معرفی نقاط گردشگری جهان

سفر به جعبه جواهر

یکی از شهرهای زیبای آلمان که برای گردشگری مناسب است شهر درسدن آلمان است که به شهر سلطنتی جهان معروف است و جاذبه های گردشگری زیادی دارد. شهر درسدن مرکز ایالت ساکسونی در کنار رود البِ است که در سال ۱۲۰۶ م. ایجاد شد و پادشاه و ملکه ساکسون ها در این شهر زندگی می کردند. طبیعت زیبا و بناهایی که پادشاهان در این شهر بوجود آورده اند آن را به یکی از زیباترین جاهایی تبدیل کرده که مناسب بازدید گردشگران است و هر سال حدود ۴/۷ میلیون نفر گردشگر از جاذبه های شهر درسدن بازدید می کنند. جاذبه های شهر درسدن خیلی متنوع بوده و شامل مکانهای مشهور تاریخی، طبیعی و تفریحی زیادی است که توجه گردشگران را به خود جلب می کند. در ادامه شما را با چند مورد از جاذبه های شهر درسدن آشنا می کنیم.

جاذبه های معروف شهر جعبه جواهر

این شهر در جنگ جهانی دوم آسیب زیادی دیده اما بعد از جنگ بازسازی شده و شکوه و زیبایی قبلی خود را دوباره به دست آورد. بناهای شهر درسدن به سبک بناها و آثار تاریخی رم است و گذشته تاریخی این شهر را در ذهن تداعی می کند. درسدن علاوه بر آن که شهری سلطنتی است و بناهای با شکوه زیادی دارد طبیعت خیلی خوبی هم دارد که گردشگران را به این شهر می کشاند. این شهر که به جعبه جواهر مشهور است و مثل شهری افسانه ای می ماند جذابیت های فرهنگی و هنری زیادی دارد که بخشی از جاذبه های معروف شهر درسدن است. درباره پیشینه درسدن با توجه به آثاری که از این شهر پیدا شده و از روی سفالینه های آن محققان قدمت این شهر را از سال های خیلی دور می دانند. کلمه درسدن از یک واژه صربی به معنای مردم ساکن در جنگل و کنار رودخانه گرفته شده است.

کاخ ژاپنی و سوار طلایی

در میدان نویْشدِتِر (Neustädter) در قسمتی از جدیدترین منطقه شهر درسدن مجسمه‌ای اوگوستوس قوی شد سوار بر اسب به صورت شبیه سازی شده در وسط میدانی قرار دارد. ساخت این مجسمه در سال ۱۷۳۶ بوده و  به سوارکار طلایی معروف است. اما کاخ ژاپنی، عمارتی نئوکلاسیکی است که در سال ۱۷۳۷ ساخته شده است و یکی از دیدنی ترین جاذبه های شهر درسدن است.

کلیسای فرائِن

این کلیسا هم یکی از پروژه‌های نوسازی آلمان به حساب می آید و خیلی مورد توجه گردشگران است. تاریخ ساخت آن را سال ۱۷۴۳ می دانند که در دوران آسیب زیادی دیده و جنگ تخریب و بمباران شده اما بعد از جنگ بازسازی شده و یکی ازدیدنی ترین کلیساهای باروکی اروپا است که جزء جاذبه های شهر درسدن است.

کاخ زوئینگِر و زِمپربائو

این کاخ یک در حقیقت یک مجموعه است که موزه ای در آن وجود دارد و از یکی از جالب ترین آثار معماری باروک در آلمان است. به جز معماری زیبای آن مجموعه‌ی چینی درسدن، وسایل علمی، ابزار آلات ریاضی و فیزیک نیز وجود دارد که آن را معروف کرده است. علاوه بر آن موزه جانورشناسی و موزه تاریخ هم از نقاط دیدنی این مجموعه است.

 میدان تئاتر و اپرای زِمپِر

یکی از زیباترین میدان‌های آلمان میدان تئاتر است که آثار معماری زیادی در آن وجود دارد. در مرکز میدان مجسمه مردی که  سوار براسب است و کارشناسان آن را پادشاه جان می دانند وجود دارد. این اثر در سال ۱۸۸۳ ساخته شده است.

قلعه مسکونی درسدن و موزه‌ها

این قلعه تاریخی ۴۰۰ سال مکان استقرار رأی دهندگان و پادشاهان بوده و به شکل یک مجموعه موزه ای است جواهرآلات، طلا، نقره و… در آن وجود دارد. همچنین اسلحه‌خانه ای هم که مجموعه‌ ای از اسلحه‌ها و زره‌های تشریفاتی پادشاهان است در آن وجود دارد.

کلیسای جامع درسدن

این کلیسا که به دادگاه کاتولیک معروف است در سال ۱۷۵۵ ساخته شده و به سبک باروک ایتالیایی است. کلیسای جامع در انتهای پل رودخانه البه قرار گرفته است و در اثر آسیب هایی که در جنگ دید پس از جنگ بازسازی و مرمت شد و اکنون یکی از آثار و جاذبه های دیدنی شهر درسدن است.

 گِئورگِنتور و صف شاهزادگان

در قسمت خروجی شهر به سمت پل البه یک سازه‌ دوره رنسانس دیده می شود که  نام آن گئورگنتوراست. مجسمه دوک گئورگ در حالی که سوار بر اسب است و یک ردیف شاهزادگان در این مکان دیده می شود.

ایوان برول

به این مکان تفریحی بالکن اروپا هم می گویند که از آثار دیدنی این مکان می توان به گروه‌های مجسمه‌ای که روی پلکان دیده می شود و صبح و ظهر و عصر و شب را نشان می‌دهند و همچنین به فواره دلفین که در سال ۱۷۴۹ ساخته شده اشاره کرد.

آلبرتینوم و مجموعه‌های هنری درسدن

این بنای دیدنی در سال‌های ۱۸۸۴ و ۱۸۸۷ ساخته شده و بیشترین شهرت این مجموعه موزه مانند به دلیل وجود گالری های استادان نقاشی است که آثارشان به سبک های رومانتیک، رئالیست در آن وجود دارد علاوه بر آن آثار نقاشی‌ فرانسوی، مجارستانی لهستانی، بلژیکی و رومانیایی در آن قرار دارد که یکی از جاذبه های شهر درسدن است.

باغ بزرگ

این باغ که در سال ۱۸۱۴ احداث شده یکی از زیباترین آثار دیدنی شهر درسدن است که بازدید از آن برای همه امکان پذیر است و به سبک کاخ های تابستانی بنا شده است سال ساخت این بنا را بین سال‌های ۱۶۷۸-۸۳ می دانند و در واقع باغ وحش درسدن و باغ گیاه‌شناسی درسدن محسوب می شود. همچنین یک راه‌آهن مینیاتوری سرگرم کننده دارد که طول آن به  ۶ کیلومتر می رسد و نکته جالب توجه اینکه راهبری این قطار توسط کودکان انجام می شود. این مکان یکی از خاطره انگیزترین جاها برای کودکان است.

علاوه بر این ده مورد جاذبه ای که در این جا به آن اشاره شد همچنین می توان به آثار دیگری مثل لَندهاوس و کلیسای صلیب مقدس، باغ بزرگ، به سبک باروک فرانسه، کاخ‌های پیل نیتز، کلیسای فروئن، نقاشی دیواری پروسشن آو پرینس، تراس بروهل، قصر شاهنشاهی، کلیسای هف، کلیسای هولی کراس، موزه گمالده گلری آلته مایستر، موزه گرین والت، گالری شهرداری درسدن، موزه تاریخ نظامی، موزه حمل و نقل، پل آگوستوس و خیلی آثار و جاذبه های دیدنی دیگر اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا