اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستیاصفهان گردی

اصفهان از نگاه توریست ها

اصفهان از نگاه توریست ها و سایت ویژه گردشگری اورتراول

سایت ویژه گردشگری اورتراول از نگاه توریست ها اصفهان و جاهای دیدنی آن را معرفی کرده که در ادامه این مقاله جالب را می خوانید.

اصفهان به دلیل پل های زیبای خیره‌کننده خود بر روی زاینده رو ، کاخ های باشکوه، باغ های زیبا، مساجد شگفت انگیز، مکان های تاریخی فراوان و همچنین کلیسای ارامنه در منطقه جلفا ، بیشترین بازدید از گردشگران بین المللی در ایران را دارد.

اگر قصد سفر به ایران را دارید و به خصوص مایل به بازدید از اصفهان هستید، بد نیست بدانید که بسیاری از آثار باستانی پیش از تاریخ در این شهر با قدمت دوره پارینه سنگی کشف شده است. موقعیت استراتژیک اصفهان باعث شد تا این شهر به عنوان یک مرکز نظامی در ایران باستان دارای اهمیت باشد. نام سابق اصفهان “Aspahan” بود که در زبان پهلوی به معنای “مکان ارتش” است.

این شهر در دوره صفویه به مرکز هنر و تجارت (به ویژه در تولیدات فرش ، منسوجات و ابریشم) تبدیل شده است، بنابراین بیشتر بناها و بناهای تاریخی موجود در این شهر به آن دوران باز می گردد.

در بین همه مکان های زیبا و باشکوه برای بازدید در اصفهان، برخی از آنها را می توان  یک ضرورت برای بازدید دانست. اولین مورد آن نقش جهان  است. نقش جهان در میان بازار قیصریه احاطه شده است و حاوی کاخ عالی قپو، مسجد شیخ لطف الله و مسجد جامع اصفهان است که در سال ۱۹۷۹ در میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. شاه عباس اول، حدود سال ۱۶۱۲میلادی این میدان را ساخت که حدود ۲۰ سال به طول انجامید.

گفته می شود سفر به اصفهان بدون بازدید از مسجد جامع جام اصفهان کامل نمی شود. این مسجد در معماری مساجد ایران تحولاتی ایجاد کرده است که نمونه ای برای طراحی مساجد در سراسر آسیای میانه است.

یکی از خصوصیات فرهنگی ایران که در میراث جهانی یونسکو درج شده، باغ ایرانی است. در ایران نه باغ وجود دارد که از آن به عنوان باغ های ایرانی یاد می شود و کاخ چهل ستون که در دوره صفویه ساخته شده است یکی از این موارد است.

اصفهان از نگاه توریست ها
اصفهان از نگاه توریست ها

همه چیز درباره اصفهان

این شهر در حدود ۳۴۰ کیلومتری (۲۱۱ مایل) جنوب تهران در مسیرهای اصلی شمال-جنوب و شرق – غرب که از ایران عبور می کند، در کوهپایه های رشته کوه زاگرس واقع شده است. این شهر با ارتفاع ۱٫۵۹۰ متر (۵٫۲۱۷ فوت) از سطح دریا واقع شده است.

با وجود ارتفاع، اصفهان در طول تابستان با رطوبت کم است. این شهر، سومین شهر پرجمعیت در ایران پس از تهران و مشهد است.

هنرها و صنایع دستی اصفهان بسیار متنوع و زیبا است.هنر میناکاری، خاتم، قلم زانی، خطاطی، مینیاتور و فرش بافی هنرهای اصلی اصفهان هستند.

غذاهای برتر محلی شهر بریانی (بره کباب با پودر گردو و دارچین در نان محلی) و خورش ماست یک دسرشیرین ساخته شده از ماست و بره با زعفران، شکر و پوست نارنج)است. گز و پولکی نیز محبوب ترین شیرینی های اصفهان هستند.

یکی از نکات جالب در مورد اسکان در اصفهان نوع هتل های آن است. بسیاری از خانه های تاریخی از زمان صفویه و قاجار اکنون تغییر یافته اند و به عنوان هتل های سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

الهام شهیدان (ترجمه از مجله اینترنتی eavartravel) گروه مترجمین مجله اینترنتی گردشگری سپاهان

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا