خانه / جاذبه های گردشگری ایران / ییلاق ازره رامسر

ییلاق ازره رامسر

ییلاق اَزَره رامسر

ییلاق اَزَره در نزدیکی روستای ازارک از روستاهای رامسر واقع شده است . وقتی وارد جاده زیبای روستای اربه کله شدید و تقریبا پنج کیلومتر طی کردید جاده فرعی رودخانه و روستای ازارک را خواهید دید که محلی ها به آن ازره می گویند . این فرعی جاده ایست که شما را به این بهشت زیبا می برد این جاده آسفالت است ولی در برخی نقاط آن خاکی است ولی بصورتی نیست که شمارا دچار سختی و مشکل کند .اطراف این جاده زیبا را درختان احاطه کرده اند و تصویری زیبا را برای شما بوجود آورده اند . شما از این مسیر پایین و پایین تر بروید در میانه های راه خانه های محلی کوچک و شاید دامهایشان را در حال چرا ببینید .

وقتی صدای رودخانه به گوشتان رسید تقریبا نزدیک شدید وقتی خود رودخانه را دیدید به یک دو راهی می رسید اگر سمت راست را انتخاب کنید جاده سر بالایی خواهد شد و از کوه بالا خواهید رفت. اگر سفرتان در تعطیلات است اما جاهای شلوغ را دوست ندارید پیشنهاد ما این است که جاده سمت راست را بالا بروید چون تجربه همیشه ثابت کرده آن بالا خلوت تر خواهد بود.

اما اگر جاده چپ را انتخاب کنید و پایین تر بروید احتمالا در تعطیلات جمعیتی را مشغول تفریح خواهید دید و اگر ماجرا جویی خود را چند کیلومتر دیگر ادامه دهید به کناره های دریاچه‌ ی زیبای میجران می رسید و می توانید لذت های خود را چند برابر کنید. می توانید ماهی گیری کنید!اگر عاشق ماهیگیری هستید حتما وسایل را با خودتان ببرید . اگر در فصل تابستان به ازره می روید می توانید در رودخانه آب تنی کنید ولی شنا کردن در دریاچه ممنوع است .

درپایان‌ اینکه محیطی که به آن سفر می کنید کاملا بکر و طبیعی است پس انتظار رستوران و کافه یا هتل و اقامتگاه نداشته باشید و چادر و غذا همراهتان بردارید!
امیدواریم از سفرتان لذت ببرید و خاطرات خوشی را برای خودتان بسازید .

منبع : سیری در ایران

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

هرآنچه که باید در مورد شیراز، مهد فرهنگ و تمدن ایران بدانید

هرآنچه که باید در مورد شیراز، مهد فرهنگ و تمدن ایران بدانید

قصد ایرانگردی دارید؟ چندین شهر هستند که توصیه می‌کنیم هرگز سفر به آنجا را از …