خانه / غذای های محلی و ملل / غذاهای ایتالیا، معجونی از طعم، رنگ و سنت

غذاهای ایتالیا، معجونی از طعم، رنگ و سنت

صحبت از غذای ایتالیایی سخت است، بهتر است از آن لذت ببرید.

رنگ های سنتی آشپزی ایتالیایی – قرمز، سبز و زرد همیشه ترکیب خوبی از عطر و طعم را ایجاد می کنند. معمولا اساس تمام غذاهای ایتالیایی بر پایه گوجه فرنگی، نان و روغن زیتون هستند. راز خوشمزگی غذاهای ایتالیایی در فرایند آماده سازی پیچیده آنها نیست، بلکه بیشتر در طراوت محصولاتی است که انتخاب می کنند.

یک واژه نامه کوچک از منوی غذایی برای یک تازه وارد به ایتالیا:
پیتزا مارگریتا

پیتزا مارگریتا (Pizza Margherita) یک پیتزای سنتی ایتالیایی بوده که شامل موزارلا و سس و ریحان است و با آن پیتزای پر و پیمانی که ما در فست فودهایمان به عنوان پیتزا می خوریم بسیار متفاوت است. یک پیتزای کاملا سنتی و جذاب.

ژلاتو

جذابترین خوراکی دنیا با مواد ژلاتینی در قیفی شبیه بستنی … بافتی نرم تر از بستنی که می توانید با طعم های دلخواه خودتان آن را انتخاب کنید.

تیرامیسو

تیرامیسو (Tiramisu) دسری سنتی که در هر اندازه و شکلی تولید می‌شود و شامل لایه‌های متناوب کیک و خامه است، اما برخی از رستوران‌ها، آن را در لیوان‌هایی با لایه‌های زیادی از خامه و یک لایه نازک از کیک تولید می‌کنند.

پاستا کاربونارا

پاستا کاربونارا (Pasta Carbonara) مخلوطی از تخم مرغ، گوشت قرمز و رومانو که با رشته‌فرنگی لوله‌ایِ کوتاه یا رشته‌های ماکارونی ترکیب می‌شود. پاستا کاربونارا را باید فقط در ایتالیا امتحان کنید، چرا که پخت آمریکایی آن ممکن است شما را ناامید کند.

راویولی

ظاهراً راویولی‌ (Ravioli) که مدل سنتی آن ترکیبی از  پنیر ریکوتا و اسفناج و بهترین انتخاب برای گیاهخواران محسوب می شود.

آرانچینی

آرانچینی (Arancini) که ماده اصلی آن برنج است. توپی‌های برنج پس از غلتانده شدن در پودرهای سوخاری، سرخ می‌شوند. این توپی‌های برنج معمولاً با ragu، سس گوجه فرنگی، موزارلا و نخود فرنگی پر می‌شوند و با سس های مختلف هر منطقه سرو می شود.

ریزوتو

ریزوتو (Risotto) که نوعی برنج است و در ونیز به خاطر اضافه کردن غذاهای دریایی و قارچ، طعم ویژه تری دارد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

آش میوه اردبیل

آش میوه آش میوه یکی از آش‌های مخصوص مناطق آذربایجان و به ویژه استان اردبیل …