خانه / اصفهان گردی / به هلند ایران، پایتخت گل و گیاه سفر کنید

به هلند ایران، پایتخت گل و گیاه سفر کنید

محلات، شهر گل و گیاه، سرآمد شهرهای کشور در تولید انواع گل ها و گیاهان زینتی معروف به هلند ایران است. در این شهرستان انواع متعددی از گل ها پرورش می یابند و از این رو یکی از قطب های تولید در سطح گسترده­­‌ گل و گیاه طبیعی است.

به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوهستان، وجود باغ­‌ها و مزرعه­‌های پروش گل و علاوه بر این دور بودن از مراکز صنعتی و کارخانه­‌هایی که هوای شهر را آلوده کنند به «بهشت افسانه ای ایران» نیز شهرت دارد. به دلیل این موقعیت ویژه، پتانسیل خوبی برای صادرات و جذب بازارهای جهانی داراست.

علاوه بر این ویژگی منحصر به فرد، به دلیل داشتن طبیعت بکر، چشمه های طبیعی و آب گرم و آثار تاریخی متعدد، قابلیت بالایی برای جذب توریست نیز دارد که متاسفانه مغفول مانده است.

گونه های گل های تولیدی در محلات عبارتند از: گل های زینتی آپارتمانی شامل انواع پیتوس، آلکون ها و…، گل های شاخه ای شامل گلایل، زنبق، میخک و…، انواع درختچه های زینتی چون رز، نسترن و انواع نهال و نهالچه

در این گرمای تابستان، در هر کجای کشور که هستید، برنامه ریزی یک سفر یکی دو روزه و کم هزینه به این شهر زیبا و خنک و دیدن این همه  گل و گیاه، روحیه شما را عوض خواهد کرد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

مسجد شیخ لطف الله

تورهای گردشگری از مساجد تاریخی و معماری مراکز مذهبی اصفهان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: گردشگران و مسافران …