اخبار

رزرو هتل در نوروز ۹۸ در استان های جنوبی

با توجه به رزرو بالای هتل‌های استان‌های جنوبی، مسافران به این استان‌ها باید از هم اکنون سفرهای نوروزی خود را برنامه‌ریزی کنند.

با توجه به گران شدن سفرهای خارجی و افزایش سفرهای داخلی در نوروز ۹۸، بسیاری از مسافران به دنبال مقاصد سفری بکر و متفاوت خواهند بود. در این میان، استان‌های جنوبی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. علی‌رغم اینکه بسیاری از هموطنان همچنان به سفر به شمال کشور علاقه‌مند هستند، برخی دیگر این سفر را تکراری دانسته و ترجیح می‌دهند تا مقاصد جدیدی مانند جنوب ایران را تجربه کنند. علاوه بر آن، بر خلاف آب و هوای سرد استان‌های شمالی در ایام نوروز، استان‌های جنوبی از آب و هوای معتدل‌تر و گرم‌تری برخوردار هستند.

با توجه به حجم بالای سفر گردشگران در تعطیلات ۲۲ بهمن به استان‌های جنوبی مانند هرمزگان، بوشهر و چابهار، بسیاری از هتل‌های این استان‌ها با تکمیل ظرفیت رو به رو شده و مسافران به اسکان در چادر یا خانه‌های محلی ناگزیر شده بودند. در همین راستا، مسئولان پیش بینی می‌کنند که در تعطیلات سال ۹۸، سفر‌های شخصی و استفاده از تور نوروز به استان‌های جنوبی چند برابر شود.

جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور با بررسی رزرو هتل‌ها در اسفند ماه گفته است:

در استان‌های جنوبی و شهرهایی مانند کیش و قشم، رزرو هتل نسبت به گذشته بیشتر بوده است. هنوز برخی از استان‌ها آمار خود را اعلام نکرده‌اند و وضعیتشان معلوم نیست. اما هر اندازه به عید نزدیک‌تر می‌شویم راحت‌تر می‌توان نظر داد چون تعداد رزروها بیشتر خواهد شد.

با توجه به آمار موجود، رزرو استان‌های جنوبی و کرمان تا به حال بسیار خوب بوده است و هتل‌ها با افزایش قیمت رو به رو نبوده‌اند. حمزه زاده در این باره گفت:

هتل‌ها معمولا در ایام سال تا ۶۰ درصد هم تخفیف می‌دهند و در ایام عید این تخفیف را برمی‌دارند، اما مسافرانی که قبلا نرخ هتل را با تخفیف ارائه شده می‌دانستند، تصور می‌کنند که هتدار در ایام عید قیمت‌ها را افزایش داده است.

حمزه زاده در انتها تاکید کرد که هتلداران به هیچ عنوان مدرک شناسایی مسافران را ضبط نکنند. بدین معنی که پذیرش هتل می‌تواند مدرک شناسایی مسافران را گرفته و اطلاعات لازم را ثبت کند، اما نمی‌تواند درخواست کند تا مدرک شناسایی تا پایان زمان اقامت در اختیار هتلدار باشد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

نیکی قره گوزلویان

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا