جاذبه های گردشگری ایرانفارس

سفر به مهمترین آبشار چشمه‌ای دنیا آبشار مارگون

آبشار مارگون کجاست ؟ | مناطق اطراف شیراز هم دیدنی هایی دارد که شاید با آن آشنا نباشید. یکی از این دیدنی‌ها آبشار مارگون در سپیدان استان فارس به عنوان مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان است.

چرا مارگون؟

آبشاری که واقعا منحصر به فرد است، حتی نامش نیز جالب است چرا که به مانند مار می مانند و از همین روبه آن را مارگون میگویند.

آبشار چشمه‌ای مارگون

مارگان یکی از خنک‌ترین مقاصد برای سفرهای تابستانی است و منطقه سپیدان در واقع مرز بین استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد است.

دمای هوای این آبشار در فصل تابستان بسیار کم است و به حدود ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در زمستان و اواخر پاییز نیز در اطراف آن قندیل‌های یخ را می‌توانید، ببینید.

دلیل دیگر نام گذاری مارگون این است که چشمه‌های مختلف به‌صورت رشته رشته و به شکل مار به این آبشار سرازیر می‌شوند. در حالی که در آبشارهای دیگر آب از مسیرهای وسیع‌تر آبشار به سمت پایین می‌ریزد.

این آبشار یکی از هیجان‌انگیزترین آبشارها در ایران است که از تمام کشورهای جهان طرفداران زیادی برای خود دست‌و‌پا کرده‌است.

مهمترین آبشار چشمه‌ای دنیا

بد نیست بدانید که در تمام دنیا تعداد بسیار کمی از آبشارهای چشمه‌ای وجود دارند و در میان آن‌ها مارگون شیراز از همه مهم‌تر است.

این آبشار بلندترین آبشار چشمه‌ای در سراسر جهان است که حتی در گرمای جانسوز تابستان هم دمای آب آن از ۱۰ درجه فراتر نمی‌رود غیر از این شگفتی‌های زیادی در دل این آبشار وجود دارد که باید رفت و از نزدیک آنها را دید.

در بالادست مارگون هیچ رودخانه و رودی وجود ندارد و سرچشمه آب این آبشار چشمه‌هایی است که از دل کوه می‌جوشند.

تصور کنید صدها چشمه که به سمت پایین سرازیر می‌شوند و یکی از زیباترین آبشارها را ایجاد کرده‌اند.

در نهایت هم در امتداد مسیر آبشار یک رودخانه تشکیل شده که برای آبیاری باغات اطراف از آن استفاده می‌شود حالا به نظرتان این منظره نمی تواند یکی از دیدنی های منحصر به فرد در فصل تابستان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا