اصفهان گردی

کره جنوبی / سفر به سرزمین چشم بادامی ها

 کره جنوبی / سفر به سرزمین چشم بادامی ها

 کره جنوبی / سفر به سرزمین چشم بادامی ها

ایام تابستان است و تبلیغات تورهای مسافرتی مختلف و رنگارنگ به سراسر نقاط دنیا، بیلبوردهای سطح شهر، صفحات روزنامه ها و حتی پیامک های گوشی های تلفن همراه را پر کرده اند و نظر هر عاشق سفری را به خود جلب می کنند. از تورهای فرانسه و ایتالیا و گرجستان در اروپا گرفته تا تورهای ارمنستان و تایلند و مالزی در آسیا همگی در این تبلیغات به چشم می خورند. اما امروز تصمیم داریم یکی از شرقی ترین کشورهای آسیا را که کم و بیش همگان به واسطه سریال های پرطرفدار تلویزیونی با آن آشنا هستند، به عنوان مقصدی که کمتر در این تور ها مورد توجه قرار گرفته است، معرفی کنیم. کشوری که بی شک آنقدر جذابیت دارد که مسافران را با رضایت کامل به کشورهای خود باز می گرداند – کره جنوبی.

شبه جزیره کره در شمال شرقی آسیا واقع شده است، در شمال خود با چین و روسیه مرزهای مشترک دارد و ژاپن در جنوب شرقی آن قرار دارد. کره جنوبی با جمعیتی نزدیک به ۵۱٫۵ میلیون نفر در نیمه جنوبی این شبه جزیره قرار دارد، پایتخت آن سئول بوده و واحد پول آن وون می باشد.

آب و هوا

کره جنوبی کشوری چهار فصل است. بهار آن معمولاً از اسفند ماه تا اردیبهشت بوده همراه با بادهای گرم و جوانه زدن گیاهان. تابستان از خرداد ماه شروع شده تا مرداد ادامه دارد. در تابستان هوا بسیار گرم است و دما تا حدود ۳۴ درجه سانتی گراد نیز نوسان دارد. تیرماه بارانهای سنگینی دارد و بعد از آن هوا شرجی شده و احتمال وقوع سیلاب ها به دلیل طوفان وجود دارد. پاییز کره از شهریور تا آبان بوده، برگ درختان ریخته و در هوای خنک تغییر رنگ می دهند. زمستان در این کشور از آذر تا بهمن است و هوا سرد و برفی با درجه حرارت نزدیک به صفر بوده که گاهی به ۱۵- درجه سانتی گراد هم می رسد.

غذاهای کره ای

غداهای کره ای همیشه برای گردشگران و مردمان دیگر کشورها، ظاهری اشتها برانگیز و اغوا کننده داشته اند. پایه اصلی غذای مردم کره را سبزیجات و غذاهای دریایی تشکیل می دهد. گوشت گاو در کره غذایی ارزشمند و گرانبها به حساب می­آید. از معروفترین غذاهای کره ای می توان به “پی بیم باپ” که مخلوطی از برنج و سبزیجات است، “کیمچی” که سبزیجات ترش و تند بوده، “بول کوگی” یعنی گوشت دنده گاو کبابی، “مان تو” که پیراشکی بخار پز است، “جاجانگ میون” که از نودل چینی و سس لوبیای سیاه” تشکیل شده است، “اوتُونگ” یا سوپ ماهی، “دُوک بُوکی” که کیک برنج تنده بوده و “رامیون” یا همان نودلی که در کشورمان خودمان نیز داریم، اشاره کرد.

حمل و نقل عمومی در کره

شما در کره و بویژه در سئول می توانید به راحتی جابجا شده و به تمام نقاط شهر بروید. مترو یکی از وسایل حمل و نقل اصلی در این کشور است. این سیستم، خدمات بسیاری را با نرخی معقول ارائه می دهد. هر ایستگاه مترو به راحتی به ساختمان های دولتی، مکان های تاریخی، مراکز خرید، ایستگاه های اتوبوس و غیره متصل است. شما علاوه بر سئول می توانید از مترو در شهرهای بزرگی مانند اینچئون، دِگو و بوسان استفاده کنید. در سئول علاوه بر سرویس مترو که بسیار گسترده است می توانید از اتوبوس و تاکسی نیز استفاده کنید. اتوبوس و مترو ارزان، راحت و به آسانی قابل استفاده هستند و به همین دلیل روز به روز مردم بیشتری در کره از این وسایل نقلیه استفاده می کنند.

 کره جنوبی / سفر به سرزمین چشم بادامی ها

مناطق توریستی

کشور کره با تاریخ غنی خود و طبیعت بکری که دارد بستری بی نظیر برای گردشگران فراهم نموده تا نهایت لذت را از سفر خود برده و از جاذبه های تاریخی و طبیعی در کنار یکدیگر لذت ببرند. اکنون به معرفی چند نقطه توریستی مهم می پردازیم:

  • سئول (پایتخت): مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تحصیلی در کره؛ پایتخت پادشاهی چوسان، جایی که شما می توانید ساختمانهای تاریخی بسیاری را بیابید. در ادامه به جزئیات بیشتری درباره سئول خواهیم پرداخت.
  • جزیره جِجو: یکی از معروفترین مقاصد توریستی؛ جزیره پر از جاذبه های توریستی است از جمله بهترین هتل ها، زمین های گلف و مجموعه های تفریحی و سرگرمی. با این جزیره نیز در ادامه مطلب بیشتر آشنا خواهیم شد.
  • سُوراک سان (کوهستان): یک کوه پرطرفدار واقع در استان گانگ وُندو؛ این کوهستان مخصوصاً برای منظره رنگارنگش در پاییز و منظره برفی آن در زمستان مشهور است. شما می توانید در حالیکه مشغول گشت و گذار در کوه هستید از تماشای ساحل شرقی نیز لذت ببرید.
  • گیونگ جو: پایتخت پادشاهی شیلا؛ مناطق تاریخی بسیار و نیز هتل های خوبی دارد. از لذت تماشای معابد بودایی شگفت انگیز در این منطقه محروم نمانید!

و اما سئول سئول پایتخت کره جنوبی منزلگاه بالغ بر %۲۰ جمعیت این کشور می باشد، با مناظر و صداهایی که مانند جمعیتش بسیار است. اگر خرید کردن را دوست دارید، بازارهای “نام دِمون”، “دُونگ دِمون” و “میونگ دونگ” را از دست ندهید. هنر چانه زنی را در بازار نام دمون که سبک سنتی تری دارد تمرین کنید و به جمعیت مردمی بپیوندید که به دنبال خرید آخرین گرایشات و مُدها در دونگ دمون و میونگ دونگ هستند. مکانهای گرد هم آیی بسیاری، برای مردمی با تمام سنین و علایق در سئول وجود دارد. دانشجویان برای غذاهای ارزان قیمت و سرگرمی در “شین چُون” جمع می شوند. علاقمندان به موسیقی برای شنیدن آخرین آهنگ ها و گروه های موسیقی در “هُونگ دِ” اجتماع می کنند. طرفداران مد به بوتیک ها و کافی شاپ های مجلل “آپ گُوجُونگ” می روند تا هنر طراحان مد را ببینند و قهوه بنوشند، و مردم گرسنه از تمام رده های سنی در رستوران های مجاور ایستگاه “گانگنام” گرد هم می آیند. برای دیدن نقاط برجسته فرهنگی، به سمت مرکز شهر قدیمی؛ “گوآنگ هوآ مون”، مکان پرطرفدار گردهمایی برای بسیاری از رویدادهای فرهنگی و همچنین مرکز تجمع طرفداران جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ که در کره (به طور مشترک با ژاپن) برگزار شد، بروید. در نزدیکی گوآنگ هوآ مون، از دیدن زیبایی قصرهای سلسله چوسان مانند قصر “گیُونگ بُوک” (به گیونگ بوک گونگ نیز مشهور است) لذت ببرید. به سیاحت کردن در هنرهای سنتی، خانه ها و رستوران ها بپردازید در حالیکه در خیابان های “اینسادُونگ” قدم می زنید، و با نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل استراحت کوتاهی داشته باشید. و نهایتاً در کنار برج “نام سان” به بالا بروید تا منظره نفس گیر و جذاب شهر را در شب تماشا کنید. این را از دست ندهید!

و حالا جزیره ججو – ججو، بزرگترین جزیره کره جنوبی در جنوب سرزمین اصلی کره واقع شده است. از آنجا که ججو یک جزیره آتشفشانی در ناحیه گرمسیری است، به همین دلیل منظره ای منحصر بفرد و بهشت گونه دارد که به سختی می توان در نقطه ای دیگر از کره مشابهش را یافت. به همین خاطر، صنعت گردشگری در جزیره ججو به سرعت از ابتدایی ترین مرحله رشد کرده و به دوست داشتنی ترین نقطه گردشگری برای تماشای مناظر، اوقات فراغت، بازیابی روحیه و موارد دیگر در بین کره ایها تبدیل شده است. با اینکه مکانهای بسیاری در ججو وجود دارند اما یکی از نقاطی که حتما باید ببینید دریاچه “بِکروک دام” در قله کوه “هالا” (هالا سان)، بلندترین کوه کره می باشد. همین که به ججو رسیدید می توانید تمام آنچه از تعطیلاتتان می خواستید را تجربه کنید.

در پایان، ذکر این نکته نیز ضروری است که شما می توانید علاوه بر بیمارستانها، تعداد زیادی از کلینیک ها و داروخانه ها را در اطراف شهر پیدا نموده و در صورت نیاز بسته لوازم کمک های اولیه یا هر داروی دیگری را که نسخه پزشک برای آن الزامی نیست از هر داروخانه ای در کره تهیه نمایید.

اگر به فرهنگ و زندگی مردم کره جنوبی علاقمندید سایت گردشگری سپاهان را بازدید کنید .

 کره جنوبی / سفر به سرزمین چشم بادامی ها

 کره جنوبی / سفر به سرزمین چشم بادامی ها

پریسا یگانه – کارشناس ارشد اکوتوریسم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا