خانه / معرفی نقاط گردشگری جهان / ۵ مکان زیبا اما خطرناک گردشگری

۵ مکان زیبا اما خطرناک گردشگری

گاهی برخی از نقاط این کره‌ آبی در عین خطرناک بودن، زیبایی و جذابیت خارق‌العاده‌ای به همراه دارند که هر ماجراجویی را مجذوب خود می‌کند. مکان‌های باشکوهی  مانند دریاچه‌ ناترون، کوه سنت هلنز و نقاطی دیگر که شاید تاکنون حتی اسمشان را هم نشنیده باشید، اما باید بدانید که تنها برای افراد پر دل و جرات مناسب هستند. در این مطلب ۵ مورد از مناطق این چنینی را برای شما گرد آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱٫ کوه سنت هلنز (Mount St. Helens)، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

آتشفشان کوه سنت هلنز که در سال ۱۹۸۰ میلادی فوران کرد، یکی از مخرب‌ترین حوادث طبیعی در ایالات متحده بود. این آتشفشان تنها ۱۵۴ کیلومتر از سیاتل فاصله دارد، از این رو انفجار ذکر شده تعدادی از مردم را به کام مرگ فرستاد و ۲۹۸ کیلومتر بزرگراه را از بین برد و روی قله‌ مخروطی کوه سنت هلنز دهانه‌ نعل اسب شکلی به جا گذاشت. نقاط دید زیادی برای تماشای این آتشفشان فعال وجود دارد. می‌توانید در تورهای بالگردسواری شرکت کنید یا در رصدخانه‌ جانستون ریچ حقایق زیادی را در مورد این کوه کشف کنید. کوه سنت هلنز یکی از نقاطی است که در سفر به این نواحی حتما باید ببینید.

۲. آتشفشان کاواه ایژن (Kawah Ijen)، اندونزی

ایژن یک کالدرای (کاسه‌ آتشفشانی) ۲۰ کیلومتری است که آتشفشان‌های دیگری درون آن قرار دارد. یکی از این آتشفشان‌ها کاواه ایژن است که با گوگرد پر شده است. وقتی سولفور یا گوگرد شروع به سوختن می‌کند، آتشی آبی رنگ ظاهر می‌شود. از همین رو این آتشفشان در طول شب ظاهری بسیار حیرت‌انگیز به خود می‌گیرد. اگرچه محیط اطراف کمی نامساعد به نظر می‌رسد، اما یک دریاچه‌ اسیدی و پر از گوگرد بسیار سودمند است. کاسه‌ آتشفشانی کالدرا، خاک بسیار حاصلخیزی دارد و به عنوان مزارع قهوه استفاده می‌شود. همچنین از آن مواد معدنی همچون گوگرد استخراج می‌کنند. این ناحیه به طور مکرر توسط گردشگران بازدید می‌شود.

۳. پارک ملی سینگی دو بماراها (Tsingy de Bemaraha National Park)، ماداگاسکار

طبیعت محافظت شده‌ ساحل غربی ماداگاسکار با وجود ساختارهای سنگ آهکی غیرعادی کارست (Tsingy) جذابیت‌های فراوانی به همراه دارد. وجود چنین ساختارهایی بدین معنی است که هیچ کس نمی‌تواند با پای برهنه در این مکان پیاده‌روی کند. این مکان را گاهی جنگل سنگی هم می‌نامند. حفاظت‌گاه مذکور به خاطر حیات جانوری و گیاهی منحصر به فرد آن از جمله جنگل‌های مردابی، پرندگان وحشی و لمور‌ها در لیست میراث جهانی یونسکو جا خوش کرده است. به طور کلی ماداگاسکار محل زندگی گونه‌های کمیابی از لمورهاست، حتی ممکن است برخی از آن‌ها هنگام صعود از Tsingy به شما خیره شوند. یادتان باشد صخره‌های این ناحیه برنده و خطرناک هستند، با این وجود هنوز هم با مکانی منحصر به فرد روبرو هستیم.

۴٫ ال دوینو لنگای، منطقه آروشا، تانزانیا

ال دوینو لنگای در زبان ماسایی (Massai) معنی “کوه خدا” را می‌دهد. این کوه به عنوان یکی از عجیب‌ترین آتشفشان‌های کره‌ زمین شناخته می‌شود. گدازه‌ منحصر به فرد نیتروکربنی این آتشفشان در هوا متبلور و پس از آن به صورت هزاران خرده سنگ روی شیب‌ کوه پاشیده می‌شود. این فرآیند به دلیل وجود سدیم و پتاسیم کربنات معدنی است که با هوا واکنش می‌دهند و به سرعت سخت می‌شوند. این کوه چالش‌های زیادی را پیش روی ماجراجویان قرار می‌دهد. سراشیبی کوه خدا با علف فیل پوشیده شده است و هرچه به سمت بالا حرکت می‌کنید، نازک و نازک‌تر می‌شود. با این وجود، صعود دشوار به ارتفاعات این کوه ۳ هزار و ۱۸۸ متری ارزشمند است و با مناظری بسیار شگفت‌انگیز در نوک قله به شما جایزه خواهد داد!

۵٫ دریاچه کیوو (Lake Kivu)

کیوو یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آفریقایی است که در سرتاسر خط مرزی جمهوری دموکراتیک کنگو و رواندا پراکنده شده است. این دریاچه به خاطر فوران لیمنیک چهره‌ بدنامی دارد. فوران لیمنیک یا فوران وابسته به آب شیرین، پدیده‌ای نادر است که طی آن دی اکسید کربن و متان به طور ناگهانی فوارن می‌کنند و باعث مرگ گونه‌های زنده‌ و حتی انسان‌های درون و کنار دریاچه می‌شوند. محیط اطراف دریاچه بسیار تماشایی است و با وجود خطرناک بودن، تعدادی روستا و هتل به همراه چندین باغ و ساحل شنی در اطراف این دریاچه وجود دارد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

محبوبه رستمی

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

افرادی که عاشق ماجراجویی و طبیعت هستند، قطعا یک لیست از زیباترین جزایر دنیا در …