توصیه های سفر

غذای مناسب کویر به سفارش سایت گردشگری سپاهان

در هر سفر انسان نکات مختلف اعم از امنیت، سلامتی، آرامش، تغذیه و موارد مختلف دیگری را باید مدنظر قرار دهد. یکی از نکات مهم در مسافرت تغذیه می‌باشد که البته در رده ای پایین تر از لحاظ اهمیت نسبت به ترس و آب قرار دارد.

در زمستان بیشترین مکانی که برای گردشگری انتخاب می شود و از لحاظ آب و هوایی مناسب می‌باشد، سفر به کویر است.

نوع غذا در کویر

نوع غذا در کویر باید به گونه ای باشد که که در اثر گرما فاسد نشده و خواص خود را حفظ کند و در عین حال یه خاطر شرایط کویر غذایی مقوی و انرژی زا نیز باشد.

به طور مثال غذاهای کنسروی برای کویر بسیار مناسب می‌باشند لیکن اگر قصد بردن گوشت به کویر را دارید جهت تاخیر در تبخیر آب درون بافتی گوشت، آن را ورقه ورقه کرده و در لابلای آن نمک بپاشید و حتما از بردن سس و سبزیجات خودداری نمایید زیرا در مدت کوتاهی فاسد می شوند.

حتما باید از غذاهایی که باعث عطش انسان می شوند و همچنین مصرف نوشابه و نوشیدنی های شیرین پرهیز کرد و در مقابل بهتر است از چایی استفاده کرد و در احتمال بسیار کم اگر در کویر گرفتارشده و غذایی نداشتید باید بدانید هر فرد در شرایط بحرانی به مدت ده روز قابلیت تاب آوری و تحمل گرسنگی را دارد.

البته که باید قبول کرد در این مدت از لحاظ روحی جهت یافتن غذا و مسیر درست بیشتر نسبت به صدمه فیزیکی وارده مورد هجوم است. در این زمان میتوان از پرندگان و جانوران کوچک کویر مانند خرگوش جهت رفع گرسنگی استفاده نمود لیکن جهت استفاده از گیاهان کویر باید سمی و غیر سمی بودن آنها را مدنظرداشت و از خوردن گیاهان سمی خودداری نمود. همچنین استفاده از غذاهای حاوی قند در مدت زمان کوتاه به طور مثال چهار روز ضرورتی ندارد.

نویسنده : مرضیه معنوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا