خانه / معرفی نقاط گردشگری جهان / طولانی ترین پل دنیا کجاست؟

طولانی ترین پل دنیا کجاست؟

کشور چین با توجه به گستره ی تاریخی وسیعی که دارد دنیای دیگری را برای گردشگران به وجود آورده است. نکته جالبی که در این کشور وجود دارد سنت و مدرنیته است که در کنار هم قرار گرفته اند و شما در هر کجای این کشور که سفر کنید می توانید این تلفیق زیبا را مشاهده کنید و شاید همین موضوع دلیلی بر توسعه صنعت گردشگری در این کشور شده است.

ما در این مطلب قصد داریم تا درباره پل نانجینگ چین خدمتتان اطلاعاتی را بدهیم، این پل یکی مهمترین جاذبه های شهر نانجینگ به شمار می رود و معروف به پل خودکشی می باشد چرا که سالانه افراد بسیاری از روی این پل خود را به پایین می اندازند. در صورتی که به این کشور سفر کردید بازدید پل نانجینگ را فراموش نکنید در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره آن بدانید.

همانطور که گفتیم پل نانجینگ چین معروف ترین جاذبه های شهر نانجینگ به شمار می رود و نام آن در رکوردهای گینس به دلیل طولانی ترین پل دنیا که دارای مسیری تلفیقی از بزرگراه و راه آهن می باشد به ثبت رسیده است. اما نکته ی منفی که پل نانجینگ چین دارد و بیشتر مردم و گردشگران با آن نام این پل را می شناسند این است که سالانه افراد زیادی از روی این پل خودشان را به پایین می اندازند و همین خود دلیلی است موجب شده به پل خودکشی معروف شود، با آن که پل نانجینگ لقب پل خودکشی را دارد؛ اما با این حال باز هم از معروف ترین جاذبه های چین به شمار می آید. داستان ها و روایت های گوناگونی در رابطه با این پل دهان به دهان می شود که همه آن ها شنیدنی و جذاب هستند.

معرفی پل نانجینگ چین

در شهر نانجینگ رودخانه ای به نام یانگ تسه وجود دارد که با نام چانگ جیانگ شناخته می شود. این رودخانه طولانی ترین رودخانه ای است که  در قاره آسیا قرار دارد. از زمان های دور این رود مرزی میان شمال و جنوب کشور چین می دانستند و طول این رود به صورت تقریبی حدود ۶۳۸۰ کیلومتر است و بر روی آن پل های متعددی ساخته شده است و هر یک از آن ها به تنهایی جاذبه ای زیبا برای گردشگران هستند. پل نانجینگ چین یکی از معروف ترین پل های ساخته شده بر روی این رود می باشد و به تنهایی جاذبه ای برای جذب گردشگر به شمار می رود. اما نکته ی تاسف برانگیز درباره این پل آن که سال هاست لقب محبوب ترین مکان دنیا برای خودکشی را از آن خود کرده است. این پل دقیقا در استان جیانگسو (Jiangsu) و در منطقه ای به نام نانجینگ واقع شده و پلی بسیار پر رفت و آمد محسوب می شود.

با توجه به آن چه که در تصاویر مشاهده می کنید، پل نانجینگ دو طبقه دارد و قسمت بالایی آن قسمتی از بزرگراه ۱۰۴ چین و بخش پایینی آن قسمتی از راه آهن پکن – شانگهای است. این پل نقش پررنگی در سیستم حمل و نقل منطقه ایفا می کند و روزانه حدود ۸۰۰۰۰ اتومبیل و ۲۰۰ قطار از آن عبور می کنند. طبقه بالای پل ۴۵۸۸ متر و سطح زیرین که راه آهن است ۶۷۷۲ متر طول دارد. پل نانجینگ چین به وسیله ۹ رابط یا پایه به یکدیگر  وصل شده اند و طول هر کدام از آن ها برابر با ۱۶۰ متر برآورد شده است.  جنس سازه های پل نانجینگ چین از فولاد ساخته شده و بسیار مستحکم می باشد، عرض این پل ۱۹٫۵ متر و پیاده رویی با پهنای ۴٫۵ متر در دو سوی خود نیز دارد و همچنین ارتفاع پل نانجینگ چین به ۷۰ متر می رسد و دارای ۱۰ پایه و ۹ دهانه است. این پیاده رو به عابران اجازه می دهد از مناظر رودخانه یانگ تسه لذت ببرند.

پل نانجینگ چین سومین پلی است که با طراحی خاص و پر هزینه ای که دارد بر روی رود یانگ تسه ساخته شده است و درست پس از دو پل ووهان و چونگ کینگ در سال ۱۹۶۸ میلادی ساخته شد و از همان زمان به نمادی از قدرت صنعتی نظام کومونیستی چین نیز تبدیل شده است. از وقتی که نام پل نانجینگ با خودکشی در آمیخت، آوازه اش بیش از پیش در دنیا پیچید و تا حدودی چهره پیشین خود را از دست داد.

بخش های مختلفی پل نانجینگ چین

به منظور این که به بازدید از پل نانجینگ چین بروید راه های مختلفی پیش رو دارید، به طور مثال شما می توانید اگر اهل پیاده روی نیستید از پایین پل به تماشای آن بنشینید. دیگر راهی که پیش رو دارید این است که از آسانسورهایی تعبیه شده در دو سوی پل بهره ببرید و به روی پل نانجینگ چین خودتان را برسید. به غیر از این موارد می توانید سوار بر اتوبوس هایی شوید که از روی پل نانجینگ عبور می کنند و در یکی از ایستگاه های روی پل، از اتوبوس پیاده شوید.

پل نانجینگ چین حتی گذرگاهی برای عبور دوچرخه، ماشین و خط ریلی می باشد. خط های ریلی در طبقه ی زیری این پل قرار گرفته اند و اتومبیل ها از طبقه بالایی پل رفت و آمد می کنند و دو سوی مسیر ماشین رو هم محل عبور دوچرخه هاست. سوار شدن بر قطارهایی که از پل نانجینگ عبور می کنند نیز حسی توصیف نشدنی دارد. شما می توانید از هر دو خط ریلی این پل استفاده کنید یعنی قطارها به صورت رفت و برگشت کار می کنند.

خودکشی بر روی پل نانجینگ چین

قبل پل نانجینگ چین پلی در سانفرانسیسکو به نام پل گلدن گیت است که از آن به عنوان محبوب ترین خودکشی در دنیا یاد می شد اما با گذشت زمان پل نانجینگ جای آن گرفت و طبق آماری که در سال ۲۰۰۶ میلادی بدست آن میزان افرادی که بر روی این پل خودکشی می کنند سالانه ۲۰۰۰ نفر بود. جالب اینجاست که بیشتر این افراد از خارج از منطقه نانجینگ هستند و از سراسر چین به سوی این پل می آیند. جنازه ی افرادی که از روی این پل خودشان را پرت می کنند پایین در برخورد با آب یا دلایل مسائل نابود می شود یا در رودخانه یانگ تسه باقی می ماند. نکته جالب درباره پل نانجینگ چین و همینطور آمار خودکشی هایی که در این پل انجام می شود وجود دارد این است که هیچ گونه توجهی به آن توسط مسئولان زیر چینی نمی شود. بد نیست بدانید که از هزاران نفری که به قصد خودکشی به روی این پل می آیند تنها سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از آن ها نجات پیدا می کنند و بقیه به دلیل عدم رسیدگی به وضع روحی و جسمی شان، جان خود را از دست می دهند.

عدم توجه مسئولان چینی سبب شده تا مردم این کشور خودشان دست به کار شوند و سعی در نجات جان مضنونان به خودکشی بشوند. از همین رو فردی به نام چن سی (Chen Si) از سال ۲۰۰۴ تصمیم گرفت که نجات دهنده این افراد باشد. او تا به حال توانسته جان بیش از ۳۰۰ نفر را نجات دهد و به قهرمانی ملی تبدیل شود.

دسترسی به پل نانجینگ چین

به منظور دسترسی به پل نانجینگ چین می توانید از طریق تاکسی، اتوبوس و ترن اقدام کنید و به این پل حرکت کنید. با توجه به شهرتی که این پل دارا می باشد دسترسی به آن کار سختی نیست.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

گلاره خوانین زاده

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

۵ مورد از ترسناک‌ ترین جزایر دنیا

افرادی که عاشق ماجراجویی و طبیعت هستند، قطعا یک لیست از زیباترین جزایر دنیا در …