معرفی نقاط گردشگری ایران

زردلیمه، پایان مهیج یک صعود

گردشگری طبیعی از انواع مهیج و پرکشش گردشگری است که علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده و استان چهارمحال و بختیاری نیز که از جاذبه های طبیعی بسیاری برخوردار است، یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران به شمار می رود.

آبشار زرد لیمه در کنار رود بازُفت قرار دارد و به آن می‌ریزد. این قسمت از مسیر رود بازفت از داخل دره‌ای عمیق می گذرد که حدود هزار متر اختلاف ارتفاع آن است و محصور بین دیواره‌هایی با شیب تند، طبیعتِ سرکش و وحشی کوه‌های زاگرس که ارتفاع آن ۲ هزار و ۲۳۰ متر است. جاده‌ای خاکی که ظاهراً برای احداث دکل‌های برق آنجاست و به سمت غرب از تپه بالا می رود.

این آبشار از مناطق طبیعی و مستعد گردشگری این استان است که کمتر شناخته شده، این مکان طبیعی و بسیار زیبا مقصد بسیاری از ورزشکاران استان و سایر نقاط کشور خصوصا گروه های کوهنورد است.

آبشار زرد لیمه «بوینه» در انتهای دره زرد لیمه در منطقه دیناران واقع شده است با حدود ۶۵ متر عرض و ۴۰متر ارتفاع در کنار طبیعت جنگلی، مراتع سرسبز، پل خدا آفرین و ایلراه باستانی سنگی حجاری شده ۶ هزار ساله که حدود ۷۳ پله از آن باقی مانده، این آبشار را به یکی از زیباترین مناطق ایران بدل کرده است.

برای حرکت در این مسیر نیاز به راهنما است تا گردشگران، مسافران و گروه های ورزشی بتوانند به راحتی این مسیر را طی کرده و به مقصد برسند.

از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان زیست بوم عشایر بختیاری را نام برد که برای رسیدن به آن باید از شهرکرد – مرکز استان – به سمت تنگ درکش ورکش و روستای رستم آباد حرکت کرد و در ادامه به سمت دیناران اردل، تنگ بیابان رو، روستای چشمه سلیمان، حرکت در مسیر جاده خاکی روستای لشتر و طی کردن ۳۵ کیلومتر راه خاکی وارد منطقه دیدنی زرد لیمه شد.

مجله گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا