غذای های محلی و ملل

سفری به دنیای پر طعم غذاهای پاکستانی

پاکستانی‌ها، مانند ما مسلمان هستند، گوشت خوک و الکل مصرف نمی‌کنند و اگر سفری به کشور زیبای پاکستان داشتید با خیال راحت می توانید از مواد غذایی آنها استفاده کنید.

رژیم غذایی آنها بر گوشت قرمز، مرغ، ماهی و سبزیجات تمرکز دارد. آن‌ها همچنین از بسیاری از طعم‌ دهنده ها و ادویه ها استفاده می‌کنند، شما آن‌ها را در اکثر ظروف می‌بینید: فلفل چیلی، زنجبیل، کاری، گشنیز، پاپریکا، دارچین و سیر.

غذاهای پاکستان (به اردو: پاکستانی پکوان) را می توان با ترکیبی از سنت های پخت و پز مخصوص به خود، در منطقه های مختلف از شبه قاره هند، آسیای میانه و همچنین ویژگی های برجای مانده از میراث مغول آن تشخیص داد. غذاهای مختلف، از تنوع قومی و فرهنگی پاکستان حاصل می شود.

آشپزی از ولایت های شرقی پنجاب و سند به عنوان “بسیار چاشنی” و “تند” است که مشخصاً از طعم شبیه به شبه قاره هند است.

آشپزی از استان های غربی و شمالی آزاد جامو و کشمیر، بلوچستان، گلگت-بلتستان، خیبر پختونخوا و مناطق قبیله ای به عنوان “معتدل” است که مشخصاً از طعم دهنده شبیه به منطقه آسیای مرکزی است.

غذاهای بین المللی و فست فودها در شهرها محبوب هستند. مخلوط کردن دستور العمل های داخلی و خارجی، مانند غذاهای چینی پاکستانی، در مراکز بزرگ شهری رایج است. در نتیجه، ترکیبی از مخلوط آماده گرام ماسالا و ادویه های آماده برای استفاده بسیار زیاد محبوب است. با این حال، با توجه به تنوع مردم پاکستان، غذاها به طور کلی از خانه به خانه ای متفاوت است و ممکن است متفاوت از غذاهای اصلی پاکستان باشد.

لیست غذاهایی که ممکن است در منوی پاکستانی ببینید:

شاهی توکرا – یک دسر خوشمزه که با نان برش، خامه، شکر، شیر و زعفران به دست می‌آید.

مرغ پخته که در تنور کباب می‌شود.

نان محلی روتی ( Roti)

دال (Dhal ) یک خورش با عدس پخته می‌شود.

رایتا (Raita ) سالاد سبزیجات با ماست.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا