معرفی نقاط گردشگری جهان

پرنده سنگاپوری؛ بلندترین چرخ و فلک در آسیا

آشنایی ما با چرخ و فلک ها به نخستین سال های کودکی مان بر می گردد. زمانی که سه یا چهار سال بیشتر نداشتیم و دیدن چرخ و فلک های رنگی در کوچه و خیابان ها ذوق زده مان می کرد… دست به دامان مامان و بابا می شدیم و می خواستیم تا بگذارند ما هم چند دوری با این گردالی های رنگی رنگی بزنیم… گاهی بخت با ما یار بود و دختر یا پسر خوب خطاب می شدیم و اجازه این را داشتیم تا این هدیه سخاوتمندانه را در آغوش بگیریم و سوار چرخ و فلک رویایی شویم. ما را روی صندلی های تاب مانند می نشاندند و خوشی و ترس و ذوق همزمان در ما ته نشین می شد… دل توی دل مان نبود که چرخ و فلک بالا و بالاتر برود تا از آن ارتفاع هیجان انگیز، همسایه و سوپر سر کوچه و شهر را دید بزنیم…

حالا سال های بسیاری از آن خاطره های رنگی و پر هیاهو فاصله گرفتیم و دیدن چرخ و فلکی کوچک و رنگی که به زور ارتفاعی ۴ متری دارد، برای مان تنها نوستالوژیک معنی می شود و نه هیجان انگیز. اما امروز کارناوال می خواهد دست شما را بگیرد و ببرد به کشور و شهر پیشرفته سنگاپور تا ارتفاع و هیجان را با معنای بزرگسالانه اش لمس کنید! مقصد ما چرخ و فلک مشهور این سرزمین، یعنی پرنده سنگاپوری است که با ارتفاع بی مانندش جزو «ترین های» دنیاست و عنوان دومین چرخ و فلک مرتفع دنیا را از آن خودش کرده است…

همراه ما باشید تا سوار بر پرنده سنگاپوری چرخی در آسمان این پایتخت جذاب و پیشرفته بزنیم…

آشنایی با پرنده سنگاپوری | Singapore Flyer

یکی از جذاب ترین دیدنی های سنگاپور که در قلب این شهر قرار دارد، چرخ و فلکی بسیار مرتفع است که با ارتفاع ۱۶۵ متری اش در آسمان این کشور پیشرفته فرمانروایی می کند. این چرخ و فلک که با نام پرنده سنگاپوری یا فلایر سنگاپور شناخته می شود، تا سال ۲۰۱۴ عنوان مرتفع ترین چرخ و فلک دنیا را در دست داشت تا آن که چرخ و فلکی بزرگتر از آن در لاس وگاس افتتاح شد. با آن که پرنده سنگاپوری جایگاه نخست خود را از دست داد؛ اما هنوز هم بسیار مورد توجه است و هم اکنون دومین چرخ و فلک مرتفع دنیا و بزرگترین جاذبه گردشگری قاره آسیا محسوب می شود. بد نیست بدانید طراحی و ساخت چرخ و فلک بزرگ سنگاپور به عهده دکتر کیشو کوروکاوا (Kisho Kurokawa) معمار برجسته ژاپنی بود و ساخت آن از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز شد. فرآیند ساخت این سازه مشهور نزدیک دو سال و نیم زمان برد و در نهایت در سال ۲۰۰۸ به صورت رسمی افتتاح شد.

هنگامی که به سراغ پرنده سنگاپوری می روید، چرخ و فلکی غول پیکر با ۲۸ کپسول در انتظار شماست که هر یک از کپسول ها می تواند ۲۸ نفر را در خود جای دهد. بنابراین با یک حساب و کتاب سرانگشتی می توان متوجه شد که چرخ و فلک فلایر سنگاپور ظرفیتی ۷۸۴ نفری داشته و با چرخ و فلک های ساده ای که در ذهن دارید، تفاوتی چند صدتایی دارد!

در واقع پرنده سنگاپوری تنها یک چرخ و فلک بزرگ و ساده نیست، این سازه مرتفع و ساختمان پایه اش، مجموعه ای از سرگرمی ها را برای گردشگران تدارک دیده است که در راس آن تماشای شهر از نقطه ای بلند است. با پرنده سنگاپوری می توانید جاذبه هایی چون باغ های زیبای گاردنز بای د بی، هتل معروف مارینا بی سندز، پل پیچ در پیچ هلیکس و … را ببینید. برای این کار توصیه می کنیم غروب آفتاب و یا شب هنگام را انتخاب کنید تا همزمان از دیدن پرتوان نارنجی خورشید و یا نورهای رنگی شهر نیز لذت ببرید.

پس از تماشای شهر از بالا، می توانید به طبقات اول تا سوم ساختمان هم سری بزنید، برای ناهار و شامی مفصل برنامه بریزید و یا با تفریحات سرگرم کننده مجموعه، ساعاتی را به خوشی بگذرانید.

در ادامه همراه ما باشید تا به سراغ تمام بخش های پرنده سنگاپوری برویم و با آن بیشتر آشنا شویم.

جاذبه های پرنده سنگاپوری 

وقتی پرنده سنگاپوری را برای تفریح انتخاب می کنید، انتخاب های زیر پیش روی شماست:

– پرواز بر فراز سنگاپور | Singapore Flight

با سوار شدن بر کپسول های پرنده سنگاپوری، منظره ای فوق العاده و نفس گیر در برابر شما نقش می بندد. در واقع پرنده سنگاپوری این افتخار را دارد که تنها نقطه در این سرزمین باشد که چشم اندازی ۳۶۰ درجه را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد. بنابراین وقتی بر پشت پرنده سنگاپوری می نشینید، می توانید از ارتفاعی ۱۶۵ متری، دور تا دور شهر زیبای سنگاپور، رودخانه شهر، باغ های گاردنز بای د بی، هتل معروف مارینا بی سندز و … را ببینید. حتا اگر دقت کنید، می توانید در دوردست ها دو کشور همسایه سنگاپور، یعنی مالزی و اندونزی را نیز ببینید!

– هفت گالری سفر رویاها | Journey of Dreams

یکی از جدیدترین بخش های پرنده سنگاپوری، هفت گالری هیجان انگیز و پیشرفته «سفر رویاها» است که در طی آن به معرفی چرخ و فلک رکورددار سنگاپور پرداخته می شود. این گالری ها عبارت اند از:

  • مقدمه | The Prelude: در بدو ورود به نخستین بخش، با چند زبان زنده به شما خوش آمد گویی می شود و حالا می توانید از آثاری که در گالری ها به نمایش گذاشته شده، بازدید کنید.
  • مناظر رویایی | The Dreamscape: مناظر رویایی نخستین بخشی است که با آن رو به رو خواهید شد. صفحه نمایشی بزرگ و مقعر را با تصاویر بی شماری از اشکال هندسی می بینید که حالتی چرخان دارند و به تدریج به اشکالی دایره مانند بدل می شوند. در واقع این دایره ها به چرخ و فلک سنگاپور اشاره دارند.
  • کشف | The Discovery: پس از پشت سر گذاشتن چندین کار هنری، حالا قدری با واقعیت های علمی چرخ و فلک آشنا می شوید و کشف خواهید کرد که چگونه پرنده سنگاپوری ساخته شده است. در این جا یک ماشین زمان با قطر ۱٫۵ متر را خواهید دید که با فشار دادن دکمه ای از آن، مجموعه ای از تصاویر پیش از ساخت و پس از تکمیل چرخ و فلک برای شما به نمایش در می آید. به این ترتیب در عرض چند دقیقه، داستان پرنده سنگاپوری به روایت تصویر اجرا می شود. البته این تمام چیزی نیست که در این بخش با آن مواجه می شوید و می توانید اطلاعاتی درباره طراحی چرخ و فلک، میزان استقامت و تکنولوژی پیشرفته موجود در سازه آن را نیز به دست آورید. همچنین در این بخش متوجه خواهید شد که تفاوت یک چرخ و فلک غول پیکر مانند پرنده سنگاپوری با چرخ و فلک های ساده چیست.
  • قطعه ای از رویاها | Fragment of Dreams: بخش بعدی که در سفر رویایی خواهید دید، قدری متفاوت است. در این جا می توانید ماجراجویی کوتاهی در میان فرهنگ و معماری کشور سنگاپور داشته باشید. در این بخش صفحه نمایشی وجود دارد که با به تصویر کشیدن نقاط کلیدی سنگاپور، اطلاعات جالبی از این پایتخت و کشور به عنوان شهری پیشرفته و جهانی می دهد.
  • روزنامه رویا | Dream Journal: در بخش روزنامه رویا، با تاریخ و میراث سنگاپور آشنا می شوید.
  • انعکاس های رویا | Dream Reflections: در بخش ششم که بلافاصله پس از روزنامه رویا قرار دارد، خواهید دید که چگونه سنگاپوری ها به سرعت و با انگیزه راه های پیشرفت را طی کرده و آرزوهای خود را به حقیقتی عینی بدل کردند. در حقیقت این بخش به شما خواهد گفت چه رویاهایی در قلب پرنده سنگاپوری خوابیده بود و امروز به واقعیت تبدیل شدند.
  • مخزن رویاها | Reservoir of Dreams: آخرین قسمتی است که در این گالری می بینید. در این بخش تمام چیزی که تا به حال در این گالری دیدید و آموختید را در قالب ۳ شی به نمایش گذاشته اند:
  • – یک صفحه نمایش لمسی و کُروی که بر روی آن اشیایی از گذشته تا آینده به چشم می خورد و نمادی از شکل دایره ای چرخ و فلک هستند.
  • – کره ای جالب و دیجیتالی خواهید دید که درون آن پروژکشنی قرار دارد. این کره به شکل جالب توجهی پرنده سنگاپوری را از ایده تا پس از ساختش به تصویر می کشد.
  • – در انتها در این بخش جالب توجه می توانید اطلاعات جذابی درباره ساختمان، شکل و فرم پرنده سنگاپوری به دست آورید.

پس از بازدید از این مجموعه، راهرویی شما را به سوی کپسول های پرنده سنگاپوری و چرخش در آسمان هدایت می کند.

– صرف شام در دل آسمان | Singapore Flyer Sky Dining Flight

اگر تنها، نشستن در صندلی های پرنده سنگاپوری شما را راضی نمی کند و به دنبال اتفاقی خارق العاده هستید، صرف شام در هنگام حرکت، می تواند پیشنهاد جذابی برای شما باشد. بلیت های شام پرنده سنگاپوری را رزرو کنید و یک وعده رمانتیک و متفاوت را در دل آسمان به خاطر بسپارید.

قسمت جذاب تر ماجرا آن جاست که نه تنها یک منو، بلکه سه منوی متفاوت در پیش روی شماست و به شما اجازه می دهد تا از میان گزینه های غربی، چینی و گیاهی غذاهای موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

منوهای رستوران پرنده سنگاپوری:

در صورتی که تمایل دارید تا شام شما در پرنده سنگاپوری در فضایی خصوصی باشد، می توانید از بسته های زیر استفاده کنید:

– بسته خصوصی دو نفره

با انتخاب این بسته از مزایای زیر برخوردار می شوید:

مدت زمان سرو: ۲ چرخش، یعنی حدود ۱ ساعت

  • حق تقدم در هنگام سوار شدن به چرخ و فلک
  • میزبانی از شما در هنگام پرواز
  • یک دسته گل برای خانم
  • دو عکس در یک پوشه چرمی
  • ۱ کوپن پارکینگ رایگان
– بسته خصوصی ۱۰ نفره 

اگر قصد دارید برای برنامه ای خانوادگی برنامه ریزی کنید، بسته خصوصی شام می تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. این بسته حداکثر ۱۰ نفر گنجایش دارد و مزایا و شرایط آن عبارت اند از:

مدت زمان سرو: ۲ چرخش، یعنی حدود ۱ ساعت

  • حق تقدم در هنگام سوار شدن به چرخ و فلک
  • میزبانی از شما در هنگام پرواز
  • ۱ کوپن پارکینگ رایگان
قوانین و شرایط:
  • برای هر رزرو حداقل دو نفر باید حضور داشته باشند.
  • لازم است از یک روز قبل برای رزرو اقدام کنید.
  • باید حداقل ۳۰ دقیقه پیش از زمان مشخص، در این مجموعه حضور پیدا کنید.
  • مهمانان لازم است با پوشش رسمی حاضر شوند و از پوشیدن لباس ها و شلوارهای کوتاه خودداری کنند.
  • امکان ورود خوراکی و نوشیدنی به درون چرخ و فلک سنگاپوری وجود ندارد.

اگر به صرف غذا در دل آسمان علاقه دارید، خواندن مطلب زیر را از دست ندهید:

– شبیه ساز پرواز | Flight Experience

شما هم از کودکی آرزوی پرواز در سر دارید و در رویاهای گاه و بی گاه، لباس خلبانی به تن کرده اید و هدایت هواپیما را به دست گرفتید؟ دیگر جایی برای حسرت خوردن نیست. به سراغ شبیه ساز پرواز پرنده سنگاپوری بروید و در فضایی کاملا واقعی، آرزوی چندین و چند ساله‌تان را تحقق بخشید.

جالب آن که برای شروع پرواز و فرود خود، می توانید فرودگاه های مختلفی از سرتاسر دنیا را انتخاب کنید و خاطره یک جهانگردی هوایی را با خود به خانه ببرید.

نگران نابلدی برای کنترل هواپیما نباشید، کارکنان شبیه ساز آماده اند تا همه چیز را برای شما توضیح داده و در رقم زدن پروازی به یادماندنی شما را یاری بدهند.

– سینما سه بعدی | XD Theater

یکی دیگر از سرگرمی های پرنده سنگاپوری، سینما سه بعدی است که شما را اسکی کنان از دامنه های پر برف کوهستان عبور می دهد و یا ناگهان شما را به میان مناظر یخی قطب شمال می برد. در سینما سه بعدی چرخ و فلک سنگاپور، ۱۰ صندلی وجود دارد.

– فیش اسپا و انعکاس درمانی کنکو | Kenko Reflexology and Fish Spa

احتمالا پس از گشت و گذاری حسابی در مجموعه پرنده سنگاپوری و بازدید از هفت گالری و یک گردش هوایی با چرخ و فلک، دیگر بدن تان به قدری خسته شده که فقط یک استراحت تمام عیار پاسخگوست. پس بی معطلی به فیش اسپا و انعکاس درمانی کنکو در طبقه دوم بروید. در این بخش انعکاس درمانی بر روی پاها، باعث می شود خستگی از بدن تان ناپدید و انرژی زیادی در شما آزاد شود.

– جنگل پرنده سنگاپوری 

درست در زیر چرخ و فلک پرنده سنگاپوری، مجموعه روح افزا و سرسبزی از گل ها و گیاهان گرمسیری به چشم می خورد که در کنار رودخانه و آبشاری مصنوعی، بر دلفریبی محیط افزوده است. برای آن که به میان این گل ها و گیاهان بروید، کافیست راهی طبقه همکف شوید و لحظاتی پر از آرامش را برای خود رقم بزنید.

رستوران ها و کافه های چرخ و فلک سنگاپور

همان طور که از ابتدا اشاره کردیم، علاوه بر رستورانی که داخل چرخ و فلک وجود دارد، تعدادی رستوران نیز در ساختمان پایه چرخ و فلک به چشم می خورد. در این جا با تمام رستوران ها آشنا می شویم:

– رستوران اسکای ویو پاویلیون | Sky View Pavilion

این رستوران چینی که از سال ۲۰۱۷ با نام اسکای ویو پاویلیون مشغول به کار شد، از جمله برترین و محبوب ترین رستوران های سنگاپور است که توانسته رضایت مشتریان بسیاری را برانگیزد.

سبک منو: چینی

– فودکورت سنگاپور فود تریتس | Singapore Food Treats

می توانید طیفی از بهترین غذاهای بومی سنگاپور را در این فودکورت جدید پیدا کنید. دسترسی به این فودکورت بسیار ساده است و با یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه ام آر تی (MRT)، می توانید به بهشتی از غذاهای خوشمزه برسید.

سبک منو: سنگاپوری

– آبمیوه فروشی جو جوس | Jus Juice

پس از یک دور گردش هوایی با پرنده سنگاپوری، سری به این آبمیوه فروشی بزنید و ویتامین های روزانه بدن تان را تکمیل کنید. تمام این آبمیوه ها طبیعی و تازه هستند و در تهیه آن ها از هیچ گونه مواد مصنوعی، نگهدارنده و شیرین کننده استفاده نشده است.

– نوشیدنی های دیلی کوپی | Daily Kopi

اگر طرفدار نوشیدنی های کافئین دار هستید، به سراغ دیلی کوپی بروید. در این مغازه می توانید قهوه را به سبک مردمان سنگاپور سفارش دهید و بنوشید.

– فست فود سابوی | Subway

فست فود معروف و زنجیره ای سابوی در ساختمان پرنده سنگاپوری نیز شعبه دارد. اگر دل تان لک زده برای برگرهای آبدار، سیب زمینی های ترد و سالاد تازه، سابوی درست در نزدیکی شماست.

– جلاتیسیمو | Gelatissimo

اگر از طرفداران بستنی ایتالیایی هستید، یک راست به سمت جلاتیسیمو بروید و از بستنی های متنوع، کم چرب و جذابش نهایت لذت را ببرید.

– رستوران بندری زعفران | Bhandari’s Saffron

خبر خوش برای دوست داران غذاهای هندی: یک راست به سوی طبقه دوم مجموعه بروید و میزی برای خودتان در رستوران بندری زعفران رزرو کنید. غذاهای تند منتظر شما هستند.

سبک منو: هندی

فروشگاه سنگاپور فلایر | Singapore Flyer Gifts

 حالا که به چرخ و فلک مشهور سنگاپور آمده اید، سری هم به فروشگاه جذاب مجموعه بزنید، شاید تصمیم گرفتید چند هدیه و سوغاتی کوچک و بزرگ تهیه کنید. در این فروشگاه انواعی از تی شرت ها، زیورآلات و یادگاری ها به چشم می خورد و همچنین طیف متنوعی از سوغاتی های سنگاپوری در معرض فروش گذاشته شده است.

فروشگاه سنگاپور فلایر در دو طبقه از این مجموعه است .

برگزاری عروسی در پرنده سنگاپوری

 شما از آن دسته آدم هایی هستید که روند معمول اتفاقات برای تان جذابیت ندارد و همیشه به دنبال راهی متفاوت می گردید؟

پس به احتمال خیلی زیاد، برگزاری عروسی در پرنده سنگاپوری همان چیزی است که شما را بسیار سرگرم خواهد کرد. شما در حالی روز به یادماندنی زندگی تان را جشن می گیرید که نمایی از شهر سنگاپور در پشت شیشه های کابینِ شما به چشم می خورد و نورهای رنگی سنگاپور توجه را به خودشان جلب می کنند. در واقع فرصت آن را دارید تا عروسی تان را در یکی از بالاترین نقاط شهر برگزار کنید.

برگزاری دورهمی در پرنده سنگاپوری

شاید باورتان نشود ولی این مجموعه ترتیبی داده است که حتا بتوانید دورهمی های خود را در کپسول چرخ و فلک برگزار کنید. این مراسم ظرفیتی ۲۶ نفره دارد و برای پذیرایی طیفی از دسرهای فرانسوی و انگشتی پیش روی شماست. در کنار دسرها نیز انواعی از نوشیدنی ها و آبمیوه ها را می توانید سفارش دهید. البته برای برگزاری دورهمی نیز مانند دیگر مراسم، لازم است از پیش برای رزرو اقدام کنید.

کارت هدیه پرنده سنگاپوری | Gift Vouchers

اگر در سنگاپور زندگی می کنید و به دنبال یک هدیه غافلگیر کننده و متفاوت هستید، به این پیشنهاد خوب دقت کنید: کارت هدیه پرنده سنگاپوری! این کارت هدیه جذاب، فرصتی خارق العاده را در اختیار صاحب خود قرار می دهد، چرا که با این کارت امکان آن را دارید تا به مدت ۳ ماه هر زمانی که دوست داشتید، سوار بر این پرنده غول پیکر، در آسمان سنگاپور گردش کنید و از دیدن مناظر شهر لذت ببرید.

کارت هدیه سنگاپوری می تواند انتخاب جذابی برای هدیه دوستان، خانواده و یا کادویی به خودتان باشد.

امکانات پرنده سنگاپوری

در کنار تمام مواردی که ذکر شد، باز هم امکاناتی در چرخ و فلک پرنده سنگاپوری به چشم می خورد:

  • مرکز خدمات بازدیدکنندگان: در صورتی که به هر نوع راهنمایی احتیاج داشتید، خودتان را به مرکز خدمات بازدیدکنندگان در طبقه اول برسانید و سوال های خود را با کارکنان خوش برخورد مجموعه در میان بگذارید.
  • اسکوتر سواری: همان طور که تا به حال متوجه شده اید، پرنده سنگاپوری درست در مرکز شهر و در کنار دیگر جاذبه های معروف قرار دارد. بنابراین پس از آن که بازدیدتان از این چرخ و فلک غول پیکر به اتمام رسید، می توانید روی گردش و بازدید از دیدنی های اطراف هم حساب کنید. از آن جا که احتمالا الان دیگر مانند اول روز انرژی ندارید، توصیه می کنیم باقی راه را از اسکوترهای برقی، سِگوی ها و یا دوچرخه های برقی کمک بگیرید. برای این کار کافیست به طبقه اول و غرفه جوی‌اسکوت (Joyscoot) بروید. در این بخش همچنین نحوه استفاده از این وسایل به شما آموزش داده خواهد شد.
  • نمازخانه: نمازخانه ای برای بازدیدکنندگان مسلمان در این مجموعه ساخته شده که در طبقه اول قرار دارد. ساعت کار این نمازخانه بین ۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰ است.
  • دسترسی آسان کم توانان جسمی: هنگامی که در مجموعه پرنده سنگاپوری راه می روید، متوجه خواهید شد که تعداد زیادی سطوح شیبدار و آسانسور در تمام بخش ها به چشم می خورد که به این ترتیب دسترسی را برای صندلی های چرخدار راحت می سازد. همچنین پارکینگ مخصوصی درست در کنار باجه بلیت مجموعه وجود دارد که افراد کم توان جسمی می توانند وسایل خود را در آن جا پارک کنند. در هر یک از کسپول های چرخ و فلک نیز ۵ صندلی چرخدار به همراه ۱۵ نفر جا می گیرد. اگر شما یا یکی از همراهان‌تان با صندلی چرخدار مراجعه می کنید، لازم است پیش از مراجعه حضور خود را از طریق شماره های تلفن و یا ایمیل اطلاع دهید. به این ترتیب کارکنان مجموعه فرصت دارند تا با خارج کردن نیمکت های کپسول، جا را برای صندلی چرخدار شما باز کنند.
  • فروشگاه سون الون | ۷-Eleven: برای خرید مایحتاج روزمره و یا خوراکی های آماده، به این فروشگاه معروف آمریکایی بروید.
  • سالن مراسم: برای برگزاری مراسم مختلف می توانید روی سالن های پرنده سنگاپوری حساب باز کنید.
  • پارکینگ: پرنده سنگاپوری پارکینگ چند طبقه و وسیعی دارد که تعداد بالایی از انواع ماشین ها مانند ماشین شخصی، وسایل نقلیه افراد کم توان جسمی و اتوبوس های گردشگری را در خودش جای می دهد. استفاده از این پارکینگ ها در طی ساعت های ۱۲:۰۰ ظهر تا ۱۴:۰۰ روزهای میان هفته رایگان است. هزینه استفاده از پارکینگ در سایر روزها عبارت است از:

طراحی پرنده سنگاپوری 

از آن جا که قرار بود پرنده سنگاپوری همانند سازه های محبوبی چون برج ایفل و چرخ و فلک چشم لندن به نمادی معروف بدل شود، برای طراحی آن از طراح شهیر و شناخته شده ای به نام دکتر کیشو کوروکاوا استفاده شد تا سازه ای منحصر به فرد در قلب سنگاپور ساخته شود. یکی از خلاقیت هایی که دکتر کیشو در طراحی و ساخت پرنده سنگاپوری به خرج داد استفاده چند جانبه از ساختمان پایه چرخ و فلک است. به این ترتیب که از این ساختمان نه تنها برای جا به جایی و دسترسی افراد به کپسول ها بهره گرفته شد، بلکه با جای دادن مجموعه ای تجاری، رفاهی و سرگرمی در این ساختمان، بهره وری آن را افزایش داد. خوب است بدانید که گرچه طراحی و ساخت ساختمان پایه چرخ و فلک را دکتر کوروکاوا و شرکت معماری دی پی (DP Architects) انجام داد؛ اما طراحی خود چرخ و فلک بر عهده شرکت طراحی جهانی آراپ (Arup) قرار داشت.

در طراحی کپسول ها یا کابین های پرنده سنگاپوری، از آخرین و پیشرفته ترین سیستم های خنک کننده و تهویه هوا بهره گرفته اند. بنابراین هنگامی که مسافران به درون کابین پا می گذارند نه تنها مشکلی با گرمای هوا ندارند، بلکه به لطف شیشه های عایق به اشعه فرابنفش کابین ها، از اشعه های آزاردهنده آفتاب نیز در امان اند. یک ویژگی جذاب دیگر کپسول ها آن است که پس از ورود به این کابین ها، می توانید با خیال راحت روی صندلی خود بنشینید و به دور از استرس از دورنمای شهر لذت ببرید. چرا که به هنگام حرکت چرخ و فلک، خبری از لرزش ها و تکان های ترساننده کابین نیست. در واقع طراحان باهوش مجموعه ترتیبی داده اند تا با به کارگیری علم مهندسی باد، کپسول ها را به گونه ای بسازند که در برابر وزش باد عایق بوده و وزش بادهای پرقدرت آسیبی به کابین ها نرساند.

در انتها بد نیست بدانید که هر کابین طول و عرضی برابر با ۴ در ۷ متر دارد و بنابراین داخلش فضایی در حدود ۲۸ متر مربع به چشم می خورد.

مجله اینترنتی گردشگری سپاهان

زینب شیرازی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا