معرفی نقاط گردشگری جهان

بوداپست، شهر جادویی

بوداپست پایتخت مجارستان با داشتن زیباترین بناهای تاریخی جهان، موزه‌ها، جاذبه‌های فرهنگی و چشمه‌های آب گرم لقب پاریس اروپای مرکزی و شهر جادویی اروپا را به خود اختصاص داده است. بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌ثبت رسیده‌اند. اگر قصد سفر به مجارستان را دارید، با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی بوداپست را به شما معرفی کنیم.

حمام‌ های گلییرت

حمام‌های گِلییِرت (Gellért) یکی از بزرگ‌ترین مراکز اِسپای بوداپست است. ازجمله‌ امکانات این مرکز می‌توان به استخر روباز (به استخر موج هم تبدیل می‌شود)، استخر شنای گازدار، سونای فنلاندی و مجموعه‌ مفرحی از سایر انواع سوناها و استخرها اشاره کرد. در اینجا ماساژ و سایر خدمات اِسپا نیز ارائه می‌شود. ساختمان این مجموعه بین سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۸ به‌سبک هنر نو ساخته شد و در جنگ جهانی دوم آسیب جدی دید. اما کل مجموعه در سال ۲۰۰۸ بازسازی شد و شکوه سابق به حمام‌های گِلییِرت بازگشت. ضمنا اینجا در تمام ایام هفته باز است.

میدان دلاوران

میدان دلاوران واقع در انتهای خیابان آندرَشی (Andrássy) بنای یادبود هفت رهبری است که گفته می‌شود مجاری‌ها را از آسیای میانه به حوضه‌ کارپات هدایت کردند. در بالای ستون مرکزی مجسمه‌ جبرئیل را می‌بینید که تاجی در دست دارد. در طرفین پایه‌ مرکزی میدان نیز دو ردیف ستون هم‌شکل قرار دارد که در میان‌شان مجسمه‌های سایر شخصیت‌های تاریخی مجارستان وجود دارد.

جزیره‌ مارگارت

جزیره مارگارت با ۲٫۵ کیلومتر طول در قسمت میانی دانوب قرار دارد و مجموعه‌ مفرحی از پارک‌ها و امکانات تفریحی را شامل می‌شود. در اینجا مراکزی هم هستند که وسایل نقلیه‌‌ سبکی مانند ماشین‌های مخصوص زمین گلف اجاره می‌دهند تا بتوانید اطراف جزیره را خوب بچرخید. اگر دونده هستید که دیگر خوش‌به‌حال‌تان! دورتادور جزیره یک مسیر دوی ۵٫۵ کیلومتری ساخته شده که می‌توانید به‌ دور از شلوغی شهر یک دل سیر در آن بدوید. از دیگر جاذبه‌های این جزیره می‌توان به آب‌نمای جالبی اشاره کرد که رقص آب آن همگام با موسیقی کلاسیک تنظیم شده است. در این جزیره چند ویرانه‌ قرون‌ وسطایی و محل کوچکی هم برای مراقبت از پرندگان آبی زخمی وجود دارد.

اپراخانه‌ دولتی

اپراخانه‌ دولتی مجارستان ساختمانی به‌سبک نئورنسانس یکی از جاهای دیدنی بوداپست است که در سال ۱۸۸۴ به‌دستور امپراتور فرانس یوزِف (Franz Joseph) افتتاح شد. در بیرون ساختمان مجسمه‌های فِرِنس اِرکِل (Ferenc Erkel)، آهنگسار سرود ملی مجارستان، و فِرِنس لیست (Ferenc Liszt)، آهنگساز مجاری، قرار دارند. این سالن اپرا ۱۲۰۰ صندلی گنجایش دارد و یکی از بهترین اپراخانه‌های جهان است که قطعا به بلیت‌خریدنش می‌ارزد. قیمت بلیت هم از ۵۰۰ فورینت شروع می‌شود. حتی اگر برای دیدن اپرا وقت ندارید، تورهایی هستند که در طول روز داخل ساختمان را نشان‌تان می‌دهند، اما معمولا باید از قبل باید برای همراه‌شدن با این تورها وقت بگیرید.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

صدف دژآلود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا