اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

خانه های پیش ساخته، مقرون به صرفه برای گردشگری

خانه های پیش ساخته در صنعت گردشگری

کورش چاووشی رئیس هیئت مدیره شرکت خانه های پیش ساخته گنبدی درگفتگو با ما پیرامون وضعیت ساخت و تولید خانه های پیش ساخته درکشور گفت: درحال حاضر ساخت منازل پیش ساخته با فرمت طبقاتی مکعبی تا شش سقف را آماده کرده ایم و می توانیم به صورت خانه های پیش ساخته مسطح آماده کنیم و با داشتن سرمایه گذارهای توانمند ظرف یکسال قادر به تولید ۱۰ هزار واحد مسکونی برای کاربری مناطق زلزله، گردشگری، ویلاسازی، کمپ ها، مباحث درمانی و کلینیکی یا نوسازی مدارس خواهیم بود.

وی درباره ویژگی های این نوع منازل توضیح داد: سرعت ساخت نصب و اجرای بسیار بالا، کیفیت استاندارد ساختمان سازی، مقاومت بسیار زیاد در برابر زلزله، سیل، آتش و سایر حوادث طبیعی. مرقون به صرفه زمانی و اقتصادی از ویژگی های منحصربه فرد خانه های پیش ساخته است. از دیگر خصوصیات این نوع خانه ها، داشتن عمر مفید بیش از ۱۰۰ سال است و مقاومت دربرابرضربات مقطعی و طوفان تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر.

خانه های پیش ساخته در صنعت گردشگری
خانه های پیش ساخته در صنعت گردشگری

چاووشی اضافه کرد: همچنین از آنجا که این خانه ها به صورت قطعات پیش ساخته درکارخانه ها تولید می شوند آلاینده های محیط زیستی به شدت کاهش پیدا می کند. پرت مصالح و نخاله های کارگاهی بسیار کاهش می یابد و اگر نخاله ای هم داشته باشد به راحتی قابل جمع آوری و بازیافت مجدد است.

خانه های پیش ساخته در صنعت گردشگری
خانه های پیش ساخته در صنعت گردشگری

مصرف انرژی در خانه های پیش ساخته

مصرف انرژی نیز در این نوع خانه ها بسیار پائین است. این منازل از منهای ۳۰ درجه تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد دارای عایق حرارتی است و همین باعث می شود میزان انرژی کمتری برای سرمایش و گرمایش آن ها نیاز باشد از طرفی فرم گنبدی بودن باعث می شود هوای تازه و متبوع همیشه درمنزل جریان داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت خانه های پیش ساخته گنبدی با تاکید براینکه صادرات خانه های پیش ساخته ارزآوری فراوانی برای کشور خواهد داشت یادآورشد: کشورهای عربی مانند قطر، ابوظبی کویت که به داشتن استراحتگاههای گردشگری و خانه های لوکس اهمیت بسیارزیادی می دهند می توانند بزرگترین مشتریان خانه های پیش ساخته ایران باشند.

وی یادآورشد: خانه های پیش ساخته خصوصا در حوزه صنعت گردشگری بسیار مقرون به صرفه اقتصادی و زیست محیطی است.

دریاوفایی / مجله گردشگری سپاهان (کوله)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا