خانه / غذای های محلی و ملل / سوپ پیاز فرانسوی

سوپ پیاز فرانسوی

سوپ پیاز یکی از معروف ترین سوپ های دنیاست. شاید تا به حال، این سوپ رو در رستوران ها یا مهمونی ها نوش جان کرده باشید. اگه طعم این سوپ رو دوست داشتید باید بهتون بگم درست کردنش اصلا کار سختی نیست و فقط کمی زمان نیاز داره و البته حوصله. اگه تا به حال پیاز کاراملی درست کرده باشید پس درست کردن این سوپ براتون خیلی ساده تر میشه. حتما برای یکبار هم که شده امتحانش کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ پیاز
  • پیاز زرد یک کیلو
  • کره ۳ قاشق سوپ خوری
  • روغن زیتون ۲ قاشق سوپ خوری
  • نمک یک قاشق چایی خوری
  • فلفل سیاه
  • شکر نصف قاشق چایی خوری
  • استاک ۸ پیمانه
  • آرد ۳ قاشق سوپ خوری
  • نان باگت ۱ عدد
  • پنیر چدار یا پارمزان
مراحل تهیه سوپ پیاز

مرحله اول خرد کردن پیازهاست. پیازها رو از وسط به دو نیم تقسیم کنید. پوستش رو جدا کرده و هر تکه رو به صورت نیم دایره های ریز خرد کنید و بعد نیم دایره ها رو از وسط خرد کنید. شما چیزی در حدود حداقل ۶ پیمانه پیاز خواهید داشت ولی اصلاً نگران زیاد بودنشون نباشید.

کره و روغن رو داخل یک ماهیتابه بزرگ ریخته و اون رو روی حرارت قرار بدید تا کره ذوب بشه.

بعد از اینکه کره کاملاً ذوب شد، پیازها رو به ماهیتابه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا پیازها به کره و روغن آغشته بشن.

در ماهیتابه رو ببندید. اجازه بدید پیازها به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کم پخته بشن.

بعد از ۱۵ دقیقه که در ماهیتابه رو بردارید، پیازها تقریباً نرم و پلاسیده شدن. حالا نمک، فلفل سیاه و شکر رو اضافه کنید و هم بزنید.

حالا باید پیازها رو بدون گذاشتن در ماهیتابه به مدت حدوداً ۵۰ دقیقه بپزید تا کاملاً نرم و کاراملی بشن. کمی حرارت رو بیشتر کنید ولی اگه دیدید پیازها دارن میسوزن باز حرارت رو کم کنید. هر چند دقیقه پیازها رو هم بزنید.

وقتی دیدید پیازهاتون دارن آماده و کاراملی میشن، استاک رو در یک قابلمه جداگانه ریخته و گرم کنید. از استاک مرغ، سبزیجات یا گوشت مطابق با ذائقه خودتون می تونید استفاده کنید. استاک رو میشه توی خونه تهیه کرد یا آماده بخرید.

آرد رو به پیازهای کاراملی شده اضافه کنید و هم بزنید. یک دقیقه دیگه به پختن پیازها ادامه بدید.

استاک گرم شده رو به پیازهای کاراملی شده اضافه کنید. بعد از اینکه سوپ جوش اومد، حرارت رو کم کنید و اجازه بدید سوپ با حرارت کم به مدت حداقل یک ساعت بپزه و جا بیفته.

سوپ رو بچشید و اگه نیاز بود کمی نمک یا فلفل مجدداً بهش اضافه کنید.

در حین پختن سوپ، یک دونه نان باگت رو برش بزنید و تست کنید.

سوپ پخته شده رو داخل کاسه های کوچک با عمق زیاد که تحمل دمای فر رو داشته باشن، بریزید. روی هر کاسه یک یا دو برش نان تست شده قرار بدید.

بعد روی کاسه ها رو پنیر رنده شده بریزید. کاسه ها رو داخل یک سینی چیده و تا زمانی که پنیر روی اونها آب بشه، داخل فری که از قبل روشن شده و گرم هست، قرار بدید.

اگه خواسته باشید می تونید درجه بالای فر رو روشن کنید تا پنیرها کاملاً برشته بشن. سوپ ها رو از فر خارج کرده و بعد از چند دقیقه که کمی خنک شدن، نوش جان کنید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

نسترن کوهی

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

آش میوه اردبیل

آش میوه آش میوه یکی از آش‌های مخصوص مناطق آذربایجان و به ویژه استان اردبیل …