اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

احداث مجموعه گردشگری و هنری باغ‌ کارگاه خاتم

باغ‌ کارگاه خاتم

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان‌ اصفهان گفت: مجموعه گردشگری و هنری باغ‌ کارگاه خاتم در اصفهان احداث می شود.

جعفر جعفر صالحی، معاون صنایع‌ دستی و هنرهای‌ سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنابع‌ دستی استان، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بروز تنگناهای اقتصادی برای هنرمندان، تولید کنندگان و عرضه‌ کنندگان صنایع‌ دستی، این نشست به همت انجمن هنرمندان خاتم‌ کار اصفهان برای رسیدگی به مشکلات تولید کنندگان و عرضه‌ کنندگان این هنر اصیل برگزار شد.

او در خصوص نتایج این نشست افزود: در این نشست مقرر شد تا شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان نشان‌های شهری را در زمینه معرفی این هنر اصیل در بخش‌های مختلف این منطقه (در شرق شهر اصفهان) نصب کند.

جعفر صالحی تصریح کرد: تشکیل تعاونی هنرمندان خاتم‌ کاری اصفهان به منظور حمایت از تهیه مواد اولیه و ارائه یارانه به هنرمندان خاتم کار از دیگر مصوبه‌ های این نشست بود.

احداث مجموعه گردشگری و هنری باغ‌ کارگاه خاتم
باغ‌ کارگاه خاتم

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان‌ اصفهان، با اشاره به استقرار بسیاری از تولیدکنندگان خاتم‌ کار اصفهان در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، تاکید کرد: با توجه به استقرار بسیاری از کارگاه‌های تولید صنایع‌ دستی اصفهان در مناطق محروم شهر و لزوم حمایت از این مجموعه‌ها به ویژه در شرایط کنونی، مقرر شد تا در راستای حمایت از این هنرمندان، تمرکز زدایی از حضور گردشگران در مرکز شهر، طرح احداث مرکز گردشگری و هنری با عنوان باغ کارگاه خاتم اصفهان در محور شرق اصفهان با مشارکت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان و شهرداری‌ اصفهان و اتحادیه صنایع‌ دستی در سال جهش‌ تولید اجرا شود.

مجله گردشگری سپاهان (کوله)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا