اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

پایان عملیات زیرساخت الکترونیکی رکیب‌خانه

زیرساخت الکترونیکی رکیب‌خانه اصفهان | مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران از پایان عملیات بازسازی زیرساخت سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکال این موزه واقع در عمارت تاریخی « رکیب‌خانه » اصفهان خبر داد.

راحله یوسفیان گفت: با توجه به گذشت ۲۵ سال از تاسیس موزه هنرهای تزئینی ایران در عمارت تاریخی رکیب‌خانه اصفهان و نیاز به بازسازی زیرساخت‌های سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکال این مجموعه تاریخی، عملیات فوق از مهرماه سال جاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان قرار گرفت.

زیرساخت الکترونیکی رکیب‌خانه

او با اشاره به اجرای این عملیات افزود: بازسازی سیستم الکترونیکی ساختمان موزه، همراه با مرمت سیستم برق‌رسانی همراه با نوسازی تابلوهای برق این مجموعه تاریخی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال انجام شد.

یوسفیان تاکید کرد: با توجه به فرسودگی سیستم موتورخانه این مجموعه تاریخی، کار بازسازی سیستم‌های مکانیکال این موزه نیز شامل نوسازی موتورخانه این مجموعه و جداسازی آن از سایر مجموعه‌های پیرامون این موزه و همچنین نصب تجهیزات جدید همچون چیلر با رعایت اصول حفاظتی از تابستان امسال آغاز و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال به پایان رسید.

موزه هنرهای تزئینی ایران در سال ۱۳۷۵ با انتقال از تهران به اصفهان با بیش از ۴ هزار شیء تاریخی در محل عمارت تاریخی رکیب‌خانه که از جمله آثار به‌جای مانده از دولت‌خانه عظیم صفوی بود با حضور رئیس‌جمهور وقت افتتاح شد.

اخبار حوزه گردشگری و میراث فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا