توصیه های سفر

بورسیه های ۲۰۱۹ دانشگاه سلطنتی استکهلم

دانشگاه سلطنتی استکهلم (KTH) یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی سوئد در اروپا بوده که در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان از لیست شانگهای نیز قرار گرفته است. دانشگاه سلطنتی استکهلم یکی از بزرگ‌ترین مرکزهای تحقیقاتی و پژوهش‌های استراتژیک این کشور صنعتی با اقتصاد دانش‌بنیان بوده که در نیم‌قرن اخیر نقش ارزشمند و چشمگیری در رونق کسب‌و‌کار و فضای آکادمیک این کشور داشته است. همچنین این دانشگاه روابط گسترده‌ای با مراکز علمی و دانشگاهی سراسر جهان دارد. در ادامه شما را با این دانشگاه آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تا پیش از سال ۲۰۱۰ میلادی که دانشگاه‌های سوئد، سیستم شهریه رایگان (TUITION FREE) را تعلیق نکرده بودند، هزاران ایرانی در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی و علوم‌ انسانی، در دانشگاه سلطنتی استکهلم تحصیل کردند و از آن دانش‌آموخته شدند. اکنون برای تحصیل در مقطع کارشناسی و مقطع کارشناسی‌ ارشد دانشگاه استکهلم، باید هر ترم بین ۵۰ تا ۹۰ هزار کرون (متغیر بر اساس رشته تحصیلی) پرداخت کرد تا امکان دریافت ویزای تحصیلی فراهم شود. این دانشگاه فرصت‌های بورسیه عالی و متنوعی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط (QUALIFIED APPLICANT) قرار داده است. به‌همین‌خاطر، سالانه صدها دانشجوی مقطع دکترا با بورس این دانشگاه، فرصت تحصیل رایگان در سوئد را پیدا می‌کنند.

دانشگاه سلطنتی استکهلم در مرکز این شهر زیبا و جزیره‌ای قرار دارد و بعضا، امکانات اقامتی و خوابگاهی نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. برخی از دانش‌آموختگان دانشگاه فنی سلطنتی استکهلم، بعدها جزو هیئت دولت سوئد و بعضی نیز نامزد جایزه نوبل در قرن بیستم میلادی شدند. بنابراین فرصت تحصیل در این دانشگاه معتبر اسکاندیناوی را هیچ‌گاه از ذهن دور نکنید و اگر به‌دنبال تحصیل رایگان هم هستید، با مسئولان آن تعامل داشته باشید.

آن‌چه برای تحصیل در دانشگاه سلطنتی استکهلم باید بدانیم

 توجه شما را به ۲۰ نکته مهم زیر جلب می‌کنیم که دانستن آن‌ها برای شما، جهت تحصیل در سوئد و این دانشگاه ضروری خواهد بود.

تحصیل در کلیه رشته‌ها در مقطع کارشناسی دانشگاه سلطنتی استکهلم غیر رایگان است.
تحصیل در کلیه رشته‌ها در مقطع کارشناسی‌ ارشد دانشگاه سلطنتی استکهلم غیر رایگان است.
تحصیل در کلیه رشته‌ها در مقطع دکترا و پسادکترا در دانشگاه سلطنتی استکهلم رایگان است.
به کلیه پذیرفته‌شدگان مقطع دکترا این دانشگاه، بورس ماهانه معادل ۲ تا ۳ هزار دلار پرداخت خواهد شد.
با ویزای توریستی سوئد یا ویزای شنگن (TYPE C‌ یا TYPE D)‌ حق تحصیل در سوئد را نخواهید داشت.
برای اپلای کلیه رشته‌های مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ ارشد این دانشگاه، فقط باید از طریق سایت رسمی یکپارچه اپلای دانشگاه‌های سوئد اقدام کنید و از ارسال مستقیم مدارک به دپارتمان مورد نظر در دانشگاه KTH خودداری کنید.
بخشی از پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ ارشد و دکترای انگلیسی‌ زبان دانشگاه KTH در پرتال دانلود رایگان پایان‌نامه‌های سوئدی در دسترس است.
برای اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی سوئد، باید از طریق سایت اداره مهاجرت اقدام و مدارک مورد نیاز را آپلود کنید تا در زمان مصاحبه، در اختیار کنسول قرار دهید.
دانشگاه سلطنتی استکهلم تنها برای دانشجویانی نامه پذیرش رسمی و غیرمشروط (UNCONDITIONALLY ADMISION LETTER) صادر می‌کند که یا معاف از پرداخت شهریه باشند یا شهریه ترم اول را به حساب دانشگاه واریز کنند.
دانشگاه سلطنتی استکهلم کلیه فرصت‌های بورسیه خود را در گرایش‌های گوناگون فنی و مهندسی در قسمت VACANCY منتشر کرده است. شما می‌توانید در بازه زمانی مقرر، براساس نیازمندی‌های پذیرش اعلامی (ADMISSION REQUIREMENTS)‌ نسبت به ارسال مدارک و رایزنی فوری و به زبان انگلیسی با مسئول هماهنگی (COORDINATOR OFFICER) اقدام کنید.

دانشگاه سلطنتی استکهلم در ۲۰ سال اخیر، پذیرای صدها دانشجوی ایرانی بوده که می‌توانید اطلاعات این دانش‌آموختگان را به‌راحتی در linkedin به‌دست آورید.
دانشگاه سلطنتی استکهلم در اکثر رشته‌ها در مقاطع سه‌گانه تحصیلی، برنامه‌ٔ تبادل دانشجوی بین‌الملل دارد. شما می‌توانید به‌عنوان دانشجوی این دانشگاه، یک ترم‌ تحصیلی را در یکی از دانشگاه‌های اروپا یا آسیا یا آفریقا بگذرانید. این برنامه exchange student نام دارد.

بورس‌های اراسموس و دیگر بورس‌های معروف اروپا را می‌توان از طریق این دانشگاه نیز دنبال کرد.
امکان آزمون مجدد برای کورس در فواصل زمانی مختلف، به‌منظور کسب نتیجه‌ٔ عالی در این دانشگاه وجود دارد. به‌همین‌خاطر، KTH را باید یکی از کم‌استرس‌ترین مقصدهای تحصیلی مهم سوئد برای دانشجویان به‌شمار آورد.
دانشگاه KTH رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و پرستاری و مامایی ندارد.
دانشگاه KTH صرفا برای تحصیل در رشته‌های مهندسی است.
دانشگاه KTH بهترین دانشگاه سوئد مثل دانشگاه چالمرش برای انجام تحقیقات مهندسی است.
ادمین فیسبوک این دانشگاه پاسخ‌گوی سؤالات شما درباره‌ٔ پذیرش است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

علی زمانی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا