بوشهر

بوشهر و جاذبه‌های تفریحی منحصر به فردش

هیچ سفری بدون تفریح، کامل نمی‌شود و در این میان یکی از بهترین شهرها برای سفر در نوروز بوشهر است چرا که هم دیدنی های بسیار دارد و هم حدود ۹۰۰ کیلومتر خط ساحلی با خلیج فارس ویژگی‌های اقلیمی جذابی را در بوشهر ایجاد کرده ‌است. بندرهای تاریخی و سواحل پرشور و حرارت بوشهر در هیچ‌ جای دنیا تکرار نمی‌شوند. ساحل بندر تاریخی حماد، ساحل بندر دیر، ساحل بنود عسلویه، ساحل صخره‌ای بندر امام حسن(ع)، ساحل صدفی بوشهر و خیلی جاهای دیدنی دیگر، شناسنامه جاذبه‌های طبیعی این استان را تکمیل می‌کنند.

بوشهر است و نخلستان‌های زیبایش

بوشهر است و نخلستان‌های زیبایش که محلی‌ها به آن نخیلات می‌گویند و ارزش و اهمیت نخیلات برایشان از نان شب واجب‌تر است. چون نخلستان‌ها، بخش مهمی از نان شب این مردم خونگرم را تامین می‌کنند. در سفر به بوشهر حتما سری به نخیلات بزنید. مطمئنم ساعات خوش و تکرارنشدنی را می‌گذرانید.

نایبند یکی از آن جاذبه های گردشگری بوشهر

نایبند یکی از آن جاذبه های گردشگری بوشهر است که هم قسمت‌های شناخته ‌شده و هم منطقه نسبتا بکر دارد. در نایبند درخت‌هایی می‌بینید که ریشه‌هایشان در آب شناورند و حرا نام دارند. درختان انجیر معابد هم از دیگر گیاهان این خلیج است. حیوانات نایبند یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه به‌ شمار می‌روند. اگر خوش‌شانس باشید، از پرندگان مهاجر تا لاک‌پشت‌هایی که برای تخم‌ریزی به ساحل می‌آیند همه را در سواحل نایبند پیدا می‌کنید. منطقه ماسه‌ای نگاء هم از آن قسمت‌های تقریبا بکر بین بوشهر و هرمزگان است که با ساحل شنی و چشم‌انداز تماشایی، به زیبایی منطقه حفاظت شده نایبند اعتبار می‌دهد.

یکی از عادی‌ترین شکل جنگل که در سرزمین‌های جنوبی ایران ازجمله سیستان‌وبلوچستان، بوشهر و قشم به ‌چشم ‌می‌خورند حرا است.هرچقدر در جنگل حرا درخت‌های شناور روی آب و گشت‌وگذار وسط جنگل با قایق برای بوشهری‌ها عادی باشد، برای خیلی از ما هنوز شگفت‌انگیز و جدید است. درواقع درختان حرای خلیج نایبند هم بخشی از جنگل‌های حرا محسوب‌ می‌شود.

حتما به جزیره شیخ سعد قدیم و شیف جدید بروید

در سفر به بوشهر حتما به جزیره شیخ سعد قدیم و شیف جدید بروید. این جزیره ۶ کیلومتر تا بندر بوشهر فاصله دارد و بیشتر مردمانش به زبان عربی صحبت می‌کنند. بوی ماهی تازه، بازار ماهی‌فروش‌ها، لنج‌ها، ماسه‌های ساحلی و ناخداهای مهربان بوشهری، همگی در قاب جزیره شیف جا می‌شوند.

آبشار زیرراه بوشهر

آبشار زیرراه

در شهر سعدآباد بوشهر در سه‌کیلومتری دشستان، روستایی به نام زیرراه وجود دارد. این روستا طبیعت زیبا شامل چشمه، دشت، نخلستان و دره دارد و برای یک پیک‌نیک در دل طبیعت، خیلی گزینه خوبی است. ولی آبشار آن به این راحتی پیدا نمی‌شود.

مسافران بوشهر به روستا که می‌رسند سراغ آبشار زیرراه را می‌گیرند. این آبشار را دقیقا زیر مسیر روستا می‌بینید و اسمش را هم از همین موقعیت مکانی گرفته‌ است.غار چهل خانه در روستای زیرراه قرار دارد. این مکان دیدنی درواقع خیلی هم طبیعی شکل نگرفته ‌است. یعنی تعداد زیادی دخمه هستند که روی رشته‌کوهی ساخته شده‌اند و از درون به یکدیگر راه دارند.هنوز یک نظر واحد درباره این‌که این غار محلی برای دفن زرتشتیان بوده یا مکانی برای چله‌نشینی مرتاضان و زاهدان وجود ندارد.

گنبد نمکی بوشهر

گنبد نمکی در بوشهر یک رویداد طبیعی

بین شهرهای دیر و خورموج، در قسمت شمالی کوه جاشک، گنبد نمکی جاشک را پیدا می‌کنید. این گنبد ۱۴۴ کیلومتر تا بوشهر فاصله دارد.گنبد نمکی در بوشهر یک رویداد طبیعی است که نه‌ فقط از لحاظ ظاهری بلکه ازنظر علمی هم جذابیت زیادی دارد. گنبد نمکی جاشک یا دشتی با ۱۲ کیلومتر طول، بلندترین گنبد نمکی خاورمیانه است. پیشنهاد می‌کنم این گنبد با قدمت ۶۰۰ میلیون‌سال و با سنگ‌های رنگی و جذابش را حتما جزو جاهای دیدنی بوشهر قرار دهید و از آن بازدید کنید.

پارک ساحلی شغاب جزو بهترین جاذبه های گردشگری بوشهر

پارک ساحلی شغاب در بوشهر به خیلی چیزهایش معروف است و به‌نظرم جزو بهترین جاذبه های گردشگری بوشهر به‌حساب‌می‌آید. تک درخت معروفش، چرخ‌وفلک معروفش، محیط واقعا زیبا و امکان برپایی کمپ، پارک شغاب را به مقصد نیم‌روزه خیلی از مسافران نوروزی تبدیل کرده‌ است.زیر خاکش هم آثار باستانی دوران عیلامی‌ها پیدا شده که قدمت بالای این ناحیه را نشان می‌دهد و البته کلی به ارزش و اعتبار پارک اضافه کرده ‌است.برای اقامت نزدیک سواحل پارک شغاب در بوشهر علاوه‌بر کمپینگ، می‌توانید هتل جدید داخل پارک را انتخاب کنید یا در اقامت‌گاه‌های بومگردی اطراف پارک بمانید. شغاب را در خیابان ساحلی، روبه‌روی بیمارستان نیروی هوایی بوشهر پیدا می‌کنید.

رقص مرغ‌های ماهی‌خوار

در ساحل شمال‌غربی بوشهر، اسکله جفره با شوروهیجانی که در رگ‌هایش جریان دارد، حال‌وهوای‌تان را تغییر می‌دهد. رقص مرغ‌های ماهی‌خوار در بعضی فصل‌ها، این منظره را جذاب‌تر هم می‌کند.تماشای ماهی‌گیرهایی که با قایق‌هایشان از خلیج برمی‌گردند و خرید ماهی تازه، جزو تفریحاتی است که در جاهایی مثل اسکله جفره نصیبتان می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا