خانه / اخبار / لونلی پلنت

لونلی پلنت

در سفر به کشورهای خارجی، دست لونلی پلنت را محکم بگیرید!

اگر تصمیم سفر به یکی از کشورهای خارجی را دارید، واضح است برای گشت‌و‌گذار در مقصدتان، نیاز به اطلاعات کامل یا یک راهنما دارید تا بتوانید از زمانی که در دست دارید، بهترین استفاده را ببرید.

بسیاری از ما قبل از سفرمان شروع به گرفتن اطلاعات از افرادی می‌کنیم که قبلاً به آنجا رفته‌اند یا با جست‌وجو در گوگل اطلاعاتی به‌دست می‌آوریم که درست و غلط ‌بودنش را هم نمی‌دانیم. باید بگوییم تا وقتی کتاب‌های لونلی پلنت در دنیا وجود دارد این کارها فایده چندانی ندارد!

در سال ۱۹۷۲ تونی و مورن ویلر بعد از سفری چندماهه به اروپا و آسیا وقتی‌ به کشورشان، استرالیا بازگشتند شروع به نوشتن سفرنامه‌ای کردند که در همان هفته اول نشر ۱۵۰۰ نسخه از آن به فروش رفت. این‌گونه شد که شرکت لونلی پلنت را تأسیس کردند و درحال‌حاضر بیش از ۶۰۰ کارمند در سه کشور مختلف دنیا دارند. لونلی پلنت (lonely Planet) یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های عرصه کتاب‌های مسافرتی است که بیش از ۶۵۰ عنوان کتاب، مجله، کتاب الکترونیکی و فراورده‌های مختلف فرهنگی مربوط به سفر را درباره ۱۱۸ کشور جهان منتشر کرده است و سالانه میلیون‌ها نسخه از آن‌ها توسط گردشگران خریداری می‌شود.

چیزی که این کتاب‌ها را در مقایسه با سایر کتاب‌های مسافرتی متمایز کرده؛ کامل، دقیق و مورد اعتمادبودن آن‌هاست. در همین ایران خودمان بارها شده توریستی را دیده‌اید که سر در کتابی مشغول جست‌وجوست. شک نکنید این کتاب همان لونلی پلنت معروف است. لونلی پلنت با صدها عنوان مختلف درباره بسیاری از کشورهای دنیا به‌چاپ رسیده است که با مطالعه آن تمام آنچه باید از مقصدتان بدانید، نصیبتان می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال، تصور کنید قصد سفر به مالزی را دارید. با خواندن کتاب لونلی پلنت کشور مالزی شما از فرهنگ، وضعیت اقتصادی، قوانین کشور، محدودیت‌ها، نقشه‌ها و مسیرها، رستوران‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، سیستم حمل‌ونقل با کرایه‌ها، جاذبه‌های دیدنی و طبیعی شهرها همراه با زمان‌بندی و هزینه‌های ورودی و خروجی، شیوه زندگی مردم، آداب‌ورسوم و… مطلع می‌شوید که تمام این‌ها درباره کشورهای دیگر هم صدق می‌کند.

لونلی پلنت برنامه‌ سفر خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد و ازآنجایی‌که اقتصادی به سفر نگاه می‌کند، می‌توانید با اطمینان، خیال جیبتان را از گزینه‌های پیشنهادی آن راحت کنید.
کارشناسان مختلفی از طرف انتشارات لونلی پلنت به گوشه‌وکنار اکثر کشورها سفر می‌کنند و از هتل‌ها، رستوران‌ها، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها و… شروع به گرفتن عکس و اطلاعات می‌کنند و کیفیت آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. این افراد با هم‌صحبتی و سروکله‌زدن با مردم شهری و روستایی با فرهنگ و شرایط روز جامعه مقصد جزئیات خوبی را به‌دست می‌آورند.

ازآنجایی‌که این کتاب‌ها هرسال با نسخه جدید به‌چاپ می‌رسند و ممکن است با تغییراتی همراه باشند، پیشنهاد می‌کنیم آخرین نسخه چاپی آن را خریداری کنید.

کتاب راهنمای سفر به ایران  این موسسه گردشگری نیز با بخش‌های متنوع برنامه‌ریزی سفر، برای مخاطب و گردشگر خارجی نوشته‌شده است؛ اما یک ایرانی سفردوست را هم جذب و جلب می‌کند. شکل و نحوه چینش اطلاعات چنان جذاب است که گویی خواننده دارد یک سرزمین ناشناخته را کشف می‌کند. اطلاعاتی که در کتاب است هر پنج سال ویرایش و به‌روز می‌شود و تلاش نویسندگان برای ارائه  تصویری حقیقی از کشور واقعاً ستودنی است. اطلاعات برای مصرف‌کننده با هر میزان توانایی مالی تدوین‌شده و سفر به‌عنوان یک کالای لوکس و تجملی دیده نشده است.

درباره رضا.خ

مشاهده بیشتر

محافظت از کتیبه‌های هخامنشی با سه دوربین

دوربین‌های نظارتی برای محافظت از گنج‌نامه‌ها سه دوربین برای حفاظت از کتیبه‌های گنج‌نامه نصب شد. …