خانه / اخبار / مسابقه استارت آپ گردشگری

مسابقه استارت آپ گردشگری

اولین مسابقه جهانی استارت‌آپ‌های گردشگری غذا به میزبانی مشترک ایالت باسک اسپانیا و سازمان جهانی گردشگری برگزار می‌شود.

یکی از مسائلی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در سال ۲۰۱۸ میلادی به آن توجه داشته است، تحولات دیجیتال، از جمله استارت آپ‌های گردشگری، ایجاد تکنولوژی و فناوری بوده است. بر این اساس یکی از موضوعاتی که به آن توجه ویژه شده، موضوع شهرهای هوشمند است که به گردشگری شهری و بالا بردن جذابیت تجربه گردشگر در شهرها می‌پردازد. این رویداد موضوعی است که از طریق تکنولوژی امکان‌پذیر شده است. علاوه بر آن یکی دیگر از موضوعات مورد توجه سازمان جهانی گردشگری، مبحث گردشگری غذا و ارتباط آن با فناوری بوده است.

در این راستا، بخش گردشگری ایالت باسک اسپانیا که یکی از مهدهای غذا و نوشیدنی در اسپانیا و دنیا است، برای برگزاری اولین مسابقه جهانی استارت‌آپ‌های گردشگری غذا اقدام کرده است. به این شکل تمامی کسانی که در سراسر دنیا، استارت آپی در زمینه گردشگری غذا راه انداخته‌اند، این فرصت را دارند که در این استارت‌آپ شرکت کنند.

هدف از برگزاری این استارت‌آپ که نخستین رویداد ابتکاری رقابتی در این زمینه در جهان است، شناسایی پروژه‌ها و چالش‌های مربوط به آن‌ها و سرعت بخشیدن به نوآوری‌هایی است که می‌تواند حوزه گردشگری غذا را در آینده متحول کند. یکی از مهم‌ترین ارکان این رقابت، معرفی پروژه‌هایی است که به افزایش گردشگری پایدار متعهد باشند.

در این استارت‌آپ بزرگ، معیار ارزیابی شرکت‌کنندگان بر خلاقیت و نوآوری، تاثیر بالقوه و مقیا‌س‌پذیری، مدل کسب و کار معتبر یا آزمایش شده، تیم مناسب، آمادگی مشارکت، گردشگری پایدار در ارزش‌گذاری و ویژگی فناورانه و دیجیتال است. برای شرکت در این رقابت جهانی، استارت‌آپ‌ها، باید نوپا، سودآور، متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی، برخورداری از حداقل شرایط و دیدگاه پایدار در گردشگری غذا را داشته باشند.

این رقابت جهانی برندگان خود را به بخشی از شرکت‌های پیشرو در بخش گردشگری تبدیل می‌کند. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه جهانی برای اطلاع بیشتر در این مورد، می‌توانند به سایت www.gastronomytourismventures.org مراجعه کنند. مهلت ثبت نام در این مسابقه در همین سایت تا تاریخ ۵ مارس ۲۰۱۹ است.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

زهرا آذرنیوش

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

بازگشت الواح هخامنشی به ایران

معاون میراث‌ فرهنگی کشور از اعلام آمادگی موسسه شرق شناسی شیکاگو برای تحویل الواح هخامنشی …