خانه / معرفی نقاط گردشگری جهان / میادین زیبای دنیا

میادین زیبای دنیا

میادین جز بسیار مهمی از عناصر شهری شده‌اند و زیبایی آنها تاثیر زیادی روی زیبایی‌های شهر دارد. اهمیت این مکان‌ها گاهی به قدری بالاست که به محلی برای تجمعات از هر نوعی تبدیل می‌شوند. در کشورهای غربی میدان‌های مهم اغلب دارای معماری‌های ویژه و منحصربه‌فردی هستند و مهم‌ترین‌های آنها به نماد شهر یا کشور میزبانشان تبدیل می‌شوند. با ما همراه باشید تا با زیباترین میادین دنیا آشنا شوید.

میدان بزرگ، بروکسل

شاید خود بروکسل زیباترین پایتخت اروپا یا جهان نباشد، اما قطعا این شهر زیباترین میدان جهان را دارد. مردم با قدم گذاشتن در این میدان احساس وارد شدن به قصه‌های شاه و پریان را خواهد داشت. این میدان جز میراث جهانی است و در آن معماری‌های متعلق به قرون پانزدهم و نوزدهم میلادی وجود دارد.

میدان سنت مارک، ونیز

بزرگ‌ترین میدان ونیز در واقع یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های دنیا نیز هست. منظره‌ میدان سنت مارک از به یادماندنی‌ترین مناظر اروپاست که با ساختمان‌های قدیمی و زیبا احاطه شده است. سنت مارک باسیلیکا نیز در این میدان واقع شده است. اگر می‌خواهید به قدیمی‌ترین و زیباترین کافه‌های اروپا بروید، به این میدان سری بزنید و در ضمن حتما قهوه‌ای در قدیمی‌ترین کافه‌ اروپا، یعنی کافه فلوریان بنوشید.

میدان شهر قدیمی، پراگ

پراگ یکی از بهترین و زیباترین شهرهای قدیمی حفظ شده تا به امروز است و بزرگ‌ترین میدانش به مانند یک جواهر برای شهر می‌ماند. روبروی میدان شهر قدیمی، چندین کلیسا قرار دارد و ساختمان‌های زیبا آن را احاطه کرده‌اند. این مکان بسیار زیبا همیشه شلوغ است، اما این شلوغی، هیچ چیز از زیبایی و جادویش نمی‌کاهد.

میدان سرخ، مسکو

کرملین و سنت باسیل هر دو در این میدان واقع شده‌اند که در اصل بازار بوده است. زیبایی‌های این فضا در شب و به دلیل نورپردازی بیشتر هم خواهد شد.

میدان استانیسلاس، نانسی

از پاریس و با قطار که حرکت کنید بعد از ۹۰ دقیقه به نانسی می‌رسید. شاید تا به‌حال نام این شهر را نشنیده باشید، شهری که زیباترین آثار معماری نئوکلاسیک قرن هجدهم را در میدانی با نام استانیسلاس دور هم گرد آورده است. در اطراف این میدان، ساختمان‌های مجلل، چندین فواره و دروازه‌های آهنی طلاکاری شده وجود دارد که بر زیبایی‌های آن می‌افزاید.

پیاتسا ناوونا، رم

در رم، پیاتساهای (میدان) فراوانی وجود دارند و این میدان یکی از زیباترین‌ها در ایتالیا و البته جهان است. مجسمه‌ها، حوض و فواره‌ها از این مکان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مقاصد گردشگری را ساخته‌اند که تمام توریست‌های ایتالیا را حتما یکبار هم شده به اینجا می‌کشاند.

پلازا میِر، سالامانکا

بیشتر شهرهای اسپانیا از این پلازا میرها (میادین بزرگی که محل تجمع، ملاقات افراد و صرف نوشیدنی و گذراندن وقت است) دارند. تمامی این میادین همیشه برای گردشگران و محلی‌ها جذاب بوده‌اند، اما نه به جذابی میدانی که در سالامانکا واقع شده است. این مکان که زمانی برای گاوبازی مورد استفاده قرار می‌گرفت، در حال حاضر به محلی برای ریلکس کردن تبدیل شده است. این میدان به همراه خیابان‌های اطرافش جز میراث جهانی یونسکو است.

میدان قصر، سنت پیترزبورگ

این میدان، بزرگ‌ترین میدان سلطنتی اروپاست و به عنوان مرکز امپراطوری روسیه طراحی شده است. اطراف این میدان پر شده از ساختمان‌هایی با معماری نئوکلاسیک و روبروی آن قصر زمستانی (محل قرارگیری موزه‌ آرمیتاژ) واقع شده است.

میدان وندوم، پاریس

در میان چندین میدان بزرگ پاریس این میدان که سال ۱۷۰۲ ساخته شده است زیباترین محسوب می‌شود. این میدان، دایره‌ای یا چهار گوش نیست و به صورت هشت ضلعی ساخته شده است. در اطراف آن ساختمان‌های گنبددار و ستون‌دار فراوانی بنا شده‌اند و بر زیبایی‌های آن افزوده‌اند. یکی از این ساختمان‌ها هتل قصر ریتز است و باقی برخی از هتل بوتیک‌های بسیار لوکس شهر هستند. در وسط این میدان ستون بلندی وجود دارد که نوک آن منقش به تصویر ناپلئون است.

میدان بازار بزرگ، انتوئرپ

ساختمان‌های تزئین شده‌ اطراف این میدان سه گوش باعث شده‌اند که یکی از زیباترین‌های دنیا باشد، اما فقط این نیست، تالار شهر با معماری سبک رنسانس و بنای یادبود قرار گرفته در میانه، این میدان را رقیب سرسخت میدان بزرگ بروکسل کرده‌اند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

سارا صریحی

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

افرادی که عاشق ماجراجویی و طبیعت هستند، قطعا یک لیست از زیباترین جزایر دنیا در …