اخبار حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

موزه گرمابه علیقلی آقا

معرفی موزه گرمابه علیقلی آقا در فروردین

ویدئوهای معرفی موزه علیقلی آقا در قالب موشن گرافی در ایام نوروز در فضای مجازی منتشر شد.

مدیر موزه گرمابه علیقلی آقا با اعلام این مطلب گفت:

حمام علیقلی آقا به همراه مجموعه بناهای عمومی دیگر شامل مسجد، بازارچه، چهارسو و سرا از دوره صفوی به یادگار باقی مانده و بانی این بناها، علیقلی آقا از درباریان حرم شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی بوده است.

ملیحه سادات قریشیان اظهار داشت:

موزه حمام علیقلی آقا مجموعه ای تاریخی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان است که از منظر مردم شناختی می کوشد با حفظ، معرفی و اشاعه دستاوردهای عناصر انسانی در زیست بوم فرهنگی ایران، به بازخوانی بن مایه های هویت دینی و ملی فرزندان این گستره، در زمینه معماری و هنرهای هم بسته اهتمام کند.

وی با اشاره به تهیه ویدئوهای معرفی موزه علیقلی آقا در قالب موشن گرافی و انتشار در ایام نوروز افزود: نمایش  پرتره علیقلی آقا بانی ساخت مسجد و گرمابه علیقلی آقا در اصفهان و کاشی های نقش برجسته سوارکار خرامان در طبیعت، در دو کتیبه مجاور چال حوض این گرمابه از موضوعات این موشن های معرفی موزه است که در فضای مجازی منتشر شد.

وی تصریح کرد: موشن اول، مربوط به تصویر علیقلی آقاست که بر روی کاشی های هفت رنگ مربوط به دوره صفویه کار شده و محل قرارگیری تصویر، دو طرف ورودی قسمت چال حوض است و موشن بعدی مربوط به کاشی های نقش برجسته بوده که تکنیک بسیار قوی دارد و بازمانده دوره صفویه و قاجار است که در امتداد سنت کاشیکاری تک رنگ ، لاجوردی و زرین فام قرار می گیرد.

علاقه مندان برای دریافت ویدئوهای معرفی موزه علیقلی آقا می توانند به آپارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به نشانی https://www.aparat.com/s.farhangi مراجعه کنند

بیشتر بخوانید : وب سایت موزه گرمابه علیقلی آقا رونمایی شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا