اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

آغاز عملیات مرمت و استحکام بخشی قلعه رستم

آغاز عملیات مرمت و استحکام بخشی قلعه رستم

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان نایین از شروع عملیات مرمت و استحکام بخشی قلعه رستم شهر بافران در این شهرستان خبر داد.

محمود مدنیان با اعلام این مطلب گفت: یکی از قلعه‌های تاریخی مهم شهرستان نایین قلعه رستم بافران بوده که بر روی تپه‌ای به ارتفاع ۲۵متر ساخته شده است، این قلعه تاریخی متعلق به دوره صفویه بوده و تماما با خشت و چینه بنا شده است.

مرمت و استحکام بخشی قلعه رستم
قلعه رستم بافران

او افزود: در سال‌های گذشته و براساس فرسایش شدید و همچنین ریزش بخش‌های از بنای این قلعه تاریخی، ساختمان این قلعه در معرض خطر جدی تخریب و آسیب قرار گرفته بود، که با پی‌گیری‌های انجام شده توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نایین، از اعتبارات ملی، اعتباری بالغ بر ۲میلیارد ریال اختصاص و پس از تهیه طرح استحکام و مرمت این قلعه تاریخی، در طی چند روز گذشته، عملیات مرمت آن توسط استادکاران این اداره آغاز شد.

قلعه رستم شهر بافران به عنوان یک قلعه تاریخی با کاربری دفاعی برای حفاظت از اهالی محل در این منطقه بنا شده و به شماره  ۳۲۰۳۲ به تاریخ ۱۵/۰۲/۹۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید ه است، همچنین شهر بافران از توابع بخش مرکزی شهرستان نایین با فاصله هفت کیلومتر از مرکز شهرستان قرار دارد.

مجله گردشگری سپاهان ( کوله )

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا