دسته بندی نشده

دف نوازی در کره جنوبی

دف نوازی در کره جنوبی

d

همه می دانند که من کلا عاشق سفرم؛ به خاطر شغلم هم به سفرهای زیادی می روم وکشورهای زیادی را دیده ام. اما سفری که اخیرا به کره داشتم.واقعا مرا مجذوب این کشور کرد.این سفر تجربه جدیدی بود که حیفم آمد از آن برای مخاطبان کوله نگویم.کره واقعا یک کشور منحصربه فرد و جالب است. من در فستیوال موسیقی در آلمان با یک گروه از کره جنوبی آشنا شدم که در همان فستیوال یک اجرای تلفیقی با هم داشتیم و بسیارمورد توجه قرار گرفت.در کشور عمان هم در یک فستیوال موسیقی اجرای مشترک داشتیم که بازهم بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.پس از آن به دعوت وزارت فرهنگ کره جنوبی به آن کشور دعوت شدیم برای اجرای موسیقی سنتی و موسیقی تلفیقی با کره ای ها.

درواقع کره ای ها از سازهای ما خوششان آمده بود و به همین دلیل ما را برای یک اجرای مشترک دعوت کردند. سازهای آنها مثل سرنا و سازی شبیه به دمام ولی با فرم متفاوت اما ریتم هایی مشابه ریتم های مااست.ما سه بار در کره در شهرهای سئول،گیانگجو و بوسان برنامه اجرا کردیم که در گیانگجو فستیوال راه ابریشم بود.
کشورکره دومین رشد اقتصادی دنیا در چهار دهه اخیر را دارا می باشد . امروزه اقتصاد کره جنوبی الگویی برای خیلی کشورهاست.تقریبا بعد از نیم قرن این کشور به کشوری پیشرفته و ثروتمند تبدیل شده است .
اسم کره جنوبی برای ما ایرانی ها بیشتربه خاطر سریال هایی مانند یانگوم و جومونگ بسیار آشناست اما واقعا این کشور دیدنی هایی دارد که فراتر از جاذبه های این سریال ها است. کره جنوبی با نام رسمی جمهوری کره شناخته می شود. پایتخت آن سئول است و در کنار دریای زرد قرار دارد . شهرهای پرجمعیت آن پوسان ، دائجو ، لینچئون و کوانگجو هستند.

توجه به سنت ها در کره

کره کشور بسیار زیبایی است و معابد زیبا و طبیعت و فرهنگ منحصربه فردی دارد.شهرسئول هم جاذبه های توریستی قابل توجهی دارد.مردم کره بسیار به سنت های کشورشان پایبند هستند و اکثرا در مکان های عمومی هم با لباس سنتی خودشان حضور پیدا می کنند.

غذاهای محبوب کره ای

در رستوران ها هم بیشتر غذای سنتی کره سرو می شود و باید روی زمین غذا بخوری.غذاهای دریایی و آبپز و اکثرا گیاهی هستند.مثل کیمچی سوشی و سوپ های دریایی، هشت پا ،صدف جلبک و پای خرچنگ.من عاشق سوپ دریایی کره ای ها شدم که خیلی خوشمزه و جالب توجه بود.

وولجونگسانگ، معبدمقدس

مردم کره جنوبی معبدی مقدس دارند به نام وولجونگسا در پیونگچانگ که ما در آن معبد اجرای موسیقی داشتیم.این معبد واقعا زیبا و حیرت انگیز است ودر آن یک چشمه قرار دارد و یک بنای مقدس که دور آن طواف می کردند و بسیار به آن اعتقاد دارند. آب این چشمه مثل زمزم که برای ما ارزشمند است برای آنها مقدس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا