شگفتی های جهان

۵ هتل عجیب و غریب در جهان

اکثر  ما آرزو داریم به یک سفر ماجراجویی‌، شگفت‌انگیز و هیجانی برویم، خیلی از شما دوست دارید این هیجان را در مکان­ هایی نامتعارف تجربه کنید، جایی که شبیه آن در هیچ جای دنیا وجود نداشته باشد.

اقامت در یک هتل لوکس و گران‌قیمت با امکانات روز در یک طرف سفر و مکان‌هایی هیجان‌انگیز و رازآلود در طرف دیگر برای شما وجود دارد، کدام را ترجیح می‌دهید؟ مکانی در بالاترین ارتفاعات را می‌پسندید یا در زیر آب، زیرزمین، روی سطح دریاها؟ اگر به دنبال چنین استراحتگاه‌هایی هستید این ۵ مکان را در برنامه‌های سفر خود قرار دهید.

  • هتل لاپلاند، فنلاند

در ناحیه لاپلاند در شمال فنلاند کلبه هایی شبیه خانه اسکیموها و به صورت جدا از هم وجود دارد که قطعا تجربه ای خاص و زیبا از لذت نوشیدن یک چای گرم در میان سرما و یخبندان زمستانی این منطقه به شما خواهد داد. در ساخت این کلبه‌ها از شیشه‌های حرارتی استفاده شده که امکان مشاهده آسمان را برای ساکنان فراهم می‌نماید. در نتیجه لازم نیست نگران پنجره‌های یخ بسته یا مه گرفته باشید که دید شما را محدود می‌کنند. اگرچه این کلبه‌ها کوچک و مدور هستند ولی محلی امن و راحت را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند. همچنین با اقامت در این ایگلوها امکانات دیگری نیز در دسترس شماست از جمله رستوران برفی و سورتمه سواری با گوزن‌های شمالی که خالی از لطف نخواهد بود.

  • منزلگاه جادوی سبز کرالا، هندوستان

در کنار هتل‌هایی که در زیر آبند نوع دیگری از استراحتگاه‌ها را می‌توان یافت که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ متر بالاتر از زمین ساخته شده‌اند. بله، این یک هتل جنگلی است که در منطقه کرالا واقع در هندوستان و در جنگل‌های بارانی و سرسبز ساخته شده، خانه‌های درختی دو طبقه‌ای که روی درختان قرار گرفته و به دقت تقویت شده است. راه ارتباطی بین این خانه‌ها پل‌های معلق و نیز بالابرهایی از جنس نیشکر است. این هتل تماما با استفاده از مواد محلی و با همت قبایل منطقه ساخته شده و استفاده از شیوه‌های محلی و سنتی در ساخت آن کاملا مشهود است. به طور مشخص همه چیز در مورد این هتل، رنگی از ماجراجویی به همراه دارد.

  • هتل‌های کپسولی دن هاگ، هلند

در هلند این امکان برای آن‌دسته از افراد ماجراجو فراهم شده تا نوع دیگری از هتل را تجربه کنند. این کپسول‌ها ایده‌ای خلاقانه دارد شما می‌توانید از آن‌ها روی خشکی استفاده کنید یا همچون قایق روی آب شناور شوید. این هتل‌های کپسولی لزوما تجملاتی و جادار نیستند اما در عین حال می‌توانند اقامت خوش و سرگرم کننده‌ای را برای حدودا ۳ مسافر فراهم کنند. به علاوه این کپسول‌ها دارای مجموعه‌ای متنوع از فیلم و نوشیدنی بوده و امکان تبدیل شدن به محلی مناسب برای یک مهمانی شبانه شاد و پر سروصدا را دارا هستند. اما بهتر است قبل از اقامت در این کپسول‌ها مطمئن شوید که دچار بیماری دریازدگی نخواهید شد چون در این کپسول زیاد به این سو و آن سو پرتاب خواهید شد.

  • درخت حبابی، فرانسه

این هتل در شهر زیبای “Theoule- sur- Mer”، واقع شده است و می‌توان از میان پنجره‌های مدوّر و کشتی مانند آن، چشم اندازی تماشایی از اقیانوس را مشاهده کرد. اینجا یکی از مکان‌های معروف و متداول برای برگزاری مهمانی‌های مرتبط با فستیوال جهانی فیلم کن بوده و حتی مراسم‌های مربوط به دنیای فشن و مد را نیز میزبانی می‌کند.
مهمانان این هتل غیر متعارف می‌توانند وقت خود را در میان آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای و در مجاورت استخرهای مدور هتل گذرانده یا در فضای خصوصی اتاق خود، از غوطه‌ور شدن در وان و حوضچه‌هایی به همین سبک و سیاق لذت ببرند.
اتاق‌هایی برای ریلکسیشن، سالن استراحت با چشم اندازی رویایی و استخرها و فضای سبزی از دیگر امکانات جذاب و مناسب قصر حباب‌هاست.

  • هتل معلق  کاستا ورده کاستاریکا

هتل کاستا ورده در کاستاریکا یکی از منحصربه فردترین هتل ها در سبک خود می باشد که در حاشیه اقیانوس واقع شده است، اگر گذرتان به کاستاریکا افتاد حداقل یک شب را در این هتل بگذرانید. این هتل برای کسانی طراحی شده که عاشق پرواز و هواپیما هستند و ترجیح می دهند تختخوابشان بالاتر از سطح زمین باشد.

ساختمان این هتل عجیب در حقیقت بدنه یک هواپیمای ۷۲۷ بوئینگ است که کمی بالاتر از سطح زمین قرار گرفته و اتاق های آن با دو منظره متفاوت مشرف به کوه و اقیانوس در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

بهاره عالی پور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا