روزهای برفی به این روستا بروید، با تمام وجود زیبایی‌های آن را لمس خواهید کرد.

آدرس: تبریز، روستای کندوان

خانه استاد شهریار

به‌غیر از آرامگاه استاد شهریار، ادب‌دوستان از موزه‌ خانه‌ شهریار، که زمانی محل سکونت او بود نیز دیدن می‌کنند. مسئولان مراقبت از خانه، تمام اموال شخصی شهریار را دست‌نخورده باقی گذاشته‌اند.

آدرس: تبریز، خیابان ارتش، محله‌ی مقصودیه.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

نادیا زکالوند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا