غذای های محلی و ملل

اگر مسافر ترکیه هستید این غذاها را از دست ندهید.

قطعا بخشی از لذت های سفر به هر بخشی از دنیا، آشنا شدن و تست کردن خوراکی های خوشمزه آنجاست. ترکیه به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار ما ایرانی ها خصوصا در این فصل از سال، به داشتن خوراکی های خوشمزه و خصوصا نزدیک به طبع و ذائقه ایرانی مشهور است.

چند نمونه از این خوشمزه های ترکی را با شما به اشتراک می گذاریم:

 ماهی شور (لاکردا)

ماهی‌ها (از خانواده ماهی تن) حداقل یک ماه در نمک زندگی خوابانده می شوند؛ این یک دستورالعمل بسیار قدیمی است. روغن زیتون و لیمو نیز برای مزه دار شدن ماهی استفاده می شوند. شما می‌توانید این ماهی را در اغلب رستوران‌های اطراف شهر پیدا کنید. این ماهی به عنوان پیش غذا استفاده می شود، سرد و کاملا شور سرو می شود.

تندیر

بره، رایج‌ترین نوع گوشت در ترکیه است و این متداول ترین روش پخت آن است: پخت آرام با سبزیجات و طعم سیر که نتیجه آن نرم و آبدار است و شما می‌توانید تمام گوشت ها را در حال چرخیدن با زغال، برای ساعت‌ها ببینید.این غذایی است که در بخشی از جشن‌هایی نظیر عروسی یا جشن تولد و مراسم های رسمی ترکیه استفاده می شود. بیشتر غذاهای ترکیه به صورت یکجا سر میز سرو می شود، به خصوص این غذا.

باقلوا ترکی

بدون شک از خوشمزه ترین دسرهای دنیا باقلوای ترکی است. باقلوای ترکی از چند لایه شیرینی با گردوی خرد شده بین آن‌ها ساخته می‌شود و با عسل یا مقداری شربت یا بستنی خوشمزه سرو می‌شود.

بهترین مکان برای خرید باقلوا در استانبول Karakoy  Gulluoglu است که بسیار نزدیک به بسفر است. این مغازه شکوه امپراتوری عثمانی را به خاطر می‌آورد.

این یک کسب‌وکار خانوادگی است که ۲۰۰ سال است پابرجاست و دستور پخت خود را  تغییر نداده است. آن‌ها انواع مختلفی از باقلوا، از جمله پسته یا گردو یا دیگر انواع آجیل را ارائه می دهند. ترکیه ای ها معتقدند سرو باقلوا بهترین روش برای پایان بردن یک غذای خوشمزه است.

MARINE LEVREK

یک غذای ماهی بسیار ساده و خوشمزه که شما می‌توانید در اغلب رستوران‌ها پیدا کنید. ماهی فقط به آرامی آبپز می‌شود تا طعم تازه را از دست ندهد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا