معرفی نقاط گردشگری جهان

معجزه موسی را امروز ببینید

در کره جنوبى جزیره اى وجود دارد به نام جیندو که یکى از پدیده هاى شگفت انگیز طبیعى را به نمایش مى گذارد. این پدیده طبیعى به معجزه موسى مشهور شده است.

این جزیره که سومین جزیره بزرگ این کشور می باشد، هر ساله پذیراى هزاران بازدیدکننده است تا از نزدیک معجزه حضرت موسى (ع) را به تماشا بنشینند.

هر ساله در دو دوره زمانى، در حالى که جریان آب کند بوده و دریا دچار جزر می شود و آب دریا پایین ۲ کیلومتر با ۴۰ تا ۶۰ می رود، مسیرى به درازاى ۸ متر پهنا از آب بیرون آمده و نمایان مى شود.

این مسیر بین دو جزیره جیندو و مودو از جزیره هاى کره جنوبى قرار دارد. جالب اینکه عمر این پدیده تنها یک ساعت بوده و پس از آن محو مى شود و مسیر ایجاد شده به زیر آب برمى گردد.

مسئولان گردشگرى کره جنوبى، برنامه ریزى ویژه اى براى این دو زمان انجام داده اند. آنها هر ساله دو جشنواره در این مکان و در این دو زمان خاص برگزار مى کنند تا مردم به تماشاى آن بپردازند.

گردشگران و بازدیدکنندگان از سراسر دنیا به جزیره جیندو مى آیند تا معجزه حضرت موسى (ع) را تماشاگر باشند! آنها مى توانند از قدم زدن در امتداد مسیر ایجاد شده در دریا لذت ببرند و به جمع آورى انواع صدف یا دیگر دستاوردهاى دریایى بپردازند.

چشم انداز دو سوى این مسیر در حالى که آنها مى توانند رقص موج ها را تماشا کنند، بسیار زیبا و دیدنى است. جزیره جیندو یکى از جزیره هاى مهم و تاریخى این کشور به حساب مى آید که در طول تاریخ نام هاى گوناگونى داشته است. قابل توجه اینکه از گذشته هاى دور و نزدیک به هزار سال پیش این جزیره به عنوان یکى از ایالت هاى کره شناخته مى شده است.

در طول حملات مغولان به کره در سال هاى ۱۲۳۱ تا ۱۲۷۰ میلادى، این جزیره به عنوان یک پناهگاه مورد استفاده قرار گرفت و سا ل ۱۲۷۱ میلادى به تصرف مغولان درآمد. پس از آزاد شدن جزیره، مدت زیادى طول نکشید تا مورد حمله دزدان دریایى ژاپنى قرار گرفت و بیشتر ساکنان آن کشته شدند و تا سده چهاردهم میلادى تقریباً جزیره خالى از سکنه بود. از آن پس نیز در مراحل مختلف، این جزیره نقش بسزایى در تاریخ این کشور ایفا کرده بود.

پدیده معجزه موسى (ع) تا سال ۱۹۷۵ میلادى براى مردم سایر نقاط دنیا ناشناخته بود تا اینکه سفیر فرانسوى از کره جنوبى بازدید مى کند و این پدید خاص و شگفت انگیز را مى بیند. او پس از بازگشت به فرانسه، شرحى از کره جنوبى و این جزیره و پدیده خاص آن در یکى از روزنامه هاى فرانسوى مى نویسد. از آن پس این پدیده جزو یکى از پربازدیدترین مکان هاى دیدنى کره شد که از سراسر جهان به دیدن آن مى آمدند. جالب است که در پشت این پدیده شگفت انگیز، افسانه اى کره اى وجود دارد که از نحوه به وجود آمدن این مسیر مى گوید. براساس این افسانه، روستایى به نام جیندو وجود داشته که مورد حمله ببرها قرار مى گیرد. همه مردم روستا به جزیره اى در نزدیکى آن به نام جزیره مودو پناهنده مى شوند، به جز پیرزنى که جامانده و در برابر ببرها درمانده و سرگردان بود. پیرزن از سر ناامیدى رو به خدا دعا کرده تا نجات بخشش باشد. خداوند دعای پیر زن را مستجاب مى کند و مسیرى از روستاى جیندو تا جزیره مودو در دریا باز مى کند تا پیرزن از دست جانوران درنده نجات پیدا کند. پیرزن از مسیر باز شده گذر کرده و به دیگر روستاییان مى پیوندد و پس از آن دوباره مسیر به زیر آب مى رود.

امروزه دولت کره جنوبى از بابت این پدیده شگفت انگیز طبیعى توانسته است تعداد زیادى گردشگر را سالانه از نقاط مختلف دنیا جذب و از این راه، اقتصاد این جزایر را دچار تحول کرده و زیرساخت هاى لازم براى جذب هر چه بیشتر گردشگر را در آن ایجاد کند.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان (کوله)

آناهیتا جعفری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا